Gå til innhold

Er en stemme på mellompartiene og Høyre i realiteten en stemme på Siv Jensen og FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skulle Venstre, KrF og Høyre få muligheten, noe som ikke er usannsynlig, så er det rett og slett opp til FrP om de vil være støtteparti for en sentrumsregjering som vil være best for deres politikk, eller om de vil gi en indirekte støtte til den rødgrønne siden. Venstre og KrF vil heller støtte venstresiden enn en regjering med FrP, og så eneste måten FrP kan komme i regjering er med rent flertall sammen med Høyre.

Lenke til kommentar

Jeg har møtt Jensen i virkeligheten. Hun er veldig lav og ser ikke så skremmende ut som på TV. Når det kommer til stykket tror jeg ikke V eller KRF vil blokkere en FRP regjering. Spesielt ikke om FRP gjør et veldig bra valg. Det handler litt om å respektere demokratiet også.

 

Derfor er en stemme på mellompartiene og Høyre en stemme på FRP.

Lenke til kommentar

Det blir nok ikke Jensen som statsminister uansett.

 

Mulige utfall av valget:

-Borgerlig flertall, H-V-KrF er større enn FrP: FrP støtter sentrumsregjeringen i mangel på bedre alternativer og det blir Erna

 

-Borgerlig flertall, FrP større enn sentrumskoalisjonen. Venstre(kanskje KrF også) takker nei til FrP-regjering og gir heller makta til Stoltenberg i mindretallsregjering.

 

Rødgrønt flertall: Rødgrønn regjering.

 

 

Unntak:

-FrP får over 50% (høyst usannsynlig)

 

-FrP og Høyre får over 50% (usannsynlig): Da vil kanskje Høyre gå inn i regjering med FrP for å få mer makt.

 

Lars Sponheim vil aldri i verden støtte en FrP-regjering, han som den eneste har garantert det.

Endret av Ozi
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke Erna som noen statsministerkandidat, ikke engang som egnet for å lede Høyre. Med et svakt høyre og sterkt FRP som jeg tror er sannsynlig, ser jeg ikke sannsynligheten for Erna som statsminister er særlig stor. Det er to kandidater for statsministervervet, det er Siv og Jens.

 

Jeg tror Jens vil prøve å få med Venstre, om det vil gi dem flertall. Spørsmålet er hva Venstre, eventuelt KRF hadde gjort i en slik situasjon?

 

Jeg tror ikke FRP kan holdes utenfor om de blir veldig store.

Lenke til kommentar

Jeg tror Jensen kan bli statsminister. Løfter har dessuten blitt brutt før. Det jeg ser for meg er at FRP nekter Erna og danne regjering om FRP blir veldig sterkt, uten flertall med høyre, og at det derfor blir en mindretallsregjering med de samme som nå, eventuelt at V eller KRF går over til Jens.

 

Det kan og bli en samlingsregjering med FRP,KRF og H (muligens V om de svikter løftet sitt).

Lenke til kommentar

Jeg har sett beint fram heite mennesker som stemmer FRP. Og ganske lite tiltrekkende mennesker som stemmer KRF, og SV, og SP, og H, og Venstre. Det er nok ganske jevnt fordelt. :)

 

Men jeg merker meg et utsagn fra Jeremy Clarkson.

 

- Labour women are better in bed than Tory women.

 

(For ordens skyld, jeg prøver ikke å angripe noen. Jeg prøver et lite streif med humor.)

Lenke til kommentar
Kanskje trangen til billig bensin, tobakk og alkohol kommer fra seksuell frustrasjon? :ermm:

 

Når det gjelder fremmedfrykt er det bare å se på de taperne som styrer norgespatriotene. Høyreekstreme er tapere. Kanskje de som støtter seg til FRP er light utgaven.

Ja, jeg vil faktisk heller omgås en kommunist enn en høyreekstrem, mye heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...