Gå til innhold

Leker de fortsatt med CS-gass i forsvaret?


Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe CS-gass var bare kos:)

 

Husker da jeg skulle inn for andre gang at vi skulle bytte filtrene hverandres samtidig mens vi var inne.

Vi skulle holde pusten mens vi bytta filterene, men jeg og makkern min fakka det til fordi vi begge brukte for lang tid på skru (så jo ingenting i mørket:P) og kløna det til.. Klarte ikke å holde igjen pusten, så vi tok et dypt drag inne før vi måtte ut:P Måtte bare le av den klønete situasjonen:D

Lenke til kommentar

Var innom en sesjon med cs-gass, i en bod, like før rekruttperioden min var over (mars i år), og det er nok noe jeg ikke vil glemme, håper virkelig at jeg ikke må oppleve det igjen. Var jævlig artig å se på alle andre ta av seg gassmaska og melde seg til befale, helt til det ble min tur, hehe.

 

Edit: Dette var på terningmoen (rekrutt "skolen" for gardister).

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
CS- gass er gøy! :p

Bare husk på å vaske hendene før du går på dass etterpå, ellers kan det svi ganske så bra... (snakker av erfaring)

 

Haha, i hælvette det må gjøre vondt :p Når du nevner det, så tenker jeg på søskenbarnet mitt som skulle i intops, og skulle utsettes for pepperspray under øvelse. Tenk om han eller noen av medsoldatene hans hadde glemt å vaske nevene før vannlating :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Folk reagerer ganske ulikt på det, jeg reagerte ganske jævlig, mens en del andre fra batteriet vårt gikk inn igjen i gassbua og sang bursdagssang til det ene befalet. Ble riktignok ganske hostede synging etterhvert, men varierer en del ihvertfall, kan jo være immun også. Uansett kult å ha vært gjennom, selv om det var jævlig der og da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hahaha husker rådet fra min lagfører "blås ut alt du makter før du tar av deg vernemaska" hillarity ensued :D

Her måtte vi blåse ut alt før vi fikk lov til å ta av vernemaska. Deretter måtte man ta et skikkelig magadrag, og det var så mye jævligere enn jeg hadde forventa. Jeg hadde et par turer til etter denne, da med valgfri "pustemåte" og da sved det bare litt i øyne og hud.

 

Et skikkelig magadrag må til for å virkelig kjenne det ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fikk en tur i CS-boda sist måned. Stilte oss opp en og en for å melde oss.

Klarte å si "Sersjant, rekrutt Hi(host)ii(host)iii(host)ii(host)ille"

Og sersjanten skriker, hva var navnet ditt sa du, og jeg prøver i all fortvilelse å skrike det ut. Klarte til slutt å melde meg og var fornøyd med det.

Fikk da ordre om å ta 10 push. Trodde jeg skulle spy over hele meg.

Måtte bare springe ut da. Flaksa rundt med armene i sikkert 3-4 min og brakk meg overalt.

 

Vi filma en del av oss, og det som sikkert de fleste husker best er når han ene skulle ut og presterte å springe rett i det ene treet som stod utafor boda. Mange komiske øyeblikk fra den dagen.

 

Til slutt så var det befalet sin tur.

Hadde en ung UB som gikk inn, og kom ut og bare fortsatte mot kompaniet. Gikk litt tid før vi så noe til henne :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...