Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes One Piece har blitt dårligere siden Marineford arcen. Grunnlaget er noe sånt som at serien har bygget gradvis opp til noe stort, og dette var på en måte klimakset. Nå som det er over, savner jeg litt de gamle eventyrene som ikke involverte noen stor fiende fra første stund. Jeg elsker måten Don Krieg ble introdusert på f. eks. Da handlet det egentlig i stor del om Baratie Arc, og så ble det plutselig stor ståhei over en utsultet mann som utkjempet sin kamp der og da. Ikke noe evig løp gjennom små leiesoldater som Luffy og gjengen kunne bekjempet endeløst, ikke noen super-politisk bakgrunn med hundre partier i bakhånd. Disse scenene var ikoniske, mens nå føler jeg at Oda følger en oppskrift for å produsere mer.

Lenke til kommentar

Synes One Piece har blitt dårligere siden Marineford arcen. Grunnlaget er noe sånt som at serien har bygget gradvis opp til noe stort, og dette var på en måte klimakset. Nå som det er over, savner jeg litt de gamle eventyrene som ikke involverte noen stor fiende fra første stund. Jeg elsker måten Don Krieg ble introdusert på f. eks. Da handlet det egentlig i stor del om Baratie Arc, og så ble det plutselig stor ståhei over en utsultet mann som utkjempet sin kamp der og da. Ikke noe evig løp gjennom små leiesoldater som Luffy og gjengen kunne bekjempet endeløst, ikke noen super-politisk bakgrunn med hundre partier i bakhånd. Disse scenene var ikoniske, mens nå føler jeg at Oda følger en oppskrift for å produsere mer.

Tja, du har kanskje et poeng der. Men nå er det jo bare Fisman Island arcen som har vært etter Marineford, og den er akkurat nå ferdig. Den kommende arcen virker lovende.

Lenke til kommentar

Jaha? Du tenkte navnet taler for seg? :p

 

Jeg leser mangaen også, så den var inkludert. Det er ingen dårlig manga nå heller, men likte atmosfæren bedre før. :)

Ja er enig der. Var mer eventyr over stemningen før, men det er jo en ganske naturlig progresjon. Når de blir sterkere og mer berømt, så er det ganske naturlig at det står sterkere hindringer i veien. :)

 

Har dere forresten noen kommentarer til denne? Bra, dårlig? Enig, uenig?

Lenke til kommentar

Siste sangen til Fairy Tail er helt fantastisk. Savnet Sorrow & Sadness fra Naruto , men det er vanskelig å lage en top5 når det er så mye å ta av !

Det er sant. For Naruto sto det mellom Sadness & Sorrow, Man of the World og Despair. Med maks en per serie så ble det Man of the World som trakk det lengste strået.

 

Valgte å gå for å ta de lange shonen seriene separat, siden de har så mange melodier.

 

Jeg vurderer å lage flere slike OST lister, så jeg er åpen for forslag. ;)

 

Om man regner med alle kategorier, tror jeg listen min ville sett noe slik ut:

Hehe, vi har ikke helt samme smak når det kommer til hva som er trist. Var kun midtpartiet av Clannad sangen jeg synes var litt trist. :p Men nå er det vanskelig å bedømme hva som er trist musikk også da, siden det er veldig sterkt knyttet til assosiasjoner.

Lenke til kommentar

Da var SAO sett opp til 20! :p Faanòg, gleder meg til neste ep nå altså! :wee:

 

Noen som så "i ettermiddag" i dag? (eller hva det showet som kommer etter god morgen norge, på tv2 heter)... Uansett, var et lite innslag om lolicon og hvordan det var inspirert av animè og manga. Holdt på å le meg i hjæl! :rofl:

 

Men var jo søtt, da :love:

Endret av Balthier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...