Gå til innhold

Akambrukernes bilder - oktober 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Ildhode - det var et overbevisende argument for en 30mm du la ut der.

Jeg går fortsatt igjennom feriebilder. Panorama, anyone?

post-126935-1255376657_thumb.jpg

E-620 + ZD 14-42mm @ 1/640s, f/8, 24mm, ISO 200

Satt sammen av 5 bilder i PS Elements.

Tom

Det ble da flott...må lære meg det der. ...en liten skjevhet i bildet kanskje, vanskelig å unngå, f.eks tårnet til høyre, og grunnlinjen..

RandiA

Lenke til kommentar

Sandvikselva i høstskrud.

 

Jeg synes det ble en del interssante farger her ...

 

post-126935-1255386195_thumb.jpg

EOS 30D + EF 35mm f/2 @ 1/200s, f/5.6, ISO 400

 

Det ble da flott...må lære meg det der. ...en liten skjevhet i bildet kanskje, vanskelig å unngå, f.eks tårnet til høyre, og grunnlinjen..

RandiA

For at disse panoramaene skal bli 100%; så må det stativ til (som er 100% vannrett). Jeg synes effekten ble litt stilig, slik det endte opp.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Sandvikselva i høstskrud.

 

Jeg synes det ble en del interssante farger her ...

 

post-126935-1255386195_thumb.jpg

EOS 30D + EF 35mm f/2 @ 1/200s, f/5.6, ISO 400

 

Det ble da flott...må lære meg det der. ...en liten skjevhet i bildet kanskje, vanskelig å unngå, f.eks tårnet til høyre, og grunnlinjen..

RandiA

For at disse panoramaene skal bli 100%; så må det stativ til (som er 100% vannrett). Jeg synes effekten ble litt stilig, slik det endte opp.

 

Tom

Nåja, for å få panoramaene brukbare kan du også være halvveis drita, ta fult av bilder mens du snur deg over din egen akse. Så cropper du i Photoshop, og leker litt med hjørnene for å rette opp skjevheter. Jeg liker å ta bildene på høykant, i portrettformat. Fin elv, forresten. :)

Lenke til kommentar
Nåja, for å få panoramaene brukbare kan du også være halvveis drita, ta fult av bilder mens du snur deg over din egen akse.

Man skal vel også unngå lysavfall i hjørnene? Prøvde meg på en serie, men på full åpning ble det mørke hjørner og heller tydelige skjøter. Vil anta det hjelper å stoppe ned og korrigere den eventuelle resterende vignetteringen før man syr sammen. :)

Lenke til kommentar
Laze- Bildet med rullestolfyren ("Coke side of life"-butikken) fikk meg til å tenke. Syns det gir mening på en måte jeg ikke kan forklare.

 

Ja, jeg er heldigvis (foreløpig...) fri for handicap, men jeg kan se for meg at det måtte være litt kjipt for ham å se reklamen for disse EXTREME DUDES som hopper ut av helikopter mens de drikker cola og har ei dame under hver arm... "hvis jeg bare hadde hatt følelse i bena ... da skulle jeg også ramlet ut av helikoptre og drukket cola!" :)

 

(Hadde jo forsåvidt vært enda mer EXTREME om det var en fyr i rullestol som figurerte i halsbrekkende (eh kanskje ikke det beste valg av ord...) stunts i Cola-reklamene)

 

Evt. viser bildet hvordan det går dersom du faktisk prøver deg på de samme sprellene som reklamen antyder er "the Coke side of life" ... her er det bare å tolke ivei :p

Lenke til kommentar
Nåja, for å få panoramaene brukbare kan du også være halvveis drita, ta fult av bilder mens du snur deg over din egen akse.

Man skal vel også unngå lysavfall i hjørnene? Prøvde meg på en serie, men på full åpning ble det mørke hjørner og heller tydelige skjøter. Vil anta det hjelper å stoppe ned og korrigere den eventuelle resterende vignetteringen før man syr sammen. :)

Vignettering? Huh? Nei, ikke hørt om. :tease:

 

Men ja, nedblending hjelper. Men saklig sett er full åpning sjelden noe man bruker til landskap uansett. Dessuten er det jo ikke noe problem å fjerne vignettering i ACR før du åpner bildet i photoshop. :)

Lenke til kommentar
Laze- Bildet med rullestolfyren ("Coke side of life"-butikken) fikk meg til å tenke. Syns det gir mening på en måte jeg ikke kan forklare.

 

Ja, jeg er heldigvis (foreløpig...) fri for handicap, men jeg kan se for meg at det måtte være litt kjipt for ham å se reklamen for disse EXTREME DUDES som hopper ut av helikopter mens de drikker cola og har ei dame under hver arm... "hvis jeg bare hadde hatt følelse i bena ... da skulle jeg også ramlet ut av helikoptre og drukket cola!" :)

 

(Hadde jo forsåvidt vært enda mer EXTREME om det var en fyr i rullestol som figurerte i halsbrekkende (eh kanskje ikke det beste valg av ord...) stunts i Cola-reklamene)

 

Evt. viser bildet hvordan det går dersom du faktisk prøver deg på de samme sprellene som reklamen antyder er "the Coke side of life" ... her er det bare å tolke ivei :p

Ja, og kanskje at mannen i rullestol nok ikke kommer seg opp dit man finner "Coke side of life".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...