Gå til innhold

EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Apropos Sigma 10-20mm så har det kommet en ny versjon av den med konstant f/3,5. (Den gamle har f/4-5,6) Den nye versjonen får mye skryt i en nylig publisert test hos SLRgear.

 

Canon EF-S 10-22mm ƒ/3.5-4.5 USM ~$750 vs Sigma 10-20mm f/3.5 EX DC HSM ~$690

 

Canon's 10-22mm may be a comparatively old design (2004) but it still holds its own compared to the Sigma. While it doesn't offer a constant aperture, it's just as sharp and has a touch more telephoto distance to offer. CA tolerance is a bit better, distortion is about the same but there is a bit more corner shading.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som altså enda har fått tak i lekkerbisken? Personlig tror jeg prisene vil stabilisere seg rund 13.000 pluss/minus, endel vil nok prisnivået på Nikon D300s påvirke kanskje.

 

En annen sak kan bli leveringsproblemer, ustabile leveranser til lilleputmarkedet Norge. Interessen for 7D rundt omkring begynner å bli rimelig av take off typen. Skal bli interessant når tester og brukere etter en stund kommer med sine "dommer", samt prisnivået etter at nissen har reist hjem til nissemor igjen..

 

Tor

Lenke til kommentar
Canon sin 10-22 er nok den beste vidvinkelen i sin klasse du kan sette på kameraet. Men det er som seg hør og bør også det dyreste.

 

Etter å ha lest sider opp og sider ned så har jeg bestilt meg Canon sin 10-22 fra JP. Nærmer 30k i fotoutstyr denne måneden fra JP. Canon 7D, Canon 70-200 F4 L og nå vidvinkelen!

 

Nå får det være nok for lang tid! Skal kose meg med mitt nye utstyr i lang tid fremover!

Endret av Fotoentusiasten
Lenke til kommentar
Canon sin 10-22 er nok den beste vidvinkelen i sin klasse du kan sette på kameraet. Men det er som seg hør og bør også det dyreste.

 

Etter å ha lest sider opp og sider ned så har jeg bestilt meg Canon sin 10-22 fra JP. Nærmer 30k i fotoutstyr denne måneden fra JP. Canon 7D, Canon 70-400 F4 L og nå vidvinkelen!

 

Nå får det være nok for lang tid! Skal kose meg med mitt nye utstyr i lang tid fremover!

Gjetter at du menter 70-200? :-) Gled deg til 10-22'en. Har den selv, ett veldig morsomt objektiv!

 

Jeg kjenner selv den følelsen at man har handlet nok for en stund. Hvis jeg mot all formodning skulle glemme det minner nok kona meg på det ;-) Har selv kjøpt meg 70-200L f4 IS og 400L f5.6 i sommer og venter på 7D (forhåpentligvis til helgen) før jeg sier meg ferdig... for denne gang. Foto utstyr er morsomt! Skulle ønske det ikke skulle til så mye trening og kunnskap for å ta perfekte bilder, at så lenge man hadde bra utstyr ble alle bilder bra :innocent:

Lenke til kommentar
Canon sin 10-22 er nok den beste vidvinkelen i sin klasse du kan sette på kameraet. Men det er som seg hør og bør også det dyreste.

 

Etter å ha lest sider opp og sider ned så har jeg bestilt meg Canon sin 10-22 fra JP. Nærmer 30k i fotoutstyr denne måneden fra JP. Canon 7D, Canon 70-400 F4 L og nå vidvinkelen!

 

Nå får det være nok for lang tid! Skal kose meg med mitt nye utstyr i lang tid fremover!

Gjetter at du menter 70-200? :-) Gled deg til 10-22'en. Har den selv, ett veldig morsomt objektiv!

 

Jeg kjenner selv den følelsen at man har handlet nok for en stund. Hvis jeg mot all formodning skulle glemme det minner nok kona meg på det ;-) Har selv kjøpt meg 70-200L f4 IS og 400L f5.6 i sommer og venter på 7D (forhåpentligvis til helgen) før jeg sier meg ferdig... for denne gang. Foto utstyr er morsomt! Skulle ønske det ikke skulle til så mye trening og kunnskap for å ta perfekte bilder, at så lenge man hadde bra utstyr ble alle bilder bra :innocent:

 

Det ble en trykkfeil som nå er rettet! Selvfølgelig 70-200 Takker og bukker :-) Gleder meg mye til vidvinkelen. En ting som er helt sikkert......det er mine kunnskaper som stopper lenge før utstyret.

Lenke til kommentar
Tviler på om de får det inn i dag. Canon hadde ringt FotoVideo på morgenen i dag og sagt at de er forsinket. Skulle vistnok komme i morgen.

Merkelig at det er så vanskelig...

 

JP sier kanskje i dag med helt sikkert i morgen. Så da holder de vel det de lover :-)

Jepp de sa i dag eller i morgen... jeg hadde bare håpet på i dag :-)

Lenke til kommentar
Da har JP markert lagerbeholdning som 10+ igjen, får håpe det stemmer denne gangen :whistle: Regner med at FotoVideo også oppdaterer sin status i løpet av dagen. Da er det bare å vente på sendings bekreftelsene...

Dette stemmer .-)

 

Alle nettkundene får leveringsbekreftelse i løpet av enn-to timer og vi klarer å får alle ut før postgangen kl 15:00.

 

Kuriersjåfører leverer akkurat nå til alle butikker i Oslo, Østfold, Porsgrunn, Tønsberg, Drammen og de får i løpet av neste timene. De andre butikker har det fysisk på morgendagen...

 

Stephan

Lenke til kommentar
Da har JP markert lagerbeholdning som 10+ igjen, får håpe det stemmer denne gangen :whistle: Regner med at FotoVideo også oppdaterer sin status i løpet av dagen. Da er det bare å vente på sendings bekreftelsene...

Dette stemmer .-)

 

Alle nettkundene får leveringsbekreftelse i løpet av enn-to timer og vi klarer å får alle ut før postgangen kl 15:00.

 

Kuriersjåfører leverer akkurat nå til alle butikker i Oslo, Østfold, Porsgrunn, Tønsberg, Drammen og de får i løpet av neste timene. De andre butikker har det fysisk på morgendagen...

 

Stephan

Glimrende at dere får dem ut i dag! Vanskelig å vente når man kjøper nye leketøy :dribble:

 

Begynner å bli lei å lese brukererfaringer på utenlandske forum, på tide at noen får den i Norge! Meldte meg på oktober utfordringen, så blir nok litt bilder fra meg der... men er redd det blir mye dårlig. Men det kommer til å være 100% min feil og ikke kameraet!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...