Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Måtte Google det med Sperrebryter - ser det er flere som har hatt trøbbel med den når den står "på")

Har nok gjort det selv noen ganger ja. Og gjett om jeg fikk høre det da fotokameraten min var tilstede og jeg fant ut av det etter en del timer....

 

Har aldri opplevd det, så nå lærte jeg noe nytt. (Men jeg har opplevd at jeg har tatt et kort fra et kamera og skulle bruke det i et annet kamera som tar samme type - det fungerte ikke fordi jeg ikke formaterte det i det nye kameraet - men feilen var lett å rette)

Lenke til kommentar

 

Nå har jeg lastet ned SD-formatter og formatert, til ingen nytte, og formatert om igjen i kamera, samme negative resultat. Har også prøvd det i kameraet til mannen min, samme kortfeilmelding der også. Alt tyder på at det er kortet det er noe i veien med, får vente og se hva Eye-Fi svarer, har i alle fall fått bekreftet at klagen er mottatt.

OK. Får prøve jeg da. Det finnes sikkert mange dumme spørsmål. Her er ett nytt et. Har du husket å se etter om sperrebryteren på kortet er på eller av? 

 

Jada, har testet det også, fortsatt kortfeil. Det ville være utrolig dumt å selge et kort med sperrebryter på som default, tenk deg alle klagene som helt sikkert ville komme. Men takk for forslaget.

Lenke til kommentar

Fant et gammelt Minolta XG-1 i kjelleren hos mormor, hun kjente ikke til det men jeg kunne bare ta det. Kameraet var dessverre ødelagt av mugg og fukt, men objektivet så stilig ut og jeg fikk lyst til å prøve det på E-M1. Kjøpte et adapter på ebay, og det viste seg å  fungere veldig bra til tross for noen skrammer og bulker. Det er skarpt og fint, selv om det er litt vanskelig å finne riktig fokus.

 

Ikke helt samme kamera, men samme objektiv som dette:

http://www.thecamerasite.net/01_SLR_Cameras/Images/Minolta-XG-Mr.jpg

 

Det var veldig morsomt å kunne ta i bruk noe slikt. Har lyst til å prøve å finne ut hvem som har eid det og få litt historie bak det :)

Lenke til kommentar

Har leita på nettet men finner ikke noe nyttig rundt kamerabatterier og reklamasjon, kun laptop batterier av en eller annen grunn.

Noen som vet om kamerabatterier går inn under 5 års reklamasjonsrett ? 

​Har ett Olympus BLN-1 som har tatt kvelden, det lader tilsynelatende, viser full grønt i begge Oly husene, inntil man fyrer av noen få bilder da blinker det rødt noen sekunder før kameraet dør. Har x sjekket alt av hus, batterigrep og de andre batteriene jeg har som fungerer uten problemer.

Lenke til kommentar

Har leita på nettet men finner ikke noe nyttig rundt kamerabatterier og reklamasjon, kun laptop batterier av en eller annen grunn.

 

Noen som vet om kamerabatterier går inn under 5 års reklamasjonsrett ? 

 

​Har ett Olympus BLN-1 som har tatt kvelden, det lader tilsynelatende, viser full grønt i begge Oly husene, inntil man fyrer av noen få bilder da blinker det rødt noen sekunder før kameraet dør. Har x sjekket alt av hus, batterigrep og de andre batteriene jeg har som fungerer uten problemer.

 

Såvidt jeg vet er det 2 år på utskiftbare, 5 år om det er en integrert del, mao 2 år. Tar forbehold om at det ikke er sikker info.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

"Ryktene" i det store utland antyder en pris på ca. USD1800;  http://www.dailycameranews.com/2015/03/olympus-7-14mm-f2-8-pro-lens-release-date/

Stemmer dette, så havner den vel på et sted mellom 15-18000 kr  (håper jeg tar feil)...  :hmm:   

 

Får håpe det ja. Den gamle 7-14 var endel av "super high grade"-serien til olympus, det var ekstremt dyre objektiv, alle de andre objektivene i seriene er mye dyrere enn de nårværende pro-objektivene, så jeg håper og tror det vil være tilfellet også her. Men får vel smøre meg med tålmodighet.

 

AtW

 

Prisen på den nye 7-14mm PRO antydes å bli €1399 ; http://www.43rumors.com/a-couple-of-info-about-the-next-pro-lenses/

Mon tro hva det ender opp med i NOK.  :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...