Gå til innhold

Minianmeldelse av den siste TV-episoden/sesongen du så


Anbefalte innlegg

Firefly er fantastisk.

 

Men jeg skjønner ikke hvordan du kan si at den opprinnelig skulle få en ny sesong. Fox mislikte serien fra starten av. Alle episoder ble ikke en gang vist på TV, og de viste episodene i feil rekkefølge (visstnok også i dårlige time slots). Dette kunne blitt tidenes science fiction-serie. Man må bare :wallbash:

 

Enig i 9/10.

 

Det er en stund siden jeg så Firefly, men jeg mener de sa det på ekstramaterialet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, dette er en av de få komiseriene som virkelig får meg til å le høyt. Ikke bare pga. "nerdehumoren", men også pga Sheldon og hvordan han er. Penny er også en god karakter, og utviklingen hun fikk i sesong 2 var godt gjennomført. Egentlig er alle karakterene jækla bra. Genial serie, og en av mine komediefavoritter sammen med How I Met Your Mother og Two and a Half Men.

 

Kommer med anmeldelser av HIMYM og House når jeg har tid. Kan hende jeg nevner Heroes og 24.

Lenke til kommentar

24 Sesong 7 episode 19

 

Hva kan jeg si, jeg har aldri slitt så med en sesong av noen serie som sesong 7 av 24. Denne episoden er ikke noe unntak. Historien drives liksom ikke fremover, den er så uengasjerende at det er latterlig. Når Jack i tillegg er satt ut av spill er det liksom ikke noe poeng. Hva med spenning og action da? Vel, alt er så forutsigbart og resirkulert. Blir jeg ferdig med sesongen til jul er jeg fornøyd.

 

3/10

Lenke til kommentar

LOST - Sesong 1-5

 

Har nettopp sett igjennom alle sesongene av Lost, og det var bedre enn noen gang. Alt henger mye bedre sammen når du ser de etter hverandre, og ikke 5år mellom sesong 1 og sesong 5. Virkelig spennende, selv om jeg stort sett viste hva som kom til å skje. Denne serien bør virkelig få skryt for musikken! Det visuelle er også bra, men unntak av CGI, det er noe av de dårligste jeg har sett (tenker da på div fly og ubåt), men det er så lite at det ikke gjør noe med helhetsintrykket. Gleder meg allerede til sesong 6 som starter en gang i januar om jeg ikke husker feil.

 

9/10

Lenke til kommentar

Stargate SG-1 - s05e19 - Menace

 

Dette er episoden vi får møte andoriden Reese. En androide SG-1 finner avslått på en planet som gikk under for lenge siden.

Sam vekker androiden opp igjen, bare for å finne ut at androiden selv ikke at vet den er en androide. Daniel anbefaler å ikke fortelle den det enda, og setter igang mange lange samtaler for å få vite mer om hva som skjedde. Reese vet tilsynelatende ingenting, men det viser seg at hun har hatt en finger i spillet med en rase SG-1 ikke er særlig glad i.

 

8/10

Lenke til kommentar
LOST - Sesong 1-5

Nå har du i praksis anmeldt en hel serie, noe jeg ville unngå i denne tråden, men hva kan jeg gjøre med det...

 

Anyway, CGIen i Lost skyldes vel for dårlig økonomi etter det jeg har fått med meg. Med det castet de har bl.a. er det en dyr serie. Tror vi skal være fornøyd med at de ikke tok en Rome (verdens dyreste TV-serie).

Lenke til kommentar
Arrested Development:

 

En helt genial serie som har med alt det beste.

Genialt med hovedpersonen som prøver og hjelpe familien sin, men alle i familien ødelegger alt for han :p

En av de beste seriene jeg har sett :)

 

10/10

Oppgi hvilken sesong det er. Jeg vil ha mer spesifikke anmeldelser. Vil du ta en hel serie må du nesten dele det opp for hver sesong.

Lenke til kommentar

Rescue Me S5E22: "Drink"(sesongfinalen)

Faen for en sakte sesong denne sesongen har vært, men når jeg så tenker over hvor deilig det er at Rescue Me går tilbake til litt random serie igjen.

 

Episoden leverte tidnes catfight mellom Janis og Sheila, samt at "newlady" hadde en genial avsluttning, hvertfall Janis og Sheila-delen. Så kom cliffhangern som var et stort wow, og må være en av de beste Rescue Me-cliffhangerne.

 

7/10

Lenke til kommentar

Lost er sjef, og en av få serier som etterhvert bestemte seg for å lage en serie til kjernefansen og ikke massene (noe seertallene viser).

 

True Blood Ep 1 sesong 1.

 

Får prøve meg i denne tråden også da. Har ikke kastet meg på vampyrbølgen, men etter noen varme anbefalinger og det faktum at det er HBO som produserer smørja tenkte jeg å gi piloten en sjanse. Vel, konseptet og gjennomføringa beit i meg (høhø), og jeg ble absolutt fristet til å se en episode til. Sørstats-settingen, med alt det fører til av trailertrash og tåkete svamper, passet den smått mystiske historien og i god kabeltv-stil får vi jo lite sensurert her. Anna Paquin har jeg likt siden 25th Hour, men hu svarte rappkjefta dama håper jeg får smake vampyrtennene snarest, for slike irriterende karakterer kan fort få meg til å se på noe annet.

 

4/5.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Er du helt sikker på at du ikke er blitt rævkjørt ?" (sitat doktor , South Park AIDS episode)

 

LOL , er det mulig :D

 

Og så var det den episoden med Bono og bæsjen....jau jau !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Lost er sjef, og en av få serier som etterhvert bestemte seg for å lage en serie til kjernefansen og ikke massene (noe seertallene viser).

 

True Blood Ep 1 sesong 1.

 

Får prøve meg i denne tråden også da. Har ikke kastet meg på vampyrbølgen, men etter noen varme anbefalinger og det faktum at det er HBO som produserer smørja tenkte jeg å gi piloten en sjanse. Vel, konseptet og gjennomføringa beit i meg (høhø), og jeg ble absolutt fristet til å se en episode til. Sørstats-settingen, med alt det fører til av trailertrash og tåkete svamper, passet den smått mystiske historien og i god kabeltv-stil får vi jo lite sensurert her. Anna Paquin har jeg likt siden 25th Hour, men hu svarte rappkjefta dama håper jeg får smake vampyrtennene snarest, for slike irriterende karakterer kan fort få meg til å se på noe annet.

 

4/5.

Så nettopp ep 1 selv. Ser ut som det kan bli noe ut av dette, ja. :)

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14290525

Lenke til kommentar

Sopranos S1 Ep1

 

Ja dette er altså første gangen jeg har sett Sopranos. Har en venn som skryter denne serien opp i skyene, men etter hvordan jeg har likt andre forslag fra denne karen prøvde jeg å holde meg nogenlunde nøytral. Starter bra, med en fengende intro. Derfra går det nedover, må si jeg begynner å bli lei av italienske karer med munndiare. Noen ting som skjer her å der, men for det meste er det prat. Den verste delen av episoden må jeg si er moren. Ufyselig skapning.

 

3/10

 

Har som policy å alltid se ferdig første sesong av alle serier jeg prøver, og kommer selvfølgelig til å gjøre det med denne også. Håper bare det bedrer seg utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...