Gå til innhold

Radeon HD 5800-serien er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
90W( 4XXX) til 27W (5xxx) uten load, gjør kanskje noe med støyen når man vil ha det stille?

 

Ja, sitter og leser testen hos Guru3D nå, og det virker veldig lovende for tredjepartsløsninger. 27W vil i praksis si at man kan få et high-end-kort som er lydløst i Windows (og som ikke gjør at vifta i PSU-en spinner opp heller).

 

Dette er veldig spennende, spør du meg. Jeg håper så inderlig at noen tar på seg oppgaven å lage en kjøleløsning som er passiv/lydløs i Windows, men som starter opp en vifte med en gang kortet klokker opp. Det hadde vært ypperlig.

 

Er det forresten noen som har oversikt over roadmaps, eller dvs. ryktene rundt når resten av kortene i serien kommer? Guru3D mener at X2-varianten kommer før jul, men hva med erstatterne for 4870 og 4890? Disse kan jo også bli meget interessante da det gjelder ytelse/strømforbruk/pris.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som har oversikt over roadmaps, eller dvs. ryktene rundt når resten av kortene i serien kommer? Guru3D mener at X2-varianten kommer før jul, men hva med erstatterne for 4870 og 4890? Disse kan jo også bli meget interessante da det gjelder ytelse/strømforbruk/pris.

 

Mener at jeg leste at HD5870x2 kommer i november. De som tar over for 4xx0 kortene tror jeg ikke kommer før etter jul, gi butikkene muligheten til å kvitte seg med de som ligger på lager..

Lenke til kommentar
Ellers lurte jeg på når Nvidia tenker å komme med et svar?

Trenger de det enda? 295 slår dette kortet i 80% av spillene (der de andre 20% er spill som ikke vil ha dual-gpu)

Ja, de trenger det.

GTX 295 er veldig mye dyrere å produsere 5870.

 

nVIDIA sitt svar kommer til å bli GT300-serien. Vi vet veldig lite om GT300, nVIDIA holder kortene tettere en noen gang. Det eneste de har insistert på er at kortene skal lanseres i år. De har også sagt at GT300 blir en helt ny arkitektur.

Lenke til kommentar

Gt300 kan bli spennende, men jeg personlig har mistet troa på Nvidia etter alle fadesene og løgnene selskapet har kommet med i det siste og da tenker jeg ikke på Fud men rett og slett ting som :

 

*Bump problematikken.

*Rebranding.

 

For å nevne noen.

 

Men, det spørs om Nvidia fortsetter med å lage større kjerner eller faktisk velger å forandre litt på strategien...

Lenke til kommentar
Huff, alt for mye effekt og støy. Dette monsteret vil ikke jeg ha i min PC uansett hvor bra det måtte yte. Jeg venter heller på de lavere modellene, eller går for en 4770. Mulig jeg venter og ser om det kommer full OpenCL-støtte til noe annet enn OSX.

 

Kan ikke helt skjønne meningen med dette utsagnet. Om et 4770 gjør jobben for deg vil ikke et 5870 være et tema uansett.

 

Lydmessig ligger den omtrent helt likt som alle de andre kortene under idle. Men ja det bråker ganske bra når man presser det til max. Men hvem spiller uten lyd? De fleste har et headset eller lyd på greit volum ved siden av. Det bråker i det minste mindre enn GTX 295

Lenke til kommentar
Huff, alt for mye effekt og støy. Dette monsteret vil ikke jeg ha i min PC uansett hvor bra det måtte yte. Jeg venter heller på de lavere modellene, eller går for en 4770. Mulig jeg venter og ser om det kommer full OpenCL-støtte til noe annet enn OSX.

 

Kan ikke helt skjønne meningen med dette utsagnet. Om et 4770 gjør jobben for deg vil ikke et 5870 være et tema uansett.

 

Lydmessig ligger den omtrent helt likt som alle de andre kortene under idle. Men ja det bråker ganske bra når man presser det til max. Men hvem spiller uten lyd? De fleste har et headset eller lyd på greit volum ved siden av. Det bråker i det minste mindre enn GTX 295

 

Jeg skjønner godt meningen, jeg kunne godt ha hatt et kraftigere kort, det var ikke prisen det gikk på, det var støyen. Støyen satt begrensingen for hvor kraftig kort jeg kjøpte.

 

At man har på lyd gjør ikke at bråk fra kortet er noe man kan ignorere, et godt soundtrack kjennetegnes også av god bruk av stille partier.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...