Gå til innhold

Akambrukernes bilder - oktober 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda et bilde fra fredagens tur med E-P1 og gammel optikk for Kiev - denne gang et tatt med Jupiter-9 (85mm/2.0) fra 1955. Brukte blender 2,8 her - og synes at kantskarpheten er imponerende for en 54-åring :)

 

post-73994-1255278027_thumb.jpg

 

Skulle lagt utsnittet ørlite mer til høyre, så den andre varden hadde kommet helt inn i bildet, men men - shit happens...

 

Edit: Mellom vardene skimtes forresten Bergens høyereliggende bebyggelse.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Var en tur ute for et par dager siden, og fikk tatt dette bildet. Kan ikke akkurat si det er noe høststemmning men bildet syns jeg ble kult. Jeg er helt ny i gamet, men alle innstillingene fiksa jeg selv utrolig nok :)

 

Lukketid: 10s Blenderåpning: f/22 18mm ISO:400

 

Et hederlig forsøk det der,du har fått med deg det rundtliggende greit uten og brenne ut lyset for mye.

Noe forbedringer kan du gjøre.

Det er noe flare"gjenskin",hvis du har på et beskyttelsefilter vil du unngå endel av flare effekten ved og fjerne det.

Mye bevegelseuskarphet er det også.

Hvis du bruker stativ er det lurt å bruke speil-opp-funksjonen og slå av stabiliseringen.

Lenke til kommentar
Var en tur ute for et par dager siden, og fikk tatt dette bildet. Kan ikke akkurat si det er noe høststemmning men bildet syns jeg ble kult. Jeg er helt ny i gamet, men alle innstillingene fiksa jeg selv utrolig nok :)

 

Lukketid: 10s Blenderåpning: f/22 18mm ISO:400

 

Et hederlig forsøk det der,du har fått med deg det rundtliggende greit uten og brenne ut lyset for mye.

Noe forbedringer kan du gjøre.

Det er noe flare"gjenskin",hvis du har på et beskyttelsefilter vil du unngå endel av flare effekten ved og fjerne det.

Mye bevegelseuskarphet er det også.

Hvis du bruker stativ er det lurt å bruke speil-opp-funksjonen og slå av stabiliseringen.

 

 

Dette skal jeg ta med meg til neste gang, takk for hjelpen:) Tar å slenger inn et nytt bilde her,

 

post-201762-1255282488_thumb.jpg

 

Denne tok jeg idag, utenfor huset mitt. Her måtte jeg sitte LENGE, og sitte veldig stille pågrunn av jeg har 18-55mm objektiv :( Må derfor veldig tett på for at det skal bli bra nok, og jo nermere jo vanskligere blir det for at fuglene kommer. 1/100 f5.6 ISO 100 55mm. Noe jeg kunne gjort anderledens?

Lenke til kommentar
Tror faktisk jeg hadde foretrukket mer dybdeskarphet der. :)

Er enig i det,ikke lett og få til med disse parameterene.

# Lens F-Number / F-Stop = 28/10 ===> ƒ/2.8

 

f/2.8 blei valt for å få liten dybdeskarpheit, men er einig i at det godt kunne ha vore meir dybdeskarpheit i dette biletet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...