Gå til innhold

Minianmeldelse av den siste TV-episoden/sesongen du så


Anbefalte innlegg

Vi har jo Mini-anmeldelse av den siste filmen du så for filmer, men ingen liknende tråd for TV-episoder. Jeg tenkte det kunne være en artig vri.

 

Her kan vi anmelde enten en spesifikk episode eller en hel sesong av en TV-serie. Ikke en hel serie.

 

Nå er det jo slik at mange ikke vil ha ting spoilet så jeg ber dere om å bruke spoiler-funksjonen hvis det er nødvendig. En hel anmeldelse i spoiler er vi derimot ikke tjent med. Jeg starter:

 

The Office (US) sesong 4, episode 14

 

Dette er den siste episoden i sesong 4, dermed er den dobbelt så lang. Her får vi mer enn vi kan be om. Klassisk Michael, Jim og Dwight, Angela osv.

 

 

Toby slutter i denne episoden

 

Noe som fører til nytt blod og en Michael i storform. Nettopp dette gjør denne episoden så vannvittig bra. Alt det vi elsker med denne serien er her og som nevnt dobbelt så lenge. Dette, kombinert med en minor cliffhanger og mange løse tråder gjør at jeg vil se også neste sesong.

 

10/10

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Office er ganske digg, ja, har sett alt som er kommet ut så langt.

 

Siste episoden jeg så var Top Gear sesong 13, episode 7

 

Jeremy og James skulle lage reklamefilm for VW. Veldig morsomt, men jeg savner byggeprosjektene som var i alle episodene i sesong 8.

 

Episoden klokket inn på 1:01:59, noe jeg mener er et kvarter for lang tid når det er snakk om en TV-episode.

 

6/10

Lenke til kommentar
Episoden klokket inn på 1:01:59, noe jeg mener er et kvarter for lang tid når det er snakk om en TV-episode.

Det har jeg aldri sett på som noe problem i TG. Tror jeg ville følt at det hadde vært småamputert om det var kortere.

 

The Wire har også episoder på rundt en time, og også der synes jeg det funker utmerket.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Dollhouse

 

Sesong 1 (sesong to begynner senere i høst i USA)

 

post-189395-1251758180_thumb.jpg

 

Fra mannen som lagde Buffy the Vampire Slayer, Angel, Firefly og filmer som Serenity og Toy Story(manus) kom det i vår en ny serie som fikk mange(ihvertfall meg) til å sitte klistret foran tv- og datasjermer.

Jeg kan med en gang si at dette ikke er en serie for alle og en hver. Ikke fordi at det er grov vold eller lignende, men mange vil nok bli trøtt av alle twistene i denne serien. For det er ikke få av de og det er gjerne opp til flere i en episode.

Uten å spoile for mye kan jeg si at Dollhosue går ut på at det finnes en skjult firma som leier ut mennersker til forskjellige oppdrag fra bakmenn. Mesteparten av serien foregår i et lukket område, hvor alle "dukkene" oppholder seg til en hver tid.

 

Skuespillerene er hentet fra Joss Whedons tidligere serier og gjør på ingen måte en dårlig jobb. Manuset kunne til tider vært litt bedre, men i det store er det heller ingenting å utsette på. Alle episodene er godt gjennomtenk på hvordan serien skal drives videre, men de skal sies at de kunne ha spart seg for noen "uviktige" episoder.

Sakte og sikkert kommer forhistorien til firmaet og seriens hovedperson Ekko(Eliza Dushku) frem i lyset. Skrekksenariet nå er at denne serien fortsetter med mange sesonger. Litt sånn som Lost, blir det for mange sesonger drepes serien.

 

Serien drives ene og alene av twister og ingenting er slik som du tror når du ser på denne serien. Dette er serien for deg sol liker overraskelser og action.

 

5/6

 

Tror forresten Dollhouse begynner på TV2 senere en gang, mener jeg så bilder fra det på reklame for norges seriemester.

Lenke til kommentar
Episoden klokket inn på 1:01:59, noe jeg mener er et kvarter for lang tid når det er snakk om en TV-episode.

Det har jeg aldri sett på som noe problem i TG. Tror jeg ville følt at det hadde vært småamputert om det var kortere.

Jeg har heller ikke sett på det som noe særlig problem tidligere, men denne episoden satt jeg faktisk og smågledet meg til var ferdig. Det ble litt mye dødtid, rett og slett...
Lenke til kommentar

 

 

Firefly

 

(greit, jeg innrømmer det ikke er den siste jeg så, men den fortjener en anmeldelse)

 

Josh Wedon har gitt oss blandt annet Buffy, Angel og Dollhouse, og de to første var svært suksessfulle. Dollhouse har begynt svakt og har lave seertall (så vidt jeg vet), men får likevel en til sesong. Det altfor mange ikke har fått med seg er at han også lagde Firefly, men selv om den opprinnelig skulle få en ny sesong ble den kansellert etter siste at episode var spilt inn. Veldig mange tråder ble aldri løst opp, og fansen maste så lenge at det til slutt ble laget en film (Serenity) som avsluttet hele serien. Dvs til tegneseriene kom, men det er en annen sak. ;)

 

Hele greia her er egentlig ganske enkel. Vi tar en vanlig western-serie, komplett med cowboyer, horehus, hester, togran og så videre. Flytt handlingen noen hundre år frem i tiden så vi får romskip og alt det der, og du har Firefly i et nøtteskal. Malcom Reynolds leder en gjeng fredløse på flukt fra the Alliance, da de ikke akkurat har vært så veldig snille og fulgt loven til punkt og prikke. De gjør nesten hva det skal være for penger og drivstoff, og gir haik til en lege og søsteren hans. Mot betaling, selvsagt. Nå viser det seg dessverre at søsteren ikke er helt normal, og The Alliance gjør hva det skal være for å fange henne.

 

Som vanlig i seriene fra Josh Wedon er skuespillerne litt resirkulert, så Malcom spilles av Nathan Fillion fra blandt annet Buffy. (skjønt han er kanskje best kjent fra Pizzagjengen). Zoe spilles av Gina Torrest, kjent fra Angel, og søsteren til legen spilles av Summer Glau. Hun dukker opp i Dollhouse om en stund og spiller i Terminator: The Sarah Connor Chronicles. ;) For ikke å glemme Adam Baldwin i en av de beste rollene sine noensinne, og jeg likte ham i Angel. Resten er mer eller mindre ukjente for meg, Skuespillerne ser ut til å stortrives i rollene sine, og gjør en fantastisk jobb. Effektene er svært bra laget, spesielt til å være en tv-serie. Historien er spennende nok, og godt skrevet.

 

Alt i alt en fantastisk serie alle bør se. Bare synd det bare ble en eneste sesong pluss en film, men det er kvalitet hele veien. Personlig synes jeg dette helt klart er den beste serien Josh Wedon lagde og mye bedre enn både Buffy og Angel.

 

Vurdering: 9/10

Lenke til kommentar

Firefly er fantastisk.

 

Men jeg skjønner ikke hvordan du kan si at den opprinnelig skulle få en ny sesong. Fox mislikte serien fra starten av. Alle episoder ble ikke en gang vist på TV, og de viste episodene i feil rekkefølge (visstnok også i dårlige time slots). Dette kunne blitt tidenes science fiction-serie. Man må bare :wallbash:

 

Enig i 9/10.

Lenke til kommentar

Da var første episode av True Blood sett, og jeg sitter igjen med litt merkelige følelser. Så klart, litt dumt å dømme en serie pga 1 ep, så skal så klart se videre, men jeg følte det ble litt for Buffy/Angel-ish for meg. Eller bliir det annerledes etterhvert? Det skal sies at jeg likte settingen godt, spesielt åpningsscenen på butikken, og avslutningsscenen var brutal og ga mersmak. Skal følges med på.

 

Noen som har sett en del ep's, eventuelt alt (hittil)?

 

True Blood

 

Hvorfor er det ingen stemmer på IMDb?

Lenke til kommentar

The Big Bang Theory

 

Sesong 2

 

post-189395-1251826822_thumb.jpg

 

Jeg må ærlig innrømme at etter å ha sett sesong 1 var jeg ikke så begeistret for det jeg hadde sett. Men alt det ble borte etter å ha sett sesong 2. Den har både bedre humor, historieutvikling og ikke minst karakterutvikling. Særlig hos Sheldon.

Jim Parsons er forresten Emmy nominert for rollen som Sheldon. Det vriker også som skuespillerene er mer sikker på seg selv og manuset i denne sesongen. De har også utvidet på flere plasser de oppholder seg. I sesong 1 var de hovedsakelig enten hjemme, på jobb, eller på resturant. I sesong to er de

på togreise til San Fransisco, flere turer innom tegenseriebutikken og sesongen avslutter med at Sheldon, Leonard, Howard og Rajesh drar på en 3 mnd. forskningstur til nordpolen.

 

For å forstå noen av vitsene må man kanskje være litt nerd for å skjønne de. Men det er absolutt ikke et hinder for å se på denne serien.

 

Favoritt scenen i 2 sesong er utentvil når Sheldon drikker kaffe før første gang. En hysterisk morsom sekvens.

 

5/6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Office (US) sesong 4, episode 14

 

Dette er den siste episoden i sesong 4, dermed er den dobbelt så lang. Her får vi mer enn vi kan be om. Klassisk Michael, Jim og Dwight, Angela osv.

 

 

Toby slutter i denne episoden

 

Noe som fører til nytt blod og en Michael i storform. Nettopp dette gjør denne episoden så vannvittig bra. Alt det vi elsker med denne serien er her og som nevnt dobbelt så lenge. Dette, kombinert med en minor cliffhanger og mange løse tråder gjør at jeg vil se også neste sesong.

 

10/10

Jeg så faktisk nettopp denne. Likte den veldig godt.

 

Da var første episode av True Blood sett, og jeg sitter igjen med litt merkelige følelser. Så klart, litt dumt å dømme en serie pga 1 ep, så skal så klart se videre, men jeg følte det ble litt for Buffy/Angel-ish for meg. Eller bliir det annerledes etterhvert? Det skal sies at jeg likte settingen godt, spesielt åpningsscenen på butikken, og avslutningsscenen var brutal og ga mersmak. Skal følges med på.

 

Noen som har sett en del ep's, eventuelt alt (hittil)?

 

True Blood

 

Hvorfor er det ingen stemmer på IMDb?

Jeg har nå sett nesten to sesonger med True Blood, og kan si at jeg liker det helt greit. Følte første episode var bedre enn resten av sesong 1, og jeg har ikke kommet helt inn i sesong 2 ennå. Men for all del, se videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...