Gå til innhold

Er en stemme på mellompartiene og Høyre i realiteten en stemme på Siv Jensen og FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Kanskje trangen til billig bensin, tobakk og alkohol kommer fra seksuell frustrasjon? :ermm:

 

Når det gjelder fremmedfrykt er det bare å se på de taperne som styrer norgespatriotene. Høyreekstreme er tapere. Kanskje de som støtter seg til FRP er light utgaven.

Ja, jeg vil faktisk heller omgås en kommunist enn en høyreekstrem, mye heller.

 

Du får se på denne videoen her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=cjoRKoQCL_s

 

Vigrid: Det siste oppgjør.

 

Den tar for seg Norgespatriotene også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er mannen Vidar Kleppe (tidligere FRP kjempe) foreslo skulle danne et slags register over landssvikere (dvs innvandrere og anti-rasister).

 

 

Legg merke til den eldre mannen som på slutten av videoen går til angrep på bussen med slegge. :grin:

 

(Det er han som står til venstre for Arne Myrdal i starten av videoen.)

 

Det som skjer er at det kommer en buss med antirasister som skal holde demonstrasjon, som så jages av folkeaksjon mot innvandring som var veldig store tidlig på 90 tallet.

Endret av festen
Lenke til kommentar
En ting jeg har lagt merke til er at mennesker som stemmer KRF som regel er fysisk attraktive (kanskje mest også, uansett parti). Mens de som stemmer FRP som regel er lite attraktive. Hvorfor er det slik?

 

Dette har jeg også lagt merke til, men har ikke "turt" å si det høyt. Tja, KRF (og forsåvidt alle andre store partier enn FRP) er jo i utgangspunktet et mer inkluderende part synes jeg (med noen meeeget synlige unntak), og passer vel for litt mer sosiale folk. Min erfaring er også: Pene mennesker er stort sett mer sosiale enn de som ikke er pene, kanskje fordi de får mer oppmerksomhet og sosiale henvendelser i løpet av livet. Sånn sett er jeg ikke overrasket over at FRP har de minst fysisk attraktive velgerne, selv om det selvfølgelig finnes unntak i alle leire. ;)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor Sponheim maser så fælt om "menneskesyn" når han tar avstand fra Frp. Han har tydeligvis ikke noe problem med det ondskapsfulle menneskesynet til Krf.

Vel, må man velge blandt to onder, velger man det minste.

Når man er så liksom-prinsippfast som Sponheim, så velger man ingen av dem! Hans absolutte retorikk betyr at han ikke plutselig kan bli pragmatisk når det passer seg!

 

Men løgnenen, selvmotsigelsene og vinglingen hans beviser at han nettopp ikke er prinsippfast, men at han rett og slett er en ufyselig person man ikke kan stole på.

 

 

FRP er altfor egoistiske og anti-sosiale og fulle av fordommer i sitt syn

Det er venstresiden som er egoistiske, anti-sosiale og fordomsfulle. Bare se på hvordan du omtaler Frp her. Du har åpenbart ingen kunnskap om hva partiets politikk egentlig går ut på, så du slenger av deg fordomsfulle beskrivelser.

 

 

 

En ting jeg har lagt merke til er at mennesker som stemmer KRF som regel er fysisk attraktive (kanskje mest også, uansett parti). Mens de som stemmer FRP som regel er lite attraktive. Hvorfor er det slik?

Dette har jeg også lagt merke til, men har ikke "turt" å si det høyt. Tja, KRF (og forsåvidt alle andre store partier enn FRP) er jo i utgangspunktet et mer inkluderende part synes jeg (med noen meeeget synlige unntak), og passer vel for litt mer sosiale folk. Min erfaring er også: Pene mennesker er stort sett mer sosiale enn de som ikke er pene, kanskje fordi de får mer oppmerksomhet og sosiale henvendelser i løpet av livet. Sånn sett er jeg ikke overrasket over at FRP har de minst fysisk attraktive velgerne, selv om det selvfølgelig finnes unntak i alle leire. ;)

Sosialistene diskuterer politikk? :D

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor Sponheim maser så fælt om "menneskesyn" når han tar avstand fra Frp. Han har tydeligvis ikke noe problem med det ondskapsfulle menneskesynet til Krf.

Vel, må man velge blandt to onder, velger man det minste.

Når man er så liksom-prinsippfast som Sponheim, så velger man ingen av dem! Hans absolutte retorikk betyr at han ikke plutselig kan bli pragmatisk når det passer seg!

 

Men løgnenen, selvmotsigelsene og vinglingen hans beviser at han nettopp ikke er prinsippfast, men at han rett og slett er en ufyselig person man ikke kan stole på.

Shit, nå var du saklig!

 

Hvordan sier han imot seg selv og vingler?

 

Han er klar på at han heller vil ha en mindretalls AP-regjering enn FrP som fører FrP-politikk.

 

Nå synes jeg du er et levende eksempel på hvorfor ikke stemme FrP. Måten du ser på andre partier på er skammelig.

Lenke til kommentar

For Pricks finnes det kun FrP og venstresiden. Slikt er best å bare ignorere.

 

Men til topic: En stemme til KrF eller Venstre er kun en stemme til en regjering med H, KrF og V. Ikke la dere lure av de rødgrønne og FrPs billige retorikk. FrP vil måtte velge mellom en sentrum-høyre regjering som ligger forholdsvis nær deres egen politikk, eller en Ap(++)-regjering som ligger mye lenger unna. Da blir det enten H, KrF og V, eller Ap/rødgrønt og velgerflukt fra FrP fordi de indirekte støtter den regjeringen som gjennomfører minst av deres politikk. En stemme til KrF eller Venstre vil på ingen måte være en stemme til FrP.

Lenke til kommentar

Den analysen støtter jeg. Dersom du vil ha FRP i regjering er det bare å stemme på FRP. Det øker sjansen for at FRP kommer i regjering. Høyre ønsker FRP i regjering, men en stemme til Høyre er ingen garanti i noen retning, mens en stemme til KrF og spesielt Venstre øker sjansen for at FRP ikke kommer i regjering.

 

Det samme er selvfølgelig en stemme til partiene til venstre for KrF og Venstre. :)

Lenke til kommentar
Den analysen støtter jeg. Dersom du vil ha FRP i regjering er det bare å stemme på FRP. Det øker sjansen for at FRP kommer i regjering. Høyre ønsker FRP i regjering, men en stemme til Høyre er ingen garanti i noen retning, mens en stemme til KrF og spesielt Venstre øker sjansen for at FRP ikke kommer i regjering.

 

Det samme er selvfølgelig en stemme til partiene til venstre for KrF og Venstre. :)

Slik jeg ser det, så ønsker ikke Høyre å bli med i regjering med FrP.

FrP vil nok bare kunne bli med i en regjering dersom de selv vil få over 50% av stemmene.

Eller så kan jo FrP bli et støtteparti for en borgelig regjierng da.

Lenke til kommentar
Erna er irritert fordi Siv er flink til å påpeke at Høyre ikke er like radikale som FRP, Siv er sinna fordi Siv alltid er sinna (ta en spøk, folkens), men dessuten også fordi Erna vingler som en full høne mellom FRP og Sentrum.

 

Jeg antar det oppsummerer situasjonen tilfrestillende.

Feilen er vel at FrP egenetlig har for lite felles med Høyre, og de andre på høyresiden.

 

Men FrP vil uansett bli et flott støtteparti om høyresiden overtar tronen.

Lenke til kommentar

Meh, jeg har mer tro på Sivs generelle sinne (samt hønevingling) og påpekning av manglende radikalisme. Jeg tenker ikke på de politiske forskjellene, de er lette å se, jeg tenker mer på det som virker som en personkonflikt mellom de to.

 

Og i den sammenhengen fastholder jeg at det nok handler mer om hønevingling, generelt sinne og påpekning av manglende radikalisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...