Gå til innhold

PS3 Slim i salg nå (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei jeg har vanlig pakard bell extern harddisk (sorry vet ikke andre specs) sånn jeg har til pcen men jeg lurte på om det er mulig å koble til med USB å bruke det som harddisk til Ps3 siden jeg har 60 GB og jeg jeg ingen demoer ingen biler videoer eller noe som helst bare spill data har bare 10spill tror jeg og jeg har bare 25gb ledig plass igjen.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ærlig talt, så skjønner jeg ikke prisene.

 

Hvorfor koster en billigere produsert PS3 mer enn den vanlige PS3?

 

Hva er logikken i dette, jeg vil ha slim men hvis den koster mer enn den vanlige blir det ingen Ps3 i det hele tatt. Fordi jeg er nøye med plassbehovet.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, så skjønner jeg ikke prisene.

 

Hvorfor koster en billigere produsert PS3 mer enn den vanlige PS3?

 

Hva er logikken i dette, jeg vil ha slim men hvis den koster mer enn den vanlige blir det ingen Ps3 i det hele tatt. Fordi jeg er nøye med plassbehovet.

Tja, synes det ikke er så ille om slim koster et par hundrelapper mer enn tjukkas-versjonen. Å få ting i mindre størrelse er ofte svært attraktivt og det er en attributt som det er verdt å betale litt ekstra for i mine øyne.

Lenke til kommentar
Hei jeg har vanlig pakard bell extern harddisk (sorry vet ikke andre specs) sånn jeg har til pcen men jeg lurte på om det er mulig å koble til med USB å bruke det som harddisk til Ps3 siden jeg har 60 GB og jeg jeg ingen demoer ingen biler videoer eller noe som helst bare spill data har bare 10spill tror jeg og jeg har bare 25gb ledig plass igjen.....

 

Skal nok gå greit å bruke det som backup, men ikke til å kjøre spillene direkte fra.

Det koster forresten ikke alt for mye å bytte ut den interne harddisken med en ny en og er gjort på 1 . 2. 3.

Lenke til kommentar

Grunnen til at Norge ikke ser forskjellen er todelt..

 

Det er ikke satt noe øvre tak på prisen her i Norge, dvs butikkene kunne solgt den for vanvittige 5k hvis de ønsket det.

 

Det som og er et problem, som Sony har faktisk tenkt på, er at de fleste butikker sitter med større lager med PS3. Før disse konsollene som de har betalt den gamle prisen for, begynner å bli i få tall, så vil butikkene holde prisen oppe (det vil si til en annen butikk begynner å senkeprisen, da vil de andre følge etter) Jeg tror Sony har tenkt litt på dette, og det er derfor linux støtten er tatt bort fra Slim. Dette vil gjøre at det blir er marked for begge to. De som ønsker en mindre modell, og de som vil ha linux støtten. Det at den gamle er billigere er også en effekt for å få solgt den.. Men Sony har jo priset begge to ligt; 299$

Lenke til kommentar

Tjah. Microsofts 120Gb-modell er fortsatt ca. 700,- billigere enn PS3 Slim, så Sony må nok gjøre en større innsats på priskutten dersom de virkelig vil utfordre amerikanerne.

 

Men ja, den nye PS3 virker helt klart mer tiltrekkende enn den forrige. Når prisen blir litt mer fornuftig (rundt 2500,-) skal jeg kanskje vurdere å kjøpe en.

 

Hvordan er det med blu-ray-spilleren, forresten? Jeg går ut ifra at PS3-utgaven har en nyere spiller? Da den opprinnelige PS3 kom ut var blu-ray-spilleren én av de beste på markedet, men nå er den kraftig utdatert.

Lenke til kommentar

BL-spilleren er mulig av nyere versjon, om den er noe bedre skal jeg ikke uttalle meg om. Men den orginale BL-spilleren er mer enn bra nok for 85% av verdens befolkning. Selv om den var high-end en gang i tiden, betyr det ikke at den er ræva nå. Selvfølgelig, bruker du 10k på en BL-spiller. Vil denne by på mer, men gjennomsnittet bruker ikke så mye på en spiller?

Lenke til kommentar
2750 kr på elkjøp, virklig nødvendig å sitte å vente for 250 kr ? (noe du uansett blåser på en tur i butikken)

Nå er det ikke så ille med 250kr, men de som kjøper Slim nå er vel stort sett de som egentlig ikke har hatt noen store planer om å kjøpe PS3 tidligere i det hele tatt, så ventetid er egentlig ikke en faktor.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, så skjønner jeg ikke prisene.

 

Hvorfor koster en billigere produsert PS3 mer enn den vanlige PS3?

 

Hva er logikken i dette, jeg vil ha slim men hvis den koster mer enn den vanlige blir det ingen Ps3 i det hele tatt. Fordi jeg er nøye med plassbehovet.

Noen må betale for utviklingen som måtte til for å forminske den. Selv om den kanskje er billigere å produsere, så har de nok brukt endel ressurser på å få det til.

 

 

Hvordan er det med blu-ray-spilleren, forresten? Jeg går ut ifra at PS3-utgaven har en nyere spiller? Da den opprinnelige PS3 kom ut var blu-ray-spilleren én av de beste på markedet, men nå er den kraftig utdatert.

Det meste som gjør en Blu-Ray spiller High End har PS3 nok prosessorkraft til å gjøre. Det har kommet flere firmware oppdateringer opp igjennom som har oppdatert Blu-Ray "spilleren" i PS3. Sålenge du ikke trenger analoge 7.1 lyd-utganger, så bør PS3 klare Blu-Ray-spillingsjobben glatt for de aller fleste, og ikke nok med det så har den også glimrende streamingsegenkaper om en feks bruker PS3 Media Center på din datamaskin. At du på toppen av det hele får en knallbra spillemaskin er nesten helt utrolig, Kindereggmagi! :p

Lenke til kommentar
2750 kr på elkjøp, virklig nødvendig å sitte å vente for 250 kr ? (noe du uansett blåser på en tur i butikken)

Ja det var faktisk en veldig grei pris. Men jeg har allerede en X360 Elite så så lenge det ikke kommer eksklusive titler som jeg har kjempelyst på blir det lite aktuelt. Jeg foretrekker jo å spille fellestitlene på X360 pga. kontrolleren som jeg synes er mye mer behagelig.

 

Jeg skal likevel ta meg en tur på en spillbutikk og sjekke PS3-eksklusive spill for å se om jeg blir fristet. Det hadde dessuten ikke vært dumt å kombinere min PSP med en PS3.

 

den orginale BL-spilleren er mer enn bra nok for 85% av verdens befolkning. Selv om den var high-end en gang i tiden, betyr det ikke at den er ræva nå.

Du har helt rett, men jeg har allerede en veldig god BL-spiller av nyere generasjon. Hvis jeg får en bedre BL-spiller sammen med den nye PS3 kan jeg egentlig selge den andre og det gir mer mening i å kjøpe konsolen for en som allerede har en Xbox.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Hei jeg har vanlig pakard bell extern harddisk (sorry vet ikke andre specs) sånn jeg har til pcen men jeg lurte på om det er mulig å koble til med USB å bruke det som harddisk til Ps3 siden jeg har 60 GB og jeg jeg ingen demoer ingen biler videoer eller noe som helst bare spill data har bare 10spill tror jeg og jeg har bare 25gb ledig plass igjen.....

 

Skal nok gå greit å bruke det som backup, men ikke til å kjøre spillene direkte fra.

Det koster forresten ikke alt for mye å bytte ut den interne harddisken med en ny en og er gjort på 1 . 2. 3.

anbefalinger? og hvordan gjør man det ? noen guide eller no ? og blir ps3 hærpa hvis jeg gjør noe feil eller no siden hakke garanti/forsikring ellers kan man få gjort det gratis.......hvis du skjønner

Lenke til kommentar
anbefalinger? og hvordan gjør man det ? noen guide eller no ? og blir ps3 hærpa hvis jeg gjør noe feil eller no siden hakke garanti/forsikring ellers kan man få gjort det gratis.......hvis du skjønner

 

Kjøp en av disse :

 

https://prisguiden.no/product.php?p...48&cat_id=9 160Gb / 348kr.

https://prisguiden.no/product.php?p...48&cat_id=9 693kr. (har denne selv)

 

Skal være veldig enkelt å bytte hd'en , to skruer og vips : http://www.ps3attitude.com/new/2009/08/remove-the-ps3-hdd/

Lenke til kommentar
anbefalinger? og hvordan gjør man det ? noen guide eller no ? og blir ps3 hærpa hvis jeg gjør noe feil eller no siden hakke garanti/forsikring ellers kan man få gjort det gratis.......hvis du skjønner

 

Kjøp en av disse :

 

https://prisguiden.no/product.php?p...48&cat_id=9 160Gb / 348kr.

https://prisguiden.no/product.php?p...48&cat_id=9 693kr. (har denne selv)

 

Skal være veldig enkelt å bytte hd'en , to skruer og vips : http://www.ps3attitude.com/new/2009/08/remove-the-ps3-hdd/

 

jeg pleier ikke å kjøpe spill så ofte og jeg lagrer heller ikke Demoer så jeg vet ikke om jeg helt får bruk for 500GB ? eller burde jeg ta 500gb? men den linken du skrev videoen på den siden funker ikke andre link som er bedre ? :p

og hvordan beholder jeg gamle game files osv

PS: sorry glemte å nevne at jeg snakket om den Store og ikke SLIM sorry vet at det er slim topic men ...

Endret av dinesh
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...