Gå til innhold

EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Ser også at pris/prisfall nevnes, det har vel etter mitt syn ingenting med kvalitet å gjøre eller om de er likeverdige konkurenter, det har vel mere med hva produsenten mener de må tjene pr enhet :hmm:

Angående prisfall vil jeg vel heller si at det har noe med salget å gjøre, selger det som varmt hvetebrød så er det ingen grunn til å sette ned prisen.

 

Eller sagt på en annen måte, hvis Canon hadde vært fornøyd med fortjenesten på 50D med en pris på 8 000,-, hvorfor annonsere det til veiledende 12 599,-?

 

Jeg har ikke så god greie på prispolitikken til Canon,men dem liker og selge store volumer,så at prisen blir lavere ettersom etterspørselen/kvantitet blir større er ikke så unormalt da.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser også at pris/prisfall nevnes, det har vel etter mitt syn ingenting med kvalitet å gjøre eller om de er likeverdige konkurenter, det har vel mere med hva produsenten mener de må tjene pr enhet :hmm:

Angående prisfall vil jeg vel heller si at det har noe med salget å gjøre, selger det som varmt hvetebrød så er det ingen grunn til å sette ned prisen.

 

Eller sagt på en annen måte, hvis Canon hadde vært fornøyd med fortjenesten på 50D med en pris på 8 000,-, hvorfor annonsere det til veiledende 12 599,-?

 

Tja ,nå har jo feks entrymocdellene fra Canon solgt som bare det,ja de er vel de det er solgt suverent mest av, hvorfor ligger de da lavere i pris enn feks Nikon .

 

Alle vil selvsagt tjene mest mulig på på sine produkter,men noen må ha mere for produktet enn andre rett og slett fordi de feks kan ha høyere produksjonskostnader , andre kan tenke mere langsiktig og legge mere av fortjenesten på feks optikken .

 

Når det så gjelder Veil pris som du viser til så vet vi at alle har en veilpris som er over den reelle prisen, det gjelder faktisk ikke bare Canon :cool:

 

Men nå beveger vi oss et godt stykke utenfor topic tenker jeg .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hmm det ble vist til at jeg bestilte fra JP nå. Hadde egentlig planer om å vente til litt mer reviews og se om prisene datt mer. Men har litt inntrykk at det er dårlig leveringstider på mange av nettbutikkene...så da ville jeg heller ha den med en gang :-)

 

JP sin står som helgetilbud... så de kan vel ikke sette ned prisen noe mer de nærmeste dagene kan de? :-)

Lenke til kommentar
Hmm det ble vist til at jeg bestilte fra JP nå. Hadde egentlig planer om å vente til litt mer reviews og se om prisene datt mer. Men har litt inntrykk at det er dårlig leveringstider på mange av nettbutikkene...så da ville jeg heller ha den med en gang :-)

 

JP sin står som helgetilbud... så de kan vel ikke sette ned prisen noe mer de nærmeste dagene kan de? :-)

 

Eksklusivt helgetilbud??

Vel Netshop har kjørt en litt lavere pris hele tiden og de får vel inn kameraet på mandag etter hva jeg forstår . :hmm:

Lenke til kommentar
Eksklusivt helgetilbud??

Vel Netshop har kjørt en litt lavere pris hele tiden og de får vel inn kameraet på mandag etter hva jeg forstår . :hmm:

Ja den står i hvertfall i en ramme under "Eksklusivt helgetilbud!" på forsiden... men det hender jo slike helgetilbud, blir fast pris senere... men i hvertfall nok til å lure sånne som meg på kroken :-)

 

Angående netshop så jeg på dem også men de har 08-10-2009 som ubekreftet dato og det står ingen ting om hvor mange de får inn. Men det kan kanskje hende at de får inn ett første parti allerede nå på mandag til de som har forhåndsbestil?

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt mitt på Multicom til 13600 kr, men nå vurderer jeg å bestille fra Japan Photo så lenge de har det på lager. Om dette ikke bare er et salgstriks for å få inn en del bestillinger rett før det kommer????? Ser Multicom har utsatt leveringen fra 29 sept til 5 oktober! Litt rart om Japan Photo skal få inn dette lenge før andre nettbutikker!

Endret av Fotoentusiasten
Lenke til kommentar
Jeg har bestilt mitt på Multicom til 13600 kr, men nå vurderer jeg å bestille fra Japan Photo så lenge de har det på lager. Om dette ikke bare er et salgstriks for å få inn en del bestillinger rett før det kommer????? Ser Multicom har utsatt leveringen fra 29 sept til 5 oktober! Litt rart om Japan Photo skal få inn dette lenge før andre nettbutikker!

 

Tror nok JP har det inne siden det står på siden deres , har ikke noe tro på at de prøver å lure noen . :)

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt mitt på Multicom til 13600 kr, men nå vurderer jeg å bestille fra Japan Photo så lenge de har det på lager. Om dette ikke bare er et salgstriks for å få inn en del bestillinger rett før det kommer????? Ser Multicom har utsatt leveringen fra 29 sept til 5 oktober! Litt rart om Japan Photo skal få inn dette lenge før andre nettbutikker!

 

Tror nok JP har det inne siden det står på siden deres , har ikke noe tro på at de prøver å lure noen . :)

 

Har bestilt og betalt. Fant ikke batterigrep på siden dems. Men ikke det som haster mest!

Lenke til kommentar

Hei alle,

 

kan ser att det er enn del spørsmål rund vårt pris og "helgtilbud".

 

Intensjon er att vi tar morgen (når første av webgutter kommer på job, mellom 8:00-9:00) prisen opp til 15.999,- som er samme pris som star i den nye kundeavis som kommer ut 02.10.09.

 

Men selvfølgelig ser vi hva som skjer hos konkurrentene, det gjør vi jo altid :-)

 

God kveld!

 

Stephan

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra Amentio, for 13800 inkl frakt. De har nå utsatt til 20. oktober.

Prøvde å kontakte Japan Photo først, for å høre om hva de egentlig skulle selge det for når det kom på lager, men det ville de ikke svare på. Fikk bare beskjed om det samme som står på nettsiden, om at hvis prisen går ned så får du det til den prisen osv....

 

Ville helst handle med Japan, men ikke til hvilken som helst pris.

Lenke til kommentar
Hei alle,

 

kan ser att det er enn del spørsmål rund vårt pris og "helgtilbud".

 

Intensjon er att vi tar morgen (når første av webgutter kommer på job, mellom 8:00-9:00) prisen opp til 15.999,- som er samme pris som star i den nye kundeavis som kommer ut 02.10.09.

 

Men selvfølgelig ser vi hva som skjer hos konkurrentene, det gjør vi jo altid :-)

 

God kveld!

 

Stephan

 

Kan du bekrefte at det er på lager?

Endret av Fotoentusiasten
Lenke til kommentar
Hei alle,

 

kan ser att det er enn del spørsmål rund vårt pris og "helgtilbud".

 

Intensjon er att vi tar morgen (når første av webgutter kommer på job, mellom 8:00-9:00) prisen opp til 15.999,- som er samme pris som star i den nye kundeavis som kommer ut 02.10.09.

 

Men selvfølgelig ser vi hva som skjer hos konkurrentene, det gjør vi jo altid :-)

 

God kveld!

 

Stephan

 

Så da kan vi forvente en pris på 14985.- :p

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=133325

Lenke til kommentar
Hei alle,

 

kan ser att det er enn del spørsmål rund vårt pris og "helgtilbud".

 

Intensjon er att vi tar morgen (når første av webgutter kommer på job, mellom 8:00-9:00) prisen opp til 15.999,- som er samme pris som star i den nye kundeavis som kommer ut 02.10.09.

 

Men selvfølgelig ser vi hva som skjer hos konkurrentene, det gjør vi jo altid :-)

 

God kveld!

 

Stephan

 

Kan du bekrefte at det er på lager?

Nei, ikke jeg, men Canon har bekreftet att de har blitt sendt på fredag og att de kommer på morgendagen. Det er bare veldig få ganger att det tar enn dag lenger, så der må vi være VELDIG uheldig hvis de ikke kommer på morgendagen.

Lenke til kommentar
Hei alle,

 

kan ser att det er enn del spørsmål rund vårt pris og "helgtilbud".

 

Intensjon er att vi tar morgen (når første av webgutter kommer på job, mellom 8:00-9:00) prisen opp til 15.999,- som er samme pris som star i den nye kundeavis som kommer ut 02.10.09.

 

Men selvfølgelig ser vi hva som skjer hos konkurrentene, det gjør vi jo altid :-)

 

God kveld!

 

Stephan

 

Så da kan vi forvente en pris på 14985.- :p

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=133325

bare hvis de har på lager. Men der blir det 14984,- hehe

 

Men ærlig sagt (og det er ikke ment som reklame og ingenting mot netshop) so forventer jeg ikke att netshop og andre butikker som bare speile lager av noen distributører er første som får tak i varer.

 

Det er bare noen få aktører som investerer i stort egen varelager (vi hadde over 100 millioner Kroner på lager i siste varetelling). Det er tradisjonell de aktører med direktekjøp fra Canon (ie JP, Fotovideo, Interfoto, Komplett/MPX, Scandinavian Photo, net-on-net etc) som har varer først...det håper jeg i hvert fall :-)

Lenke til kommentar

Alltid fint å få svar fra butikker. Litt dodgy at de faktisk ikke er inne på lager enda, men forhåpentligvis får dere sendt dem ut igjen i morgen når dere får dem inn. Gleder meg veldig til nytt kamera og valgte å betale mer hos JP enn hos enkelte andre for å få den så fort som overhodet mulig :-)

Lenke til kommentar

SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY-SORRY- :-(

 

Vi har nettopp fått AVKREFTET av Canon att de blir levert idag. I steden for blir de mest sansynnlig levert på Onsdag, i verste fall på Torsdag.

 

Jeg vil beklage dette på det sterkeste og legge meg helt flat. Det har på ingen måte vert ett "forsøk å lure" kundene våre, vi var helt sikkert att de kommer idag.

 

Den spesialpris har selvfølgelig gyldighet også senere og alle kunder som vil avbestille kan selvfølgelig gjør det uten diskusjon. Vi trekker IKKE penger fra kredittkort, konto blir ikke belastet. Vi sender nå med enn gang e-mail til alle kunder med informasjon og beklagelser.

 

Det var ett dårlig mandag morgen :-(

 

Stephan

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...