Gå til innhold

Akambrukernes bilder - oktober 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Awesome; fint det der.. =) har det noe relevans til det du dokumenterte, også? Oo

 

Ja, faktisk. Dokumenterte en dag på et fiskeanlegg, og det der er tatt på kaia som du ser i bildet under.

 

3990233107_24c239d9c2.jpg

 

 

Vet ikke om jeg får bruk for de til selve dokumentaren, får se når jeg setter den sammen. Det kommer til å ta tid, for jeg gikk også rundt med en båndopptaker og tok opp lydene av de forskjellige tinga jeg tok bilde av, tenker å lage en liten audiovisuell presentasjon.

Lenke til kommentar

Mye bedre i S/H, Dewil.

 

Jeg har et par til fra det merkelige stedet i Tyskland.

 

Først et av bygningen med campingvognen:

 

post-126935-1255023513_thumb.jpg

E-620 + ZD 14-42mm @ 14mm, 1/100s, f/5.6, ISO 200

 

Og så et av den ene enden av samme bygning der de ikke er helt ferdig med oppussingen:

 

post-126935-1255023575_thumb.jpg

E-620 + ZD 14-42mm @ 21mm, 1/100s, f/8, ISO 200

 

Tom

Lenke til kommentar

3993044717_068e03417d.jpg

 

3993044689_69d756a18b.jpg

 

 

I helvete til en shoot jeg hadde i kveld. Fra Flickr:

 

 

 

This photoshoot was the sickest I've ever done.

 

- My model, Lillian, comes over. We watch TV and wait for the weather to get better - it's raining outside, not ideal.

- Eventually we decide to just go. The rain isn't bad, and there's no wind at all.

- After walking about a kilometer, we arrive at the coastline where I plan to shoot. The waves make an awesome background, and I figure I'm gonna set up and get some shots. I manage to anchor my lightstand in some cracks, and I get my 550EX, silver umbrella and Skyports up and running in no time.

- After shooting five frames, I understand why the sea was furious. A really strong wind hits me right in the face, instantly followed by HEAVY rain. Sick change in weather.

- I manage to pack down my gear without destroying anything in the process, despite my frozen fingers. My flash and skyports are covered in rain, but no damage done.

 

_Never_ trust the weather forecast before a shoot...

 

Lenke til kommentar

3993044717_068e03417d.jpg

 

3993044689_69d756a18b.jpg

 

 

I helvete til en shoot jeg hadde i kveld. Fra Flickr:

 

 

This photoshoot was the sickest I've ever done.

 

- My model, Lillian, comes over. We watch TV and wait for the weather to get better - it's raining outside, not ideal.

- Eventually we decide to just go. The rain isn't bad, and there's no wind at all.

- After walking about a kilometer, we arrive at the coastline where I plan to shoot. The waves make an awesome background, and I figure I'm gonna set up and get some shots. I manage to anchor my lightstand in some cracks, and I get my 550EX, silver umbrella and Skyports up and running in no time.

- After shooting five frames, I understand why the sea was furious. A really strong wind hits me right in the face, instantly followed by HEAVY rain. Sick change in weather.

- I manage to pack down my gear without destroying anything in the process, despite my frozen fingers. My flash and skyports are covered in rain, but no damage done.

 

_Never_ trust the weather forecast before a shoot...

 

 

Ble tøffe bilder av det. Kanskje litt softere lys neste gang ;)

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Ble tøffe bilder av det. Kanskje litt softere lys neste gang ;)

Praktisk vanskelig, gitt. Er begrenset hvor mye vind et 3m høyt lysstativ med en svær paraply i toppen takler. Var _helt_ på grensa i dag, og da var det bare oppe i 1,5m. Så ble et kompromiss mellom lyskvalitet og vind og vær :)

 

Fikk forøvrig bare tatt 6 bilder før været slo seg helt vrang.

 

 

Simon: Takker :) Veldig flott panorama.

Endret av Awesome!
Lenke til kommentar

Til tross for oktoberfest så synes jeg det også denne måneden er veldig høy kvalitet på bildene her.

 

Tomsi42: Du fortsetter med dine underfundige bilder. Nok en gang et morsomt øyeblikksbilde.

Simon: Panaramaet så veldig tamt ut før jeg forstørret, men da ble det til gjengjeld et helt annet bilde.

Awsome: Ta gjerne med deg den flotte modellen ut i uvær en annen gang også. Dette ble stilig!

 

Her kommer igjen litt overskuddsmateriale fra oktoberfesten.

 

post-36449-1255038673_thumb.jpg

 

post-36449-1255038699_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg også synes nr 2 var meget meget.

Awesome!

Er begrenset hvor mye vind et 3m høyt lysstativ med en svær paraply i toppen takler

Her kunne du slått to fluer i en smekk; portrett og kite :grin:

 

Jeg lurer fremdeles på den kaia. Er det Freykollen i bakgrunnen?

 

Tomsi42 - du må ikke vær så kritisk når du tar bilder. Flytt siktet en halv meter oppover, så unngår du plankestabler og slikt, og bygget fremstår nesten majestetisk :innocent:

Endret av arela
Lenke til kommentar
Jeg også synes nr 2 var meget meget.

Awesome!

 

Jeg lurer fremdeles på den kaia. Er det Freykollen i bakgrunnen?

 

 

Takker :) Er Freikollen i bakgrunnen der ja.

 

...

 

Meget bra. Kanskje en 1/4 CTO filter hadde gjort seg?

 

Takk. Nei, jeg ville at hun skulle se kald ut. Hun skal representere vind i prosjektet mitt, så jeg synes det passa å dra ned tempen og satureringa. Opprinnelig var hun mye varmere, men da fikk hun ikke samme tilhørligheten med miljøet. Det så nesten ut som en kompositt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...