Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

HERLIG med nye nettbutikker, Gleder meg til å se hvordan Dustin opererer med leveringer og kundeservice.

 

Jeg så på 30 tommers skjermer her om dagen, og så HP's 30 tommer til 900kr (jeg freaka ut, og ville kjøpe) Men så var dette bare den foten til skjermen xD

 

Forresten.. det ser bra ut allerede, så aktive som Dustin er på forumet allerede!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God morgon...

 

Nei, vi fortsetter på bokmål. :)

 

Jamfør skal vi fikse, blir nok Sammenligne.

 

Jeg setter meg ned idag og plukker sammen en AMD-box, noen spesielle ønsker? Prisklasse cirka?

 

 

Angående prosjektoren nå er nok den Norske rettest, det er nyeste dataen fra cinet. Jeg sjekker opp!

 

Morro å få en så bra mottagelse, og spesiellt at vi allerede leker med den største gutten i gata, de har meget bra service hos seg, men vi skal gå dem en høy gang. ;)

 

Dustin PC-bygger er ikke klar ennå, enn så lenge leter man frem og legger alle produkter man vil ha i handlekurven separat. De pc-pakkene som ligger på siden er allerede ferdigkonfigurert og "låste" pakker, som kommer i deler. Halve gleden er jo å bygge systemet. Krangle med Noctua-ploppene, kutte fingrene og tråkke på skjermkortet i forvirringen som oppstår, good times :)

 

/Henrik Breivik

Lenke til kommentar

Hei!

 

Tja, står opp klokken 6 jeg. Slipper det meste av morgentrafikken inn til Stockholm da. Begynnner 7-730 vanligvis, så rekker jeg ta litt mail og web-ordrer før telefonene åpner. :)

 

Daglig leder ja, det hadde vært noe! Enn så lenge er jeg den som tar hånd om all kundekontakt på Dustin Home AS, og vi får inn en til på mandag. :)

 

Jam man får jo engasjere seg litt, holder ikke lenger å starte et nettside og tro at det skal rulle på egenhånd, krever mye arbeid, og at man er lydhør for kundenes synspunkter.

 

//Henrik Breivik

Lenke til kommentar
@Henrik:

 

Kan dere ikke skaffe en Antec CP 850 (gjerne et supertilbud med denne og Antec Performance One P183) og en Nexus Value 430 til en billig penge ;)

 

PS! Lykke til i Norge!

 

 

Heisann!

 

Nexus fikk vi ikke tak på, men Antec CP850 skal ligge på nettsiden om kun kort tid, som bestillingsvare (1-3 dagers leveringstid inn til oss). Får vi flere ordrer på denne så tar vi inn et større antall og lagerfører den.

 

/Henrik Breivik

Lenke til kommentar
Denne er vel litt VEL drøy: http://dustinhome.no/pd_5010308489.aspx (Diablo 3, beregnet levering 31.12.09)

 

Alle som har et snev av innsikt vet at dette spillet alldeles ikke kommer ut før tiiiiiidligst sent 2010, og mest sannsynlig ikke før 2011...

er vell ganske standard bare sette seg en tilfeldig dato når ikke de vet nøyaktig, men i diablo3 sitt tilfelle som du sier har blizzard jo sagt at noe før tredje kvartal 2010 er optimistisk.

men så er det om distributørene gidder sende sånt videre til butikker da, forventer vell butikkene skal holde orden på sånt selv.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

CP850 er i lager hos vår leverandør, så den kan vi nok få tak i forholdsvis kjapt.

 

Gjeldende oppgraderingpakken, så har jeg sendt beskjed videre, det blir senka ganske kjapt. Iblandt så har et eller flere av produktene i pakken gått ned i pris, og så misser vi på senkingen på selve oppgraderingspakken. Men, We fix :)

 

//henrik Breivik

Lenke til kommentar
Jeg handlet alltid hos komplett selvom de var dyrest. De hadde jo konge service. nå vet jeg ikke lengre hvor jeg skal handle... :no:

 

Hva er det Komplett har gjort med sin service som gjør at du ikke lengre handler der? Jeg handler kun der og er meget fornøyd. Ser nå at Dustin også bør være med i vurderingen fremover.

Lenke til kommentar
Hva er det Komplett har gjort med sin service som gjør at du ikke lengre handler der? Jeg handler kun der og er meget fornøyd. Ser nå at Dustin også bør være med i vurderingen fremover.

 

Vel, jeg har hatt ett par retursaker som ikke har gått igjennom, enda produktene klart var innenfor reklamasjon (forbrukerombudet er enige). Har hatt ett par produkter inne til reparasjon hvor produktene kom med samme defekten tilbake, enda feilene var godt dokumentert fra min side.

 

Komplett er utrolig flinke når det gjelder utsending av varer + enkelte ganger å svare på mail. Før i tiden hadde de kanon service og gode priser. Slik ser ikke jeg det lengre. Dog vet jeg att andre er storfornøyde med service de har fått (Særlig i det siste).

 

henrik Breivik:Supert å se att dere tar til dere ting vi sier :D

Endret av mreinha
Lenke til kommentar
Hva er det Komplett har gjort med sin service som gjør at du ikke lengre handler der? Jeg handler kun der og er meget fornøyd. Ser nå at Dustin også bør være med i vurderingen fremover.

mine forige servicesaker med komplett:

pc hvor jeg selv feilsøkte maskinen og lokaliserte feilen til en defekt minnebrikke, printet raporten fra memtest og klistrer på pcn.

skrev klar i feilmeldingen at det var en defekt minnebrikke i pcn og den slet med blåskjermer.

komplett byttet hovedkort og sendte maskinen tilbake med samme defekte minnebrikke.

 

sendte inn et 2:1 skjermkort hvor det fungerte normalt men med engang sli skulle brukes trøbblet det, nvidia sin diagnose etter kjøre deres diagnostic og sendt tilbake raportene var defekt bro mellom kortene.

skrev igjen ut diagnosen og la med kortet i esken, fikk kortet tilbake med beskjed om at det var testet ok.

prøvde det i 3seperate pcr og samme feilen fortsatt, kontaktet så nvidia igjen som tok imot kortet direkte og byttet det.

 

synest de er imponerende flinke lytte til kundene.

Lenke til kommentar

Har svært få negative tilbakemeldinger å komme med om komplett. På en annen side er jeg veldig fan av "ekstraservice" i form av tilstedeværelse på forumet, det trekker opp.

 

Har dessverre just bestilt Phenom X2 + HK og Ram fra en konkurrent for å teste det med å låse opp siste to kjernene, så de pengene får dere nok ikke.

 

Bygger dere PCer ut over hva dere eventuelt legger i PCbygger, og hva tar dere i så fall for bygging av en vanlig pakke uten vannkjøling og annet dill-dall?

Lenke til kommentar

Synest det var merkeleg når eg la ting til Handlevognen står det øverst:

 

"2 artikler, 12 589 kr"

 

Fekk ein bra latter når eg driv på og skriv ein artikkel til noe greie med skulen og leste den.

 

Kan no bruke artikler (Såg i ordboka) men hadde hørest bedre ut med "Vare" eller "Produkter"

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Velkommen til forumet Dustin (Henrik)!

 

Det som utgjør litt for meg når jeg skal handle hos en webshopp er først og fremst at jeg finner det jeg ser etter og at varesortimentet ikke nødvendigvis er en tro kopi av andre norske webshopper.

 

Et godt eksempel var i fjor når jeg var på utkikk etter Liquid Metal Thermal pads , endte opp med å kjøpe inn via en engelsk webshop nettop fordi varesortimentet var så dårlig på dette utvalget.

 

Ting som jeg personlig synnes er fristende og spennende :

 

*Kvalitets kabinetter til en god pris.

*Gode kjøleløsninger (bruker selv www.frostytech.com som referanse innimellom).

*En del småvarer : Utvalg av kjølepasta , utstyr for å modde kabinettet , lyddempingsløsninger etc.

 

Også veldig morsomt at man kjører kampanjer som ikke er en tro kopi av konkurrentene , som for eksempel Netshop sin supertirsdag , men at man kan for eksempel gjøre noe morsomt men som samtidlig trekker kunder til sidene ved spesielle annledninger (gjemme "diamanter" på sidene som man kan bruke til visse tilbud eller annet for eksempel).

Lenke til kommentar
Hva er det Komplett har gjort med sin service som gjør at du ikke lengre handler der? Jeg handler kun der og er meget fornøyd. Ser nå at Dustin også bør være med i vurderingen fremover.

mine forige servicesaker med komplett:

pc hvor jeg selv feilsøkte maskinen og lokaliserte feilen til en defekt minnebrikke, printet raporten fra memtest og klistrer på pcn.

skrev klar i feilmeldingen at det var en defekt minnebrikke i pcn og den slet med blåskjermer.

komplett byttet hovedkort og sendte maskinen tilbake med samme defekte minnebrikke.

 

sendte inn et 2:1 skjermkort hvor det fungerte normalt men med engang sli skulle brukes trøbblet det, nvidia sin diagnose etter kjøre deres diagnostic og sendt tilbake raportene var defekt bro mellom kortene.

skrev igjen ut diagnosen og la med kortet i esken, fikk kortet tilbake med beskjed om at det var testet ok.

prøvde det i 3seperate pcr og samme feilen fortsatt, kontaktet så nvidia igjen som tok imot kortet direkte og byttet det.

 

synest de er imponerende flinke lytte til kundene.

 

 

Jeg har også krysstestet et skjerkort og sendt til komplett. De har ikke brydd seg om min feilbeskrivelse og kun kommet med et arrogant svar. Kortet er testet ok og sendes i retur. Dette er uholdbart. Kommer mest sannsynlig til å kutte fremtidige kjøp der selv om jeg har gjort 50% av mine innkjøp der over en tiårsperiode.

 

Jeg ville aldri ha sendt inn et skjermkort som ikke var defekt. Jeg har da sittet der i flere dager og sett kortet krasje gang på gang og PC låse seg i oppstart så lengge kortet stod i. Virket utmerket med 3 andre kort. På toppen kommer selvnedverdigelsen "Du er en idiot mrNilsen, på tross av dine 20 år med PC-erfaring har du sent oss et kort som virker som det skal. Gratulerer, her har du et defekt kort tilbake og regning på kjøpet."

 

Hvis de ikke ordner opp så bør de fint slette hele min konto hos dem og jeg skal sperre adressen deres i routeren min så jeg aldri går inn dit igjen.

 

Det er virkelig rom for flere aktører i dette markedet nå. Komplett har blitt alt for store og da går effektivitet over kundebehandling.

 

Ønsker Dustin velkommen, lykke til.

Lenke til kommentar

Håper de blir litt aktiv på forumet. Komplett hadde en bruker en gang i tiden som var litt aktiv. Netshop har vel stort sett Netshop_stian, men før i tiden var en bruker kalt Netshop litt mer aktiv i tråder som omhandlet Netshop. Det var nok til at jeg bestilte bærbar og deler til en stasjonær derfra en gang for en del år siden.. =)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...