Gå til innhold

[Løst]Fikk feil objektiv i posten


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bestillte for noen dager siden et Nikkor 55-200 VR DX objektiv til 1800 kr.

Fikk objektivet idag, men det var det et helt annet objektiv enn det jeg hadde bestillt.

 

Det var AF-S VR Zoom-Nikkor 24-120mm f/3.5-5.6G IF-ED.

Lurte på om dette objektivet er mye bedre enn Nikkor 55-200mm?

 

 

Legger ved noe informasjon om de forskjellige objektivene.

 

Nikkor 55-200mm

 

Nikkor 24-120mm

Endret av LudvigH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betalte du 1800kr for et objektiv til 5000kr?

Det var da en skikkelig feil.

 

Hvor kjøpte du objektivene? Japan Foto (linkene)?

 

EDIT: Hvis ingen i butikken har merket noe så blir vel spørsmålet om du vil være ærlig (gi beskjed og bytte) eller bare unnlate å si noe?

 

(Jeg har forresten ikke peiling på Nikon, har Canon selv)

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Som Transponder79 sier så er det vel en pakkefeil, da er det vel to ting som kan skje:

 

1. Personen som har fått 55-200 gir beskjed og de oppdager at to objektiv er forvekslet.

 

2. Personen gir beskjed og får byttet til riktig objektiv, uten at de oppdager at du har fått feil.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar
Det er mye bedre optisk, men har mindre tele (og mer vidvinkel). Dessuten er det større og veier mer.

"Mye bedre" kan være en smule misvisende. Dette objektivet blir i noen land solgt som kitobjektiv med D700. Det har altså en billedsirkel som dekker fullformat, men er optisk sett noe av det stusseligere innen normalzoomer for FX. Antakelig er det derfor ikke bundlet slik i Norge.

 

Det er en del produksjonsvariasjoner, er du heldig kan det være ganske brukbart. På DX er det imidlertid ingen normalzoom lenger.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

1) Hvis det er en Mix-up og JP gidder å bruke litt tid på dette, så finner de sannsynligvis hvem som har fått feil objektiv.

 

2) Hvis du har bestilt 55-200, så burde du jo i utganspunktet ikke være veldig fornøyd med å få en "middelmådig" normalzoom for FX. hadde det hvert 24-70'n så hadde jeg ruga på'n til noen hadde kommet å henta'n, men med det objektivet du fikk så hadde jeg utvilsomt spilt ærligheten selv.

Kanskje det vanker et gratis filter ell. for å gjøre JP oppmerksom på feilen?!

Lenke til kommentar
Ble usikker nå, kanskje jeg skal vente og se om Japanphoto merker det? :evil:

Hadde du mottatt feil objektiv og beholdt det uten å si noe om det her så hadde det vært en ting, men siden du tydeligvis er klar over at du har fått feil så er det etter min mening en smule uærlig å beholde det. Men det er helt opp til deg hva du vil gjøre. Husk bare at det er ditt valg og ikke skyld på andre som sier at du skulle beholde det.

 

Og rygger jeg på deg og ingen sier noe, så regner jeg med at du synes det er helt greit at jeg ikke legger igjen noen lapp i vinduet...

Lenke til kommentar

Jeg hadde umiddelbart gjort JP oppmerksom på feilen, selv om det hadde vært et 200mm f/2 de hadde sendt feil ... Skjønner ikke hva folk tenker når de så mye som _vurderer_ å beholde det. Hver gang du benytter objektivet, dukker det bare opp et bilde av tidenes usleste person i hodet ditt.

 

Jeg beklager hvis jeg høres sur ut, men jeg synes dette er ganske alvorlig. Håper selvfølgelig at alle de flåsete kommentarene her bare er ironi ...

 

EDIT: Lurt av deg.:thumbup:

Endret av Msurai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...