Gå til innhold

Easy Peasy 1.5 lanseres idag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyrst så trudde eg at desse versjonene her var skikkelig snille mot laptops og gamle maskiner, men dei er jo meint for kraftige nyere maskiner. Netbook versjonen av Ubuntu hakka som svarte på ein kompis si maskin når han prøvde det ><

 

Blir litt tull når det er resultatet, all frills and cheap thrills...

Lenke til kommentar

Den feilen i Gnome desktop klarte jeg rette ivertfall ved å skru av de visuelle effektene helt. Da ordnet skriverbordet mitt seg ivertfall selv etter restart og kan fint switche mellom desktop/netbook launcher. Dårlig at ikke alsa standard drivern for intel integrert lyd chip er ordnet mtp volumet enda... Samme søppel greiene eg hadde for snart 2 år siden på en annen maskin,trodde dem hadde ordnet det nå, den booster volumet noe voldsomt kun de siste 20%. Kvaliteten på lyden kontra windows er og altfor dårlig selv til være gratis. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer dette på en EEE901? og får man Norsk Tippings kortleser og Telenor mobilt bredband til å fungere i Linux?

Norsk tippings kortleser er vel det samme som altin-kortet (fra buypass) Det skal fungere selv om jeg slet som et uvær med å få det til å virke i kubuntu. Går du på buypass sin sider så er det en guide der.

Personlig så endte jeg opp med å bruke W7 for å signere selvangivelsen min.

Lenke til kommentar

Til utviklerene (som jeg regner med følger med her):

 

Hvorfor er ikke Easy Peasy implementert som en meta-pakke som kan innstaleres på toppen av standard Ubuntu? Så kan brukere innstalere og avinnstalere som de vil, ja kanskje til og med bytte mellom Easy Peasy og standard Ubuntu ved boot/innlogging (mitt inntrykk forskjellene hovedsaklig er på kjernenivå og i applikasjonslaget).

 

Ville ikke det gitt vært mindre arbeid for dere og integrert bedre med resten av Ubuntu økosystemet?

 

Jeg bare spør.

Lenke til kommentar

Forøvrig helt enig med nor jonnor.

 

2.6.31 ja, det var friskt. Den gamle 2.6.28 hadde jo støtte for akkurat ingen av de trådløskortene som brukes, så man måtte bruke en patchet kjerne. Det var der easy peasy kom inn i bildet opprinnelig.

 

Nå som alt er støttet ut av boksen i vanlig ubuntu så er det bare å dra den litt lengre med tweaks og forholdsvis lite testede kjerner, flott.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Her har jeg vært litt kjapp i svingene og gått ut med at vi bruker kjerne-versjon 2.6.31. Det gjør vi selvfølgelig ikke. Vi bruker en optimalisert versjon av 2.6.30 (.5 for svært interesserte).

 

Kahuna, vi er veldig bevisste på at vi må nå neste release date. Vi kan ikke ha for sene releases :)

 

jonnor, det er fullt mulig å oppgradere fra Ubuntu til easypeasy. Så lenge du kjører Ubuntu 8.10 eller 9.04 kan du bare følge bruksanvisningen under Upgrade: http://wiki.geteasypeasy.com/Easypeasy_1.5#Upgrade

Lenke til kommentar

Har hørt mye bra om Easy Peasy, tenkte jeg skulle prøve å installere det som dualboot på min EEE som et alternativ til winxp, som tar 100 år å boote.

 

Problemet mit er at uansett hvor mye jeg trykker ESC, F10, F12 eller DEL under boot, så er det windows som booter, ikke usbstick der jeg har lagt easy peasy inn (iht. Easy Peasy sin guide)

Noen som vet hvordan jeg kan får bootet fra usbstick når jeg ikke klarer å komme inn på bootmeny, uten å ødelegge windowspartisjonen?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

...Men hvor i alle dager er norsk språkpakke?

språkpakkene for myspell osv glimrer med sitt fravær. Det finnes språkpakker for engelsk, fransk, spansk osv. men laget av en nordmann og ikke norsk.... OpenOffice.org har dermed ikke noen spell checker på norsk.

Konkurrenten for min del blir Linux4one til min acer aspire one, og kan ikke se annet enn at disse distroene er helt like med unntak av fargevalg og litt coolere GUI i Easy Peasy 1,5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...