Gå til innhold

N86 og N79: Ikke svar fra gateway, wifi.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og samboeren har hele tiden kunnet surfe på nett på mobilene våre, hhv N86 og N79, via det trådløse nettverket hjemme. Dette har jeg også gjort med tidligere tlf, f.eks N82 N95 osv..

Men for et par ukers tid siden begynnte vi begge å få feilmeldingen: Ikke svar fra gateway når vi kobler oss til via wifi på den innebygde nettleseren, ved gprs/edge tilkobling fungerer det helt fint.

Noen som har tips/forslag til hvordan dette kan løses?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om feilmeldingen startet og komme på forskjelige telefoner, så er det vel stor sansynlighet for at det ikke har noe med telefonen og gjøre, men med routeren? Men har sett dette problemet flere ganger på Nokia telefoner.

 

Du får blant annet denne feilmeldingen dersom telefonen sender feil passord.

 

Slå av kryptering/passord på routeren, og prøv og koble telefonen til.

 

Sjekk passord og krypterings instillingene på routeren og telefonen.

 

Prøv gjerne og bytte kryptering og passord på routeren.

 

Slett og legg til profilen på ny i telefonen.

Lenke til kommentar
Men uansett om de bekrefter at de oppdatert den eller ikke, så løser det vel egentlig ikke problemet, eller?

Nei, virket som det er ett speedtouch/s60 problem og hvem som har "skylden" og bør fixe det er ikke godt å si. Men leverandøren kan jo nedgradere igjen hvis det ikke skaper noe problem for dem.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en speedtouch router og hadde i dag en kamerat over som fikk samme feilmelding med sin omnia hd. Han dro hjem, hentet med seg en linksys router og koblet på som accesspunkt og vips fungerte det fint. Så der er i allefall løsningen for dere som sliter med dette, kjøp en billig router og koble til som accesspunkt. Du kan da fremdeles bruke din gamle connection til pc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...