Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Hjelpe meg, nå begynner jeg å bli utålmodig, Lefdal sier den er sendt fra Sverige...... sporingsnummer har jeg men posten har ikke mottatt noe pakke enda.

 

Noen som har erfaring med Lefdal's nettbutikk med sendinger fra Sverige ?

 

Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding

04.12.2009 21:02

 

Akurat samme dritten jeg har! Bestilte 2 stykk over telefon, og de sa at de hadde på lager. Nå sier de at den ene er sendt, mens den andre kansje ikke kommer inn før jul! Den første har ligget i ro i Sverige i tre dager. -_-

Endret av kau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmmm, gyrofunksjonen har jeg jaggu ikke sett noe sted.. hvor finner jeg den, riggeremn?

 

Start telefonapp, trykk på "<--" oppe i høyre hjørne dersom det ikke er en "X" der, deretter trykker du "Telefon" oppe i midten, velg "Rotasjonskontroll", trykk "Start ved rotering", og deretter "Lagre".

 

Hvis det er noen som trenger bedre forklaring, så kan de ringe Nokia Care kundestøtte

på: 22 97 17 17 :p

Endret av riggeremn
Lenke til kommentar
Hjelpe meg, nå begynner jeg å bli utålmodig, Lefdal sier den er sendt fra Sverige...... sporingsnummer har jeg men posten har ikke mottatt noe pakke enda.

 

Noen som har erfaring med Lefdal's nettbutikk med sendinger fra Sverige ?

 

Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding

04.12.2009 21:02

Samme situasjon her, ja. Lefdal sier den er sendt fra lager, men at det tar noen dager før den registreres i Postens sporingssystem... Tar ingen ting for gitt før telefonen faktisk dukker opp.

Lenke til kommentar
Tenkte å velge invisibleSHIELD fra ripefritt.no. Noen som vet noe andre steder å bestille fra ? billigere sted utlandet?

 

http://ripefritt.no/index.php?nr=90&ca...3&startrow=

 

 

Pga. at skjermen er såpass lett å få riper i, og at ripefritt.no enda ikke har det på lager, så har jeg selv bestillt Full Body Coverage invisibleSHIELD ifra zagg.com, de tar bare 3.49 dollar i frakt til norge. Totalt kommer det på rundt 170 norske. :D

Det hørtes dyrt ut :p Hvis du går på side 20 i denne tråden så ser du et tips fra jcnorway der det står: Kjøpte denne for 7,50 USD inkl frakt. Koster egentlig 14,99 USD, men bruk rabattkoden MILITARY så får du 50% rabatt og fri frakt.

Jeg gjorde dette og fikk min uke etter bestilling. Passer fint på min n900.

 

 

Er dette samme beskyttelsen som zagg.com har da, ikke bare en billig etterligning? Jeg bestillte full body btw, ikke bare til skjermen, derav prisen. :-)

Lenke til kommentar
...

Samme situasjon her, ja. Lefdal sier den er sendt fra lager, men at det tar noen dager før den registreres i Postens sporingssystem... Tar ingen ting for gitt før telefonen faktisk dukker opp.

 

Hos pannordic.com får jeg opp denne meldingen:

Tracking Events for Package-ID ************

Event Location Date/Time Status

EDI Created 2009-12-04 20:58 Status OK, Registered

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Package Details

Package-ID ************ Product CarryOn HomeShopping BulkSplit

 

Shipment-ID ************ Services SMS Advising

 

Og sånn har det stått siden fredag. Noen som vil ta en telefon og høre hva (#¤$%!!) som fåregår?

Endret av kau
Lenke til kommentar
Fikk min n900 på lørdag.

 

Satte inn simbrikke, og begynte å bruke telefonen. Kjekt, at man i 'desktopmodus' kan begynne å skrive navnet på en kontakt, og få den opp direkte. Prøvde nettleser, fikk mulighet til å velge wlan eller 3g. Jeg valgte wlan, la inn wlannøkkel, nettleseren var raskere enn jeg var vant til fra iphone 3G. Fant ut at vi bruker exchange 2003 på jobben, venter tålmodig på oppdateringen, som skal gjøre at dette støttes. Bruke OWA sålenge. Kunne også vært greit med gmail activesync, men det støttes ikke, tror jeg. Bruker gmail fra nettleseren. Meget fornøyd med mobilen. :!:

 

Du kan fint synke Google Contacts og Google Calendar gjennom exchange på N900, så tar du og setter opp Nokia Messaging så får du Pushet Gmailen også ;)

 

EDIT: Eventuelt kan du bruke https://www.nuevasync.com/ .. Har betalt for premium tjenesten og den funker utmerket på N900

 

Takk for tipset, men venter litt; - følger denne tråden http://talk.maemo.org/showthread.php?t=35136

Endret av jarlev
Lenke til kommentar
Hjelpe meg, nå begynner jeg å bli utålmodig, Lefdal sier den er sendt fra Sverige...... sporingsnummer har jeg men posten har ikke mottatt noe pakke enda.

 

Noen som har erfaring med Lefdal's nettbutikk med sendinger fra Sverige ?

 

Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding

04.12.2009 21:02

 

Kommer jo fra sentralageret i Jønkøping da. Vær glad at du får noe derifra i det hele tatt nå. JEg har bestillt direkte gjennom butikken jeg jobber i, og vi får den ikke enda.

Lenke til kommentar

Og så fikk jeg telefonen fra Telenor (bestilte med abbo, men bruker Talkmore for øyeblikket, da nummeporteringa ikke er utført ennå). 5 dager etter bestilling er ikke så ille (bor oppi Finnmark).

 

Likte pakka, så bra førsteinntrykk der iallefall. Jeg er glad i svart da :p Telefonen var egentlig mindre enn jeg hadde forventet. Burde passe greit inni lomma (iallefall på vinterstid). Den erstatter en SE W810, som nå er litt småfeit i forhold til nyere "vanlige" telefoner.

 

Å fjerne batteridekseletl var redd og slett skummelt. Var redd for å ødelegge noe. Er ikke spesielt glad i å bryte på dyr elektronikk :( Forhåpentligvis holder den seg godt fast i fremtida også, så man ikke får problemer med at dekselet detter av.

 

Syntes systemet for å få inn SIM-kort virket helt bak mål, helt til jeg fant ut hvordan den faktisk skulle bli satt inn. :blush:

 

Har aldri brukt telefon med touch screen før (så har heller aldri prøvd iPhone, Hero, eller andre). Synes at den var veldig responsiv, og har ikke no klager der. Er riktignok ikke helt fortrolig med scrolling av sider ennå (i f.eks. nettlesern og andre steder), men regner det sku gå greit etter litt tilvenning. Testa litt med stylusen, og var greit nok det også. Det fysiske tastaturet var også helt greit til enkel innskriving. Har riktignok ikke spesielt store/tykke fingrer, så kan jo ha litt å si. Av helt praktiske årsaker tror jeg også at den her typen skjerm fungerer bedre enn det som er på f.eks. iPhone. Foretrekker å ha på hansker uti i vinterkulda, og bør være greit å ikke trenge å ta dem av :thumbup:

 

Nettlesern virker helt super. WLAN gikk helt greit å sette opp. Bare valgte mitt trådløse nettverk fra lista og skrev inn koden. Gikk på første forsøk.

 

Den har restarta én gang så var sånn helt uten videre (når jeg skrev inn klokkeslett en liten stund etter at telefonen ble slått på første gang). Utenom det har den, iallefall så langt, vært reponsiv og stabil.

Lenke til kommentar

Må bare spørre igjen, håper noen kan svare :)

Åssen er denne skjermen i forhold til en kapasitiv skjerm? Ser det er mange, som ovenfor, som skryter at den er veldig responsiv, og at det er likheter.

 

Som tidligere skrivd, hadde en Diamond 2, det var en forferdelig skuffelse, da jeg var fortrolig med Apple sin type. Noen som har prøvd begge, som har formeninger?

Endret av Wecs
Lenke til kommentar

Den er veldig responsiv.

 

Har brukt iPhone i over et år, og plages ikke overhodet med overgangen.

 

(Dog jeg plages som ffFFff med syncing av google contacts og calendar etter å ha installert Butterfly plugin og merga en hel haug kontakter. Størrer ikke gmail contacts så mye info?)

Endret av schlinkey
Lenke til kommentar
Må bare spørre igjen, håper noen kan svare :)

Åssen er denne skjermen i forhold til en kapasitiv skjerm? Ser det er mange, som ovenfor, som skryter at den er veldig responsiv, og at det er likheter.

 

Som tidligere skrivd, hadde en Diamond 2, det var en forferdelig skuffelse, da jeg var fortrolig med Apple sin type. Noen som har prøvd begge, som har formeninger?

 

Jeg har brukt en iphone 3g i ca. 6 mnd., n900'en 3 dager. Min opplevelse av forskjellen er at n900 trenger litt trykk, mens iphonen kun trenger berøring. Nettlesing med stylus på n900 opplever jeg som mye bedre en nettlesing på iphone.

Lenke til kommentar

Nei! Det skal vel heller være vanskelig det :p

Men nå er dette OSet kanskje bedre/mer brukervennelig enn i Windows, for det var grusomt!

 

Dere er fornøyd? Men er telefonen/pc`en preget av å være profftelefon? Eller kan man ha det moro om man er mest interessert i multimedia?

Endret av Wecs
Lenke til kommentar
Nei! Det skal vel heller være vanskelig det :p

Men nå er dette OSet kanskje bedre/mer brukervennelig enn i Windows, for det var grusomt!

 

Dere er fornøyd? Men er telefonen/pc`en preget av å være profftelefon? Eller kan man ha det moro om man er mest interessert i multimedia?

 

Mini-pc/mobilen er helt SJEF! Der er min uttalelse etter å hatt telefonen siden 11:00 idag, og jeg er MEGET kresen!

 

OSet er 99999999999999 ganger bedre og brukervennlig enn FITTE-OSet Windows Mobile! Har hatt HTC Touch Diamond selv, og den kan ikke engang sammenliknes med N900!

 

Kjempe multimedia mobil! :dribble:

Endret av riggeremn
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ble positivt overraska over skype-integrasjonen i N900 og må derfor skryte litt av denne.. Jeg har egentlig aldri vært noe spess fan av skype, men har brukt den litt i jobbsammeng til å sende chat-meldinger.. Så tenkte jeg skulle prøve ut dette i går..

 

La inn brukerkonto -> Vips så la kontaktene i skype seg rett inn på telefon, hos meg gikk dette veldig greit da jeg ikke har veldig mange kontakter, dvs. det ble ikke uoversiktelig. Skype kontaktene flettet seg deretter automatisk med telefonkontaktene mine dersom de hadde helt like navn. Det var heller ikke noe problem å flette disse kontaktene manuelt etterpå.

Etter dette var det bare å sette i gang, ringe eller sende meldinger, fungerte helt supert og alt havner i samtaler på en oversiktlig måte...

 

Blir nok litt mer bruk av skype nå ja..:)

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...