Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare for å presisere; jeg snakker om Full Metal Panic Fumoffu, som er ren komedie med svært lite action og drama, og ikke Full Metal Panic, som er drama/action med humor innimellom.

 

Beklager hvis jeg misforstod deg og du var klar over dette, men det høres ut som du snakker om FMP og ikke FMPF.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Jeg falt ikke helt for FMP og så aldri den andre sesongen. Jeg synes premisset med en gutt som har vokst opp i internasjonale krigssoner og sliter med å tilpasse seg den japanske skolehverdagen i seg selv er så interessant at man godt kunne holdt begge bena plantet på jorda og kun utforsket det aspektet i en mer slice-of-life-anime, i stedet for å skeie ut med den samme gamle leksa om skoleungdommer som skal redde verden.

Lenke til kommentar

Filmen Perfect Blue er kanskje det beste om du vil ha den nostalgiske følelsen av godt gammelt håndverk med øye for detaljer. Ellers er det mange åpenbare som du sikkert har sett. Cowboy Bebop, Neon Genesis Evangelion, Legend of The Galactic Heroes, Rurouni Kenshin, Kare Kano, Slam Dunk, Great Teacher Onizuka, Tenchi Muyo, Yu Yu Hakusho, Ranma 1/2, Detective Conan, Nadia, Trigun, Finnes mange mindre sjarmerende serier om du er interessert i det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve noe nytt her for et par uker siden, og endte opp med å begynne på noen episoder med Avatar: The Last Airbender.

Ble såpass oppslukt av serien at jeg ble ferdig med den for et par timer siden, har også fått sett første sesong av Legend of Korra, må si det er utrolig lenge siden jeg har sittet så lenge foran en skjerm og aldri blitt lei :)

 

Ærlig talt var jeg sikker på at jeg ikke ville like den særlig godt, da dem fleste Amerikanske "animeène" i dag som jeg vet om, ikke er på langt nær kvalitetsnivået du ser i det japanske markedet. Det kom derfor som en stor overraskelse at jeg skulle like den så godt som jeg gjorde. Altfor lenge siden jeg har sett en serie med en slik følelse av eventyr. Serien foregår jo nærmest i alle slags landskap, og har en flora av unike karakterer som brenner seg fast i hjernebarken.

 

Fantastisk bra serie som jeg angrer på at jeg ikke har sett før nå, gleder meg til resten av sesongene av Legend of Korra kommer ut nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan også anbefale Avatar. Mye kreativ animasjon der, spesielt i kampkoreografien, og humoren er tidvis svært god. For min del er det fortsatt litt for tydelig at den henvender seg til barn/tenåringer, og jeg har ikke veldig sans for den amerikanske trenden til å spille konstant på ironi og sarkasme, men jeg synes fortsatt serien er noe av de beste innen animasjon som er kommet fra USA siden Disneys gullalder på 90-tallet. Ikke at det er mye konkurranse.

Lenke til kommentar

sett 10 episoder av phantom: requiem of phantom. serien minner meg bittelitt og monster og er utrolig bra blir nok ferdig med den i morra. har fått varme anbefalinger om BECK, noen som har sett den å kan si litt om serien?

 

og clannad som jeg begynte å se på for 1 måned siden stoppa opp litt på episode 10, den ble litt kjedelig skal ta den opp igjen og jeg håper inderlig at den blir bedre for jeg har hørt så mye bra om den, men de første 10 var dønn kjedlig.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at Slimda er forumets offisielle eneste hater av serien. :)

 

Jeg syntes heller ikke nevneverdig om de første 10 episodene av Clannad. I 9 av disse, handlet den om den minst viktige karakteren, Fuko. Clannad er dessuten ikke så mye om spenning, som den er om minner.

 

Se til og med episode 14 og spør deg selv om du ble påvirket i noen som helst grad. Om svaret er ja, så se til episode 17 som introduserer litt av den typen action Clannad kan stå for som nok vil åpne litt opp for din del. Er du så positivt innstilt til serien (trenger ikke være i ekstase), så se videre og den blir bare bedre og bedre.

 

Slimda:

 

 

Og gratulerer Slimda med å ikke ha sett siste halvdel av sesong 2 som av mange regnes å ha den største emosjonelle utladningen i anime-historie noensinne.

 

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg syntes heller ikke nevneverdig om de første 10 episodene av Clannad. I 9 av disse, handlet den om den minst viktige karakteren, Fuko. Clannad er dessuten ikke så mye om spenning, som den er om minner.

De første 10 episodene er da ikke dårlige. Jeg ble emosjonelt berørt av historien om Fuko, jeg. :wee:

 

Filmen Perfect Blue er kanskje det beste om du vil ha den nostalgiske følelsen av godt gammelt håndverk med øye for detaljer. Ellers er det mange åpenbare som du sikkert har sett. Cowboy Bebop, Neon Genesis Evangelion, Legend of The Galactic Heroes, Rurouni Kenshin, Kare Kano, Slam Dunk, Great Teacher Onizuka, Tenchi Muyo, Yu Yu Hakusho, Ranma 1/2, Detective Conan, Nadia, Trigun, Finnes mange mindre sjarmerende serier om du er interessert i det. :)

Nice, er en god del av de du nevner jeg ikke har sett ennå. Noen spesiel du mener jeg bør starte med?

Lenke til kommentar

Egentlig ikke, de er alle ganske bra. Yu Yu Hakusho, Ranma 1/2, Tenchi Muyo, Detective Conan og Nadia er kanskje ikke like legendariske som de andre. :)

 

Joda, med tilbakeblikk synes jeg også Fuko sin del var ganske bra. Men det er fordi jeg har mitt nåværende forhold til Nagisa og Tomoya i retrospekt, sånn at jeg setter pris på det som "startet det hele". De små detaljene langs veien. Når jeg så Clannad for første gang var den bare en vanlig lattermild anime i starten. Tror først det var ved konklusjonen til Kotomi sin del at jeg fikk øynene opp for at dette var noe spesielt. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Godt å høre, ble ferdig med Legend of the Galactic Heroes for ikke så lenge siden, og selv om den ikke hadde så høy spenningsfaktor, så var det en knallgod anime. Spesielt siste halvdel. Så hvis de andre er i samme gate så høres det lovende ut. :)

 

Ser at jeg faktisk har Rurouni Kenshin her, men ikke startet på den ennå. Regner med det var serien du mente? Tsuiokuhen OVAen har jeg sett.

 

Tenkte også først at Clannad bare var en vanlig comedy-slice of life, men jeg mente altså at jeg ble berørt av Fuko's historie første gang jeg så den. Først syntes jeg bare hun var morsom og litt irriterende, men slutten på den "arcen" fikk en tåre til å falle hos meg i alle fall. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...