Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@BlueB0y

 

Du berører meldingen du vil sende i noen sekunder (inni på "samtalen" med kontakten), slik at det kommer fram en meny. Der skal en av valgene være "Forward" (bruker engelsk språk, men på norsk blir det vel bare videresende hvis jeg ikke tar feil?).

 

BTW Godt Nyttår alle sammen :)

 

Edit: For lat til å skrive godt nyttårsmeldingen på nytt antar jeg? :p

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar
@BlueB0y

 

Du berører meldingen du vil sende i noen sekunder (inni på "samtalen" med kontakten), slik at det kommer fram en meny. Der skal en av valgene være "Forward" (bruker engelsk språk, men på norsk blir det vel bare videresende hvis jeg ikke tar feil?).

 

BTW Godt Nyttår alle sammen :)

 

Edit: For lat til å skrive godt nyttårsmeldingen på nytt antar jeg? :p

 

Jepp :!: Men jeg klarte ikke sende noen meldinger i natt uansett :( Håper det bare var noe med tele2!! Og ikke heroen ;)

Lenke til kommentar
Godt nytt år! Har hatt iPhone i 1,5 år no, er smått lei (3G og 3GS) siklar litt på HTC Hero. Er det nokon Hero brukarar som har hatt iPhone før? :)

Jupp, riktig nok 2G men allikavel, tviler på at du kommer til å angre på å bytte over til Hero. Spesielt hvis du liker å fikle litt på telefonen, alt er så mye mer åpent og lettere lagt opp.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Har jailbreaka telefonen, så det er mange muligheter også på iPhonen, men er som sagt lei brukargrensesnittet, det blir for ordinært, og har lyst å prøva noko nytt.

 

Fikk problem med den forrige dagen, og har søkt om service. Om eg får ny telefon, skal eg selge den og bruka pengane på ein ny tlf :)

Lenke til kommentar

En greit måte å sjekke om noe er galt med "Awake time", og om Heroen ikke får sove skikkelig, er å skru den av og på igjen før du legger deg for natten, og så lar du den ligge på over natten og sjekker awake time om morningen. Du kan godt la Wifi være på siden endel programmer bruker Wifi (som kanskje ellers ville gå i dvale). Hero skal sette Wifi i sleep når skjermen skrus av med mindre du har oppe programmer som tvinger en aktiv tilkobling (f.eks IM-klient). Du burde ha en Awake time på under 10% da hvis du ikke vet at du har programmer oppe som bruker ressurser jevnlig. Et program på Market som heter TaskManager (er flere som heter det om jeg husker rett), viser både minnebruk og CPU-bruk til programmer i real-time. Hvis et program ikke sover skikkelig vil det bruke CPU innimellom og hoppe opp på listen. Oppdaget i går en altfor høy awake time uten å identifisere årsaken. En reboot fikset det.

Lenke til kommentar
Godt nytt år! Har hatt iPhone i 1,5 år no, er smått lei (3G og 3GS) siklar litt på HTC Hero. Er det nokon Hero brukarar som har hatt iPhone før? :)

 

Har begge for øyeblikket, har iPhone til salgs..og det forteller vel det meste.

 

Er ikke lei iPhone heller, vekkerklokka er jo dritfin på den...samt ett annet lite program jeg ikke husker navnet på. Resten er vel det samme skrotet som på alle telefoner.

 

Har hatt Heroen i 2-3 uker, og det er vel muligens litt tidlig å slå fast kvaliteten på den. Men Android systemet i bunn skal det bli vanskelig å overgå. Htc har for en gangs skyld vært heldige med en telefon (min mening), har hatt Diamond og HD tidligere...og det var rotete greier.

 

En telefon skal i min verden være enkel i bruk, med avanserte muligheter når jeg trenger det. Så slikt sett oppfyller også iPhone første del av mine "krav"...men appstore og det lukkede systemet gir meg utfordringer jeg ikke orker rote mer med (jailbreaking og piracy).

 

Jeg tror Hero er et ganske "safe" kjøp, den kjennes solid og oppleves foreløpig som stabil...Android market er jo også brukbart etterhvert.

Lenke til kommentar
Er det jeg som er noob, eller er virkelig multitaskinga så dårlig på Hero som jeg får inntrykk av? Kan jo ikke surfe mens jeg driver å skrive sms?

 

Multitaskingen er vel en smule overdrevet på Hero, det handler om Taskswapping...slik det i sin tid var på gamle Windows. Det betyr at man kan ha flere programmer åpne samtidig og veksle mellom disse. Som regel "parkerer" Hero applikasjoner mens vi driver med noe annet.

Lenke til kommentar
Er det jeg som er noob, eller er virkelig multitaskinga så dårlig på Hero som jeg får inntrykk av? Kan jo ikke surfe mens jeg driver å skrive sms?

 

Multitaskingen er vel en smule overdrevet på Hero, det handler om Taskswapping...slik det i sin tid var på gamle Windows. Det betyr at man kan ha flere programmer åpne samtidig og veksle mellom disse. Som regel "parkerer" Hero applikasjoner mens vi driver med noe annet.

 

Men hva gjør jeg da når jeg sitter og surfer, og får en sms? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...