Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Anbefaler å installere Locale, samt Locale Sync-plugin.

 

Da kan du legge inn at telefonen ikke skal synkronisere feks på natten.

 

Locale er et genialt program som kan utføre diverse oppgaver basert på situasjoner.

Feks:

 

klokken 23:00-06:00 skru av lyden, skru av sync, laveste lysstyrke på skjerm

På jobb (gps-posisjon + klokke), bytt bakgrunnsbilde, ringetone,

Lavt batteri: skru av wifi, skru av gps, skru ned skjermstyrke, skru av sync.

Du kommer hjem: Send sms eller twitter-melding om at du er hjemme.

Mulighetene er ganske mange..

 

Min Hero går 4 dager mellom hver lading nå ved å la Locale kutte ut ting jeg ikke trenger i gitte situasjoner.

 

Har prøvd Locale litt, men synes det er litt mye styr. Jeg gjør all synkronisering manuelt (unntatt Google sync). Jeg har alltid WiFi og GPS avslått når jeg ikke har behov for å bruke noen av de. På natta er altså alt avslått, da står telefonen i kun "standby" modus. Mobile network er alltid avslått, jeg bruker kun WiFi.

 

Siden telefonen ikke gjør noe som helst synes jeg det er merkelig at den bruker 10 % av batteriet på 8 timer. Jeg har prøvd å klokke ned CPU når skjermen ikke er påslått, men har ikke fått noe vesentlig lavere forbruk av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det er noen mulighet for å få fjernet apps som kom med tlf? Som f.eks. Twitter widgeten osv? Bruker Modaco 2.0 rom :)

 

Vel, siden du har greid å legge inn modaco rom, burde du vel greie å lese post nr. 3 der du lastet den ned ifra?

 

http://android.modaco.com/content/htc-hero...he-new-update/#

 

Removing Twitter

 

adb remount
adb shell rm /system/app/*Twit*

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noen mulighet for å få fjernet apps som kom med tlf? Som f.eks. Twitter widgeten osv? Bruker Modaco 2.0 rom :)

 

Vel, siden du har greid å legge inn modaco rom, burde du vel greie å lese post nr. 3 der du lastet den ned ifra?

 

http://android.modaco.com/content/htc-hero...he-new-update/#

 

Removing Twitter

 

adb remount
adb shell rm /system/app/*Twit*

 

Takk for hjelpen, men jeg skjønte ikke mye av dette! :S Hvor skal ADB filene legges henn? Kommer opp når jeg prøver at file directory does not exist :S

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noen mulighet for å få fjernet apps som kom med tlf? Som f.eks. Twitter widgeten osv? Bruker Modaco 2.0 rom :)

 

Vel, siden du har greid å legge inn modaco rom, burde du vel greie å lese post nr. 3 der du lastet den ned ifra?

 

http://android.modaco.com/content/htc-hero...he-new-update/#

 

Removing Twitter

 

adb remount
adb shell rm /system/app/*Twit*

 

Takk for hjelpen, men jeg skjønte ikke mye av dette! :S Hvor skal ADB filene legges henn? Kommer opp når jeg prøver at file directory does not exist :S

 

Koble htelefonen til pc med usbkabelen og skriv disse linjene i prompt.

Lenke til kommentar
Det må du ;) ellers hjelper det lite å skrive disse komandolinjene.

 

Hehe. Hvordan gjøres det da?

 

Hvordan greide du å legge inn modaco-rom da?

 

Men hva skjer med romen hvis jeg gjør dette nå da?

 

Ingenting..

Ta filen han linket til, legg den på c:\android f.eks..

 

Åpne et kommandovindu, skriv cd \android

så kan du skrive adb devices for å se om telefonen er tilkoblet.

 

er den det, så skriv kommandoene jeg skrev. Reboot telefonen etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem etter at jeg har lagt inn den nyeste ROM'en: Det ligger et musikkavspiller-widget bokstavelig talt mellom to Home Screens. Hvis jeg trykker på den for å fjerne den så kommer det opp: Sorry! The application TouchFLO (process com.htc.launcher) has stopped unexpectedly. Please try again. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fjerne den widgeten?

Lenke til kommentar
Jeg har et problem etter at jeg har lagt inn den nyeste ROM'en: Det ligger et musikkavspiller-widget bokstavelig talt mellom to Home Screens. Hvis jeg trykker på den for å fjerne den så kommer det opp: Sorry! The application TouchFLO (process com.htc.launcher) has stopped unexpectedly. Please try again. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fjerne den widgeten?

 

Velg en annen scene og sett opp på nytt..

Lenke til kommentar
Jeg har et problem etter at jeg har lagt inn den nyeste ROM'en: Det ligger et musikkavspiller-widget bokstavelig talt mellom to Home Screens. Hvis jeg trykker på den for å fjerne den så kommer det opp: Sorry! The application TouchFLO (process com.htc.launcher) has stopped unexpectedly. Please try again. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fjerne den widgeten?

 

Velg en annen scene og sett opp på nytt..

 

Å herregud, såklart. Tusen takk.

Lenke til kommentar

Mulig dette er spurt om hundre ganger før, men søkefunksjonen på forumet er så håpløs så jeg spør igjen...

 

Jeg prøver å legge inn nyeste ROM-upgrade på Heroen slik at den blir raskere og får norsk språk, men jeg sliter med at HTC sync ikke fungerer. Jeg har installert det på PCen flere ganger, men registrer ikke at jeg har koblet til Heroen og trykket sync på mobilen.

 

Noen som har noe triks i ermet?

Lenke til kommentar

Sitter og vurderer om jeg skal gå til innkjøp av Zagg sin skjermbeskyttelse. Noen som har hatt god erfaing med dette. Lurer på om alle luftboblene forsvinner og om en merker at plastikken er på skjermen. Kjøpte en 3 pakning med plastikk beskyttelse til min forrige mobil (htc diamond). Det endte med at jeg prøvde med 2 stk, og den siste gadd jeg ikke engang å prøve med. Forbanna kasta jeg all plastikken i bosset :p

 

Edit.

 

3 ting som skikkelig irreterer meg nå :p

- Wlan detter ut hele tiden, selv om rekkevidde og kvalitet er god.

- Søker på ting i market, men den viser ingen funn selv om det det gjerne står 15 resultater øverst.

- Ingen GPS programmer..

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...