raybrul Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 Eg skal ha meg ny tv, og trenger hjelp! LCD fra samsung med LED baklys er i vinden for tida, men er det kun samsung sine UE modeller som har LED baklys ? LE modellene er vanlige LCDer ? Eg skal bruke TVen til film, spill og vanlig tv-titting. 46" og 10-15000 kr. det generelle rådet ser ut til å være å velge LCD for spilling og Plasma for film. Men så har eg lest at dei nye modellene til samsung (B) sliter med høg input-lag, dette er på LE modellene, og eg lurte på om dette gjelder UE modellene også ?? dette er jo ikkje bra for spilling, og eg skjønner ikkje heilt kvifor LCD blir anbefalt til spill når Plasma har null lag og responstid... Panasonic sin G10 og G15 (denne finner eg ikkje i prisguiden) plasma har fått mykje skryt, og skal være god til spill og film. G10 er også noke billigere enn tilsvarende samsung UE modell Er Panasonic G10 bedre enn samsung sine tilsvarende LCD (både UE og LE serien) på film ? siden det er plasma ? kva med vanlig tv-titting ? den er nok bedre til spill på grunn av input lag hos samsung... Takker for svar!
Tumbleweed Skrevet 23. august 2009 Skrevet 23. august 2009 Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=569343
raybrul Skrevet 23. august 2009 Forfatter Skrevet 23. august 2009 ja, trur eg styrer unna LED-teknologien ettersom det gir høg input-lag virker det som. tenker litt på sony og står mellom to modeller egentlig, KDL-46V5500 og KDL-46W4500 noken formeininger om kva som er det beste kjøpet ?? dei koster omtrentlig samme...
ilpostino Skrevet 24. august 2009 Skrevet 24. august 2009 jeg viser til Tumbleweed sin post og stenger denne tråden.
Anbefalte innlegg