Gå til innhold

PS3 Slim i salg nå (PS3)


Anbefalte innlegg

Ærlig talt, så skjønner jeg ikke prisene.

 

Hvorfor koster en billigere produsert PS3 mer enn den vanlige PS3?

 

Hva er logikken i dette, jeg vil ha slim men hvis den koster mer enn den vanlige blir det ingen Ps3 i det hele tatt. Fordi jeg er nøye med plassbehovet.

 

"Tilbud og etterspørsel" er det som avgjør priser langt mer enn produksjonskostnader.

 

Er derfor Nike kan selge fotballsko til 2000,- mens mer ukjente merker, selv om produksjonskostnaden er den samme, må avspise seg med 200,-

 

Eksempelvis: La oss si PS3 Slim koster 1000 å produsere. Om Sony kommer frem til at 1000 mennesker vil kjøpe den til 2000 kroner, men 600 mennesker vil kjøpe den til 4000, hva tror du de selger den for da (hvis vi ser bort fra hensyn til å selge flest mulig spill)?

 

Hva ville du solgt den for? 10% over produksjonskostnad, eller latt det bli styrt av den prisen du tror gir deg mest inntekt? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hentet ps3 slim i går. Den bråker ikke noe særlig og var heller ikke spesielt varm etter et pr timer WipeOut :love: Spilling. Lastet ned rundt 3gig fra playstation store som også ikk uten problemer. Videre var den veldig lett.

 

Så også på Watchmen Blueray, tar ca 10 sekunder i starten men etter det var det ikke noe venting ved bytte av kapitell, start av filmen etc. Forøvrig viser displayet på forsterkeren PCM, noen som vet hva dette betyr? (lyd, forventet DTS).

 

Så sier meg fornøyd med valget, spesielt WipEout ) .

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Ps3 slim knuser nå Xbox360 grundig når det gjelder hvor stille denne konsolen er, fikk faktisk høre hvor stor forskjell det var i dag på en Spaceworld butikk der de hadde en slim og en xbox360 (jasper?) til demostrasjon.

 

Fikk nesten lyst til å bytte ut min eldre ps3 80gb versjon med en slim (90nm , retrokompabatibel).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ja noen foretrekker stillhet men jeg merker ikke bråket uansett, bruker surround anlegg :p

 

Til nå frister den store PS3 en meg mer enn den lille pga Prisen.

 

Og bryr man seg ikke om garantien på en gammel xbox fra 2005 kan man jo bare bytte ut vifta med en annen om man vet nok teknisk.

Lenke til kommentar

Joda, mange flotte måter å fikse en Xbox360 på, finnes jo en del fine lian-li kabinetter , men det er vel ikke mange som gjør dette kan jeg tippe.

 

Vet at det finnes noen enkle *mods* som sørger for at Xbox360'en blir ganske så stille og fjerner noe av varmeproblemene, men desverre så frafaller garantien...

 

Håper virkelig at spesielt microsoft sørger for at neste generasjon av Xbox blir mer stillegående samtidlig som at sony fortsetter med det lydnivået slim'en har.

Lenke til kommentar
Ps3 slim knuser nå Xbox360 grundig når det gjelder hvor stille denne konsolen er, fikk faktisk høre hvor stor forskjell det var i dag på en Spaceworld butikk der de hadde en slim og en xbox360 (jasper?) til demostrasjon.

 

Fikk nesten lyst til å bytte ut min eldre ps3 80gb versjon med en slim (90nm , retrokompabatibel).

 

tja, ikke hvis spillet er installert på 360. hvis man spiller fra plata, ja. men å installere er jo noe alle burde gjøre siden ladingen blir mye raskere (og mye stillere).

Lenke til kommentar

Det er forskjell på disker man putter inn i ps3, en raskere disk vil være raskere ved lesing, og spill som er innstalert og kjøpt på PSN osv, men det har ingenting å si på innstalasjonshastigheten på spill, pga at dette er begrenset av blu-ray spilleren...

 

Jeg skal nok putte inn en Intel X25-M i min i høst når fifa og pes kommer bare for å ha litt lavere loading tid på alt mulig ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...