Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvordan man kan slette en tråd i meldinger uten at den må "force close" Jeg har en tråd som begynner og bli lang, og så da er den så treig akkurat den tråden når jeg skal åpne den osv. Og når jeg prøver å slette tråden så bare stopper det hele opp og det kommer etter hvert opp "force colse" eller "Wait".. Og orker ikke å slette 2000 meldinger hver for seg :p Virker som at den ikke klarer å slette den liksom.

Lenke til kommentar

En spillefilm i .avi-format er vel på rundt 700-900 MB, hvor stor vil den være med i formatet Heroen kan spille? Regner med den hvertfall halveres?

 

Kan være greit å vite når man skal bestille minnekort. Vet jo allerede at musikkbiblioteket mitt er på rundt 2,5GB. Liten vits å kjøpe et 16GB minnekort om hver film bare er å rundt 300-400MB.

 

Samme gjelder forøvrig TV-serien, som sikkert blir enda mindre igjen.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd invisible shield? Ser jo ut til å virker utrolig bra selv om det sikkert ikke er like enkelt å få det så pent som på instruksjonsvideoen.

 

Vil skjermen bli mindre responsiv?

 

Jeg bruker InvisibleShield og er meget fornøyd. Det er viktig å være nøye under installeringen av beskyttelsen for å få et best mulig resultat (les bruksanvisningen!). Jeg synes ikke skjermen er blitt mindre responsiv, men skjermen får en "gummiaktig" følelse. Har brukt 3-4 forskjellige skjermbeskyttere på forskjellige mobiler, og denne er uten tvil den beste. Det er i allefall min mening.

Lenke til kommentar
Hva er såklart "rooting" på HTC hero?

Er det noe àla Jailbreaking på iphone?

 

Uttrykket "rooting" kommer av at administrator/superbruker-kontoen på Linux (og andre Unix-lignende systemer) heter "root". Denne brukeren kan gjøre alt. Har du root-tilgang på et Linux-system kan du gjøre alt, det gjelder også på Android. Jeg har vært GNU/Linux-bruker i 8 år og har prøvd meg litt i kommandolinjen på Hero, og ser jo at de fleste grunnleggende kommandoer man finner på et Linux-system er låst på Android. Uansett, de færreste trenger root-tilgang på et Android-system, og man burde ikke begynne med det om man ikke er erfaren og tar sjansen på å bryte garantien. Jailbreaking på iPhone er mye mer aktuelt fordi iPhone er mye mer låst (f.eks mangelen på multitasking og muligheten til å legge inn programvare som Apple ikke godtar).

Lenke til kommentar
En spillefilm i .avi-format er vel på rundt 700-900 MB, hvor stor vil den være med i formatet Heroen kan spille? Regner med den hvertfall halveres?

 

Kan være greit å vite når man skal bestille minnekort. Vet jo allerede at musikkbiblioteket mitt er på rundt 2,5GB. Liten vits å kjøpe et 16GB minnekort om hver film bare er å rundt 300-400MB.

 

Samme gjelder forøvrig TV-serien, som sikkert blir enda mindre igjen.

 

Den siste spillefilmen (spilletid på omtrent 1 time og 40 minuter) jeg konverterte fra .avi ble på rundt 560 MB. Du kan nok kanskje få filmene enda mer i størrelse, hvis du er villig til og ofre enn god del kvalitet på filmen. :)

Lenke til kommentar
Går man glipp av mye vist man ikke rooter Heroen?

Og vist man rooter den,vil garantien slutte å gjelde da?

Søk på "root" i market...

 

Svaret er nei, du går ikke glipp av noe annet enn payed apps.

Men siden vi i norge ikke en gang får lov til å betale for apps har man alternative steder å hente de aktuelle programmene ;)

 

Jeg rootet, men så ikke noe poeng etter siste fw update så unrootet igjen.

Lenke til kommentar
Går man glipp av mye vist man ikke rooter Heroen?

Og vist man rooter den,vil garantien slutte å gjelde da?

Søk på "root" i market...

 

Svaret er nei, du går ikke glipp av noe annet enn payed apps.

Men siden vi i norge ikke en gang får lov til å betale for apps har man alternative steder å hente de aktuelle programmene ;)

 

Jeg rootet, men så ikke noe poeng etter siste fw update så unrootet igjen.

 

Mange vil nok heller støtte utvikleren og/eller slippe å lete etter oppdateringene hele tiden når det kommer, i steden for å ty til uredelige metoder :)

Flere programmer som f.eks Wifi Teether (bruker Hero'en som trådløst modem via mobilnettet (3G, Super-3G osv.) som krever root har jeg så og si blitt helt avhengig av. Men mange trenger jo ikke slike funksjoner, så det får være deres valg om de vil root'e.

Lenke til kommentar
Jeg har nå fått innstallert Copilot 8 på min Hero. Jeg har dog et problem; hvor skal kartene ligge? Jeg har lagt de over på SDkortet i Copilot mappen, men de kommer ikke opp.. Noen som har et godt tips?

Du må legge kartene i save-mappa til Copilot, så legges det til ved neste oppstart av programmet

Evt. bare laste de ned direkte fra Copilot... Det var det jeg fikk til å funke.

Genialt!

Lenke til kommentar
Savner Paid-apps, hva er egentlig grunnen til Google å vente med å lansere dette i så mange land?

 

Sansynligheten er ganske stor for at dette er knyttet opp mot de svært så forskjellige forbrukerlovene rundt om kring i verden. Norge er i så måte er "vanskelig" marked grunnet at forbrukeren står sterk, og dermed pålegger Google en god del ansvar ved salg rettet mot det Norske markedet.

Lenke til kommentar

La inn HTC Sync i går på en Windows XP-installasjon (bruker Heroen bare som vanlig USB-disk, og bruker GNU/Linux ellers, men ville teste). Det jeg oppdaget er at det er et lite problem at i norsk Windows så legger programfilene seg i C:\Programfiler som standard, mens HTC-programmet tydeligvis er beregnet for C:\Program Files. Blant annet går avinstallasjonen av HTC-driveren ut i fra dette, selv om den legger seg i C:\Programfiler\HTC (og man kan ikke endre bane på denne i installasjonen, kun banen til HTC Sync). Jeg lagde en kopi på alt i C:\Program Files.

 

Uansett, for å få telefonen til å virke som den skal i Windows la jeg inn de to driverne som følger med manuelt.

 

Den ene er for å bruke Heroen som modem (Heroen fungerer BTW out-of-the-box som 3G-modem i Ubuntu GNU/Linux uten noe behov for drivere eller andre konfigurasjoner). Man bare velger å dele 3G-forbindelsen sin på Heroen, og den vil dukke opp som nettverksadapter i Windows. Den vil da spørre etter driver, og man må da vise den til C:\Programfiler\HTC\HTC Driver\... (husker ikke hele banen). Den andre driveren er for HTC Sync. Man kobler telefonen til PC-en, og velger HTC Sync på telefonen. Først da vil PC-en spørre etter driver. Denne ligger også i C:\Programfiler\HTC Driver\... Deretter skal HTC Sync fungere fint.

 

Har man ikke drivere hverken i C:\Programfiler\HTC\HTC Driver eller C:\Program Files\HTC\HTC Driver så har man kanskje slettet denne manuelt, men siden den fortatt ligger inne i Windows sin liste over installerte programmer vil den ikke installere seg på nytt om man re-installerer HTC Sync. Da kan man bruke Windows Installer Cleanup Utility for å fjerne den fra denne listen og så reinstallere HTC Sync.

Endret av oj88
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har nettopp fått meg en helt og til nå er jeg storfornøyd. Jeg har nå mottatt en mms men klarer ikke å få lastet ned denne... Jeg har tele2 og da jeg gikk inn på tele2 sine nettsider og prøvde å få tilsendt innstillingene automatisk så fikk jeg bare til svar at jeg hadde en telefon som ikke støtter mms...

 

Jeg får bare en melding på telefonen som sier; Melding ikke lastet ned. Når jeg åpner denne så er det er knapp hvor det står last ned, men når jeg trykker på denne så står det bare; Kunne ikke laste ned meldingen

 

Noen som har vært borti samme problem?

 

På forhånd takk:)

 

Tror det har med oppsettet ditt å gjøre.

 

Har du plottet og lagret dette oppsettet? (se under)

 

Oppsettet for Tele2 i første post i denne tråden fungerte kun for MMS, men ikke for Internett. Har fått følgende fra Tele2 kundeservice, og har testet både MMS og Internett vellykket på min HTC Hero.

 

 

Kode:

Name: Tele2 Internet

APN:internet.tele2.no

Proxy: 130.244.196.90

Port: 8080

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: not set

MMS Proxy: not set

MMS Port: not set

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: default

 

Name: Tele2 MMS

APN:internet.tele2.no

Proxy: Not set

Port: Not set

Username: Not set

Password: Not set

Server: Not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN type: mms

 

Min kom med oppsett for sverige. ....tele2.se.

 

Måtte gå inn og mauelt plotte oppsettet for norge. Da gikk det for min del.

 

 

Funker ikke for meg det oppsettet der :(

Lenke til kommentar

Hmm..spør igjen..noen med alternativer til bluetooth app så man får sendt/mottatt filer mellom pc/hero og andre tlf/hero? Uten å roote, takk... :)

 

og spm nr 2. er det noen som har opplevd å laste ned apps og at det står vellykket, men ikke finner de etterpå?

Lasta ned 2 apps som bare forsvant i løse lufta, aner ikke hvor jeg skal finne de.

Lenke til kommentar

For ørtende gang: til alle som poster tele2 innstillinger: IKKE TA MED PROXY, evt sett i parantes. 99% av problemer med tele2 innstillinger skyldes proxy!

 

I det siste har jeg irritert meg en del over at homescreen krasjer. Når jeg går tilbake til homescreen eller låser opp telefonen så står homescreen og loader ganske lenge før den dukker opp. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
HTC sync tror jeg ikke fungerer i det hele tatt med Hero med mindre man knoter rundt litt. De fleste av oss bruker mobilen som minnekortleser når vi skal flytte filer til/fra minnekort.

 

Ja det var det jeg prøvde først, men data`n min fant ikke telefonen :hmm: Det var derfor jeg tenkte jeg skulle prøve sync.

 

oj88: Takk for forklaringen! Skal se om jeg ikke skjønner noe av det nå :)

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan man kan slette en tråd i meldinger uten at den må "force close" Jeg har en tråd som begynner og bli lang, og så da er den så treig akkurat den tråden når jeg skal åpne den osv. Og når jeg prøver å slette tråden så bare stopper det hele opp og det kommer etter hvert opp "force colse" eller "Wait".. Og orker ikke å slette 2000 meldinger hver for seg :p Virker som at den ikke klarer å slette den liksom.

 

Hvordan prøver du å slette tråden? Jeg fikk force close når jeg stod i tråden og trykte "menu" og "delete" på lange tråder. Løsningen min er å gjøre det fra meldingsapplikasjonen, altså vinduet der du har oversikt over alle trådene. Trykk "menu" og "delete", da kan du huke av de trådene som skal slettes. Vær oppmerksom på at dette kan ta laaaang tid (har vel vært borti ca 10 min for en tråd på ca 1000 meldinger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...