Gå til innhold

Akambrukernes bilder - august 2009


Anbefalte innlegg

Woohoo, da er Sigmaen i huset, fokus sitter som den (mulig den frontfokuserer en bitteliten knøttsmule) skal. Leke med den mere senere, veldig fornøyd med den sålangt i alle fall =)

 

Random pic av hunden, fulgte litt for lite med på settings siden hundebisken ikke ville sitte i ro, so valgte visst iso 200

 

50mm, f/2.2, 1/1250s, ISO200

IMG_7766.jpg_595.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Swedish Food Company. Cappuccino, Café Latté, Espresso, Danish, Croissants, Panini, Baguettes, Baps, Ciabatta? Noen som er i en seriøs "state of denial" her?

 

Fyren i front ville ha Kjöttbullar, og bare se hva som skjedde med ham...

 

post-110075-1249674757_thumb.jpg

 

Er klar over at den tekniske kvaliteten er "så där", jeg er fryktelig rusten, men syntes bildet var litt morsomt så jeg postet det likevel...

Lenke til kommentar
Siste av denne for nå..

5D, Sigma 150mm

Er det den Sigma 150mm makro, 2.8? Var og prøvde den i dag, ga fine farger, og lyssterk...hvis det er den, er du fornøyd med den, og verdt å kjøpe? Prøvde også Canon 180mm som var mye dyrere, men umiddelbart likte jeg 150mm best.

RandiA

Lenke til kommentar

Den er nydelig. Jeg har ikke brukt den så mye med AF (bare prøvd et par ganger egentlig), men det er ikke det jeg kommer til å bruke i det hele tatt. Det første som slår deg er HSM, utrolig stille og rask til å så lang vandring. Jeg ser for meg at denne er helt brukbar til andre ting en makro. Den klarer å fokusere i veldig lite lys.

 

Den virker svært solid, og intern fokusering er verdt noe lapper ekstra! Fokusringen har bra vandring og gir presise resultater. Stativfeste på objektivet er veldig kjekt. Kameraet føles veldig lett å bruke da. Velbalansert.

 

Jeg har brukt 105mmeren mye, og denne gir noe av den samme bildekvaliteten. Med andre ord helt utmerket.

Lenke til kommentar
Med andre ord helt utmerket.

Takk skal du ha, fin hjelp...tok et bilde inne i butikken og det overrasket meg hvor flotte farger og hvor skarpt fokusert det ble, bare håndholdt, og selv om jeg er veldig lettvekter, synes jeg ikke den var tung å holde. Meget stillegående fokusering ja. Kanskje jeg bør kjøpe den, får kanskje enda bedre macro enn med 60mm'n i hvert fall på insekter...og jeg fornemmer at den kan brukes til mer enn macro...(Tror ikke det skulle være nødvendig å kjøpe den Canon 180 - rød ring til tross - som var over dobbelt så dyr)

RandiA

Lenke til kommentar

Det er noe med sigmafargene. Husk at dette objektivet har gullfarget ring. :D

 

Edit: Jeg fikk så vidt prøve noen makro i morges for bare å se at alt er i orden.. Dette bildet er helt rævva, men her ser du at det ikke er noe i veien med "skarpheten", som så mange henger seg opp i. Bildet er ikke helt fokusert riktig, og flua var veldig lita..

 

Her er 100% crop og ISO 400.. Du skal ikke se bort i fra at det er litt bevegelsesuskarphet..

 

post-24165-1249678123_thumb.jpg

 

post-24165-1249678318_thumb.jpg

 

Det er ikke gjort noe med dette bildet..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Begynner å bli overbevist ja, Ingardj:.. :!: .selv om det koster like mye som et nytt hus...

Det er vel bare å løpe og kjøpe Randi - jeg tror det er et objektiv som vil passe deg og plantene dine meget godt.

 

Så kan du også begynne å bli nærgående ovenfor de lokale insektene.

 

Tom

Lenke til kommentar
Woohoo, da er Sigmaen i huset, fokus sitter som den (mulig den frontfokuserer en bitteliten knøttsmule) skal. Leke med den mere senere, veldig fornøyd med den sålangt i alle fall =)

 

Random pic av hunden, fulgte litt for lite med på settings siden hundebisken ikke ville sitte i ro, so valgte visst iso 200

 

50mm, f/2.2, 1/1250s, ISO200

IMG_7766.jpg_595.jpg

 

Flott hundeportrett med god DOF og flott fargemetring :) Jeg synes også utsnittet fungerer bra her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...