Gå til innhold

Svineinfluensa, etter min erfaring en svindel


OttoLund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt fra sikre kilder at det var en mexicaner som ble tvunget til å ha seg med en forkjølet gris av en amerikaner.

 

Men seriøst så er det sikkert noen som har satt viruset til liv. muligens noen forskere som har kommet over en slags mild versjon av svineinfluensaen for så å mutert den på en annen måte for å få den til å kunne ta liv. det hele går ut på å knertte de svakeste i samfunnet fordi de vil være en byrde for mange av oss. Er helt sikkert en kar fra USA som har noe med dette å gjøre..

Lenke til kommentar

Med tanke på at svineinfluensaen ikke har tatt mer enn ~3 600 liv på verdensbasis tror jeg hysteriet har kostet flere menneskeliv enn det har reddet.

Om en rekner med dyreliv så leder hysteriet massivt bare med tanke på de 300 000+ egyptiske grisene som måtte bøte med livet.

 

 

 

Konspirasjonsteorier?

video 1: Basert på rykter om/fra en venninne. Hvor vanskelig er det å lage en slik video?

 

video 2: Når nyhetsoppleseren sier "and now over to Randy Kaye." skifter det over til rar klipping, lyden er mono til høyre og av lavere kvalitet enn starten av videoen. Ja, og så er det to menn som prater, når Randy Kaye er ei dame... Flere steder ser man også nyhetsoppleseren der han er rett og slett har blitt klippet inn fra andre sendinger.

 

video 3->: ikke annet enn fyllmasse for å bygge under konspirasjonsteorien.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar

Ducktoy, mitt innlegg kom rett etter ditt ("skulle" egentlig først men jeg var treig), jeg stilte et åpent spørsmål: konspirasjonsteorier?

 

Back on track: Uansett hva man kommer fra til så kommer stater, firmaer etc til å avise alle mulig teorier som er falske i den grad at de setter firmaet eller staten osv i dårlig lys.

Lenke til kommentar

aklla: Som jeg nevnte i post #7 så får hysteriet i mange tilfeller folk til å ta i bruk ekstreme metoder for å beskytte seg, noe som sensasjonsjaget i mediene fyrer opp under.

 

lolmaster_flash: Skrev jeg at mediene forårsaket økt spredning av viruset? Nei. Det jeg prøvde å få frem er at mediene i sine sensasjonsjag skaper et unødvendig hysteri blant verdens befolkning ved å bruke krigstyper og formuleringer som dødsvirus om ting som er mildere enn vanlig influensa. De roper rett og slett ulv ved en hver anledning som byr seg.

 

Natrich: aha, trodde du mente hva jeg mente med konspirasjonsteorier. La i alle frem det jeg fant tvilsomt med kildene. :)

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
lolmaster_flash: Skrev jeg at mediene forårsaket økt spredning av viruset? Nei. Det jeg prøvde å få frem er at mediene i sine sensasjonsjag skaper et unødvendig hysteri blant verdens befolkning ved å bruke krigstyper og formuleringer som dødsvirus om ting som er mildere enn vanlig influensa. De roper rett og slett ulv ved en hver anledning som byr seg.

 

Du skrev at det er mediedekningen som tar flest liv. Lurte bare på hvordan. Supert hvis du kan forklare det.

Lenke til kommentar
Akkurat som med Svartedauden, er svineinfluensaen naturens måte å rydde opp på, fordi menneskene er flere enn bæreevnen kan takle.

 

Ja for den er jo så forferdelig farlig sammenlignet med svartedaudedn.

 

Hvor stor er sjangsen for å dø?

 

Jeg har hatt svineinfluensa, var ikke noe spesielt.

Endret av Staian
Lenke til kommentar
Du skrev at det er mediedekningen som tar flest liv. Lurte bare på hvordan. Supert hvis du kan forklare det.

 

 

Letteste måten å se det på er hvordan myndighetene i Egypt reagerte: Egypt Slaughters All Pigs To Prevent Outbreak. Riktignok ikke mennesker som ble slaktet, men det viser en pekepinn til hvor desperate mennesker blir i slike situasjoner for å beskytte seg selv. Hadde bare viruset fått ett annet navn hadde ikke myndighetene slaktet over 300 000 griser.

Noe som ble en følge av andre årsaker, for eksempel at muslimer og jøder ikke spiser svinekjøtt og har i tilfeller følt seg støtt av navnevalget (Israeli official urges name change for 'swine flu'). Fra april til mai falt konsumeringen av svinekjøtt med 80% og prisen med 25% i Mexico (Mexico's meat industry shares lessons from 'swine flu').

 

Når det kommer til tap av menneskeliv som følger av mediedekningen begynner folk tror folk de har svineinfluensa og kommer til å dø bare de har en liten forkjølelse (Hysteria over swine flu is the real danger, some say). Bare stresset en slik situasjon skaper kan i enkelte tilfeller være nok til dødsfall.

 

Det er også verdt å merke seg at den vanlige influensaen tar omtrent 36 000 liv årlig i USA alene (13.000 døde av vanlig influensa, artikkelen ble skrevet i april) uten at media leèr på øyelokket fordi det ikke selger.

Lenke til kommentar
Akkurat som med Svartedauden, er svineinfluensaen naturens måte å rydde opp på, fordi menneskene er flere enn bæreevnen kan takle.

 

Ja for den er jo så forferdelig farlig sammenlignet med svartedaudedn.

 

Hvor stor er sjangsen for å dø?

 

Jeg har hatt svineinfluensa, var ikke noe spesielt.

 

Jeg hater sarkastiske svar. Sarkasme er noe folk bruker når de ikke har noen virkelige meninger eller argumenter.

 

Hvis det ikke var sarkasme, så nei, svineinfluensaen er ikke så farlig som svartedauden var. Den er ikke en stor risiko i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...