Gå til innhold

Radeon HD 5800-serien er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående et GTX295 fremfor GTX3xx... Nei, tror ikke jeg gidder å investere i noe dual-gpu løsning. Hva er vitsen, forresten? Ati sine drivere er på beta stadiet og med litt modning tror jeg neppe et 295'en klarer å holde tritt. Om Nvidia har noe like godt opp ermet, så foretrekker jeg å vente til de kommer med en god, men rimelig single-gpu løsning. For det er vel ikke mulig å ha et Ati kort og bruke et Nvidia kort som Physx-kort??

Lenke til kommentar
Huff, alt for mye effekt og støy. Dette monsteret vil ikke jeg ha i min PC uansett hvor bra det måtte yte. Jeg venter heller på de lavere modellene, eller går for en 4770. Mulig jeg venter og ser om det kommer full OpenCL-støtte til noe annet enn OSX.

 

Kan ikke helt skjønne meningen med dette utsagnet. Om et 4770 gjør jobben for deg vil ikke et 5870 være et tema uansett.

 

Lydmessig ligger den omtrent helt likt som alle de andre kortene under idle. Men ja det bråker ganske bra når man presser det til max. Men hvem spiller uten lyd? De fleste har et headset eller lyd på greit volum ved siden av. Det bråker i det minste mindre enn GTX 295

 

Jeg skjønner godt meningen, jeg kunne godt ha hatt et kraftigere kort, det var ikke prisen det gikk på, det var støyen. Støyen satt begrensingen for hvor kraftig kort jeg kjøpte.

 

At man har på lyd gjør ikke at bråk fra kortet er noe man kan ignorere, et godt soundtrack kjennetegnes også av god bruk av stille partier.

 

AtW

 

Ja enig i det.

 

Men vi må huske på at dette er et referanse kort. Så vi må ikke alle stemple kortet nå som en støvsuger før vi får se hva de andre produsentene gjør med kjøleløsningen.

Det kommer garantert noen tredjeparts kort på markedet etterhvert med en langt mer effektiv kjøler som holder seg "roligere" under belastning. Frem til da er nok dette kortet utelukkende for en hardcore gamer som setter FPS fremfor alt annet.

Lenke til kommentar
er det bare jeg som synes at prisen på nye grafikkkort ("beste og nyeste modell" ) har en tendens til å stadig bli høyere priset ?

 

Egentlig ikke.. HD5870 er priset langt under det Nvidia er kjent for å prise sine nye toppmodeller.

 

Men det var når de hadde et overtak på lanseringene sine iforhold til ATI. Dette er blitt kraftig snudd nå så blir spennende å se hva Nvidia gjør når de får ut neste generasjon.

Lenke til kommentar
er det bare jeg som synes at prisen på nye grafikkkort ("beste og nyeste modell" ) har en tendens til å stadig bli høyere priset ?

 

Egentlig ikke.. HD5870 er priset langt under det Nvidia er kjent for å prise sine nye toppmodeller.

 

Men det var når de hadde et overtak på lanseringene sine iforhold til ATI. Dette er blitt kraftig snudd nå så blir spennende å se hva Nvidia gjør når de får ut neste generasjon.

 

det jeg mente var at jeg sitter med den følelsen av at nye grafikkkort fra en produsent er priset en god del høyre ( og mere en inflasjonen ) en forrige ( tilsvarende modell) da den kom ut.

altså at dagens toppmoll er en god del dyrere en foregi toppmodell

Lenke til kommentar
er det bare jeg som synes at prisen på nye grafikkkort ("beste og nyeste modell" ) har en tendens til å stadig bli høyere priset ?

 

Egentlig ikke.. HD5870 er priset langt under det Nvidia er kjent for å prise sine nye toppmodeller.

 

Men det var når de hadde et overtak på lanseringene sine iforhold til ATI. Dette er blitt kraftig snudd nå så blir spennende å se hva Nvidia gjør når de får ut neste generasjon.

 

det jeg mente var at jeg sitter med den følelsen av at nye grafikkkort fra en produsent er priset en god del høyre ( og mere en inflasjonen ) en forrige ( tilsvarende modell) da den kom ut.

altså at dagens toppmoll er en god del dyrere en foregi toppmodell

 

En periode var det slik, forrige genrasjon var toppmodellene for singlekort ganske billig, så det har gått litt ned i det siste, men denne genrasjonen er dyrere igjen. Jeg mener mao at denne trenden ikke har vært så sterk de siste årene.

 

AtW

Lenke til kommentar

"Selve grafikkprosessoren har en ytelse på beskjedne 2.72 Teraflops"

 

Det virker litt sært å være ironisk i en artikkel om ny hardware!

Vi snakker her trossalt om verdens raskeste grafikkprosessor, og til sammenligning er PS3 på 2.18 Teraflops og xBox360 på 1 Teraflop.

 

Når den i tillegg er langt lavere priset enn GTX295 (med dobble grafikkprosessorer) er dette mye for pengene.

Lenke til kommentar
Hehe, lurer på om det hadde vært like verdiløst på et nVIDIA-kort.

Det er like verdiløst på et nVIDIA-kort.

 

Det er ganske stor forskjell på hvordan regneenheter, cache osv. er organisert på nVIDIA og AMD kort, så hvor stor grad av den teoretiske regnekraften du klarer å bruke vil på begge kortene variere etter hvilken algoritme du bruker, og hvordan den er implementert. Det er selvsagt også slik at enkelte problemer mapper best til enkelte arkitekturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...