Gå til innhold

Familiene får det ikke billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mon tro hva som er billigst for oss nordmenn da, ta en harrytur rett over grensa til Sverige å kjøpe en family pack, eller bestille fra amazon.co.uk?

 

Det billigste er kanskje en harrytur for de som bor på østlandet?

 

 

Siste spm, skal man gå for Home Premoium eller Profesionall?

 

 

Frank

 

Spørsmålet er vel heller "Skal man gå for Home Premium eller Ultimate?"

 

Så vidt jeg har lest er prisforskjellen minimal mellom Professional og Ultimate (1-200 kr), og når man først skal kjøpe noe dyrere enn Home Premium, kan man likeså godt gå for Ultimate. Jeg skal ihvertfall kjøpe Ultimate! :)

Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte W7 fra Amazon.co.uk til rundt £60 her for et par dager siden, så det er jo en mulighet for de som ønsker det.

 

Ellers er det slik i EU/EØS at det er slett ikke nødvendig å selge samme deals i alle land. Et annet eksempel er at det er ingen land i EU der man kan få kjøpt snus annet enn i Sverige. Og dette er fordi Sverige har fått en spesialtillatelse til å selge snus. I Norge er snus lovlig fordi vi ikke er et fullverdig EU- land. Finland og Danmark er f.eks. helt uten snus.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 pcer, (Spilldatan, min bærbare, og min bedre halvdels bærbare.) En windows 7 til 3 maskiner hadde vært bra å hatt da.

 

Nå blir det vel bare windows 7 på spilldatan regner jeg med, vista på maddamens bærbare, og den gamle Linux/XP comboen på min bærbare:)

 

Har du sett Microsoft fikk meg i fra å kjøpe 3 Windows7 og heller bare 1, kanskje jeg burde takke dem?

Lenke til kommentar
Er det bare upgrade? Da er det totalt uinteressant. har selvsagt lisenser, men orker ikke styrer med oppgradering eller stappe inn plater osv under en nyinstallsjon osv.

 

At det skal være så vanskelig å få et par retail lisenser på windows til en ok pris

tror det bare er lisenskoden du trenger.

Lenke til kommentar
Er det bare upgrade? Da er det totalt uinteressant. har selvsagt lisenser, men orker ikke styrer med oppgradering eller stappe inn plater osv under en nyinstallsjon osv.

 

At det skal være så vanskelig å få et par retail lisenser på windows til en ok pris

tror det bare er lisenskoden du trenger.

 

Ved oppgradering må du ha windows installert på en disk fra før, eller ha platen til dette som da sjekker om det er en versjon som du kan bruke oppgraderingslisensen på.

 

Som flere også sier, de kjøper nå kanskje en lisens, istedenfor å kanskje betalt det samme som to lisenser der man får 3 i en pakke. En slik pakke der prisen er 3 lisenser for prisen av to hadde vært helt fair etter mitt syn. Det hadde også vært med på senke andelen ulovlige lisenser. Noen vil jo aldri betale uansett om det koster ei krone. Må da være bedre om 1000 stykk kjøper lisens til 1000kr, enn 100 til 2000kr. Kostnadene skal jo bare dekkes inn, og det å selge en lisens ekstra er ikke akkurat noe ekstra materialkostnader.

Lenke til kommentar

Synd at Microsoft på mange områder fortsatt ikke henger med.

Her skyter de seg selv i foten ved å framstå som et lite moderne selskap der nettdistribuisjon kunnet ha vært en løsning for rabattordninger for familier.

 

Men å forvente såpass mye når vi allerede har fått en verdig oppfølger til Windows Xp er jo nesten som å ønske seg at en Elefant skal greie å komme opp i 200Km/t i oppoverbakke.

Lenke til kommentar

Enkelt. Kjøp Mac ;-)

da kan du heller kjøpe pc med like specs og kjøpe xp+vista+win7 for samme prisen.

 

Tviler sterkt på det, du vil ikke få:

*godt med batteri tid

*virkelig god bygge kvalitet

*virkelig god skjerm

Så det blir en underlegen PC. Ikke glem at det blir 3-6 tusen i lisens penger også.

 

#1 Acer Timeline har vel 8 timer batteritid, så det er vel en feil påstand.

#2 Flere feil på Mac enn på Asus laptoper leste jeg nettopp.

#3 Gidder jeg ikke engang komentere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...