Gå til innhold

Akambrukernes bilder - august 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Digger disse månedstrådene - så mange flotte bilder å se! Her er enda en liten flue, RandiA - og denne har akkurat besørget gjødsling av sine omgivelser :sick:

post-73994-1249432258_thumb.jpg

(Oly E-P1 + Industar-61 med makroring)

 

Nå er jeg spent; satt du og ventet på at en flue skulle gjøre fra seg, eller var det tilfeldig? :p Tøft uansett; bildet blir med en gang litt mer enn bare ett av x tusen makrofluebilder.

 

Jeg har fått meg ny telefon og leker med det teknisk sett begredelige iPhone-kameraet om dagen. Overraskende nok har jeg oppdaget at når bildekvaliteten er dårligere får jeg lavere terskel for å leke og eksperimentere: Siden bildene uansett blir teknisk dårlige (da mener jeg teknisk som i oppløsning, støy, etc.), er det liksom ikke så farlig om jeg roter til komponeringen og etterbehandlingen også, og før jeg vet ordet av det har jeg rørt ihop noe jeg ender opp med å like ganske godt. :)

 

3790853525_a4186f9f13_b.jpg

Lenke til kommentar
Nå er jeg spent; satt du og ventet på at en flue skulle gjøre fra seg, eller var det tilfeldig? :p Tøft uansett; bildet blir med en gang litt mer enn bare ett av x tusen makrofluebilder.

Takker! Neida, det var nok tilfeldig - men jeg brukte nok en del minutter på denne fluen, den satt rimelig stille på grunnmursbeslaget og hadde intet i mot at jeg nærmet meg face to face. Det så faktisk ut som den gomlet på et eller annet. Plutselig virket den å være ferdig med gomlingen, den snudde 90°, slapp ut en ladning bak og gikk et par skritt fram - klikk!

 

Jeg har fått meg ny telefon og leker med det teknisk sett begredelige iPhone-kameraet om dagen. Overraskende nok har jeg oppdaget at når bildekvaliteten er dårligere får jeg lavere terskel for å leke og eksperimentere: Siden bildene uansett blir teknisk dårlige (da mener jeg teknisk som i oppløsning, støy, etc.), er det liksom ikke så farlig om jeg roter til komponeringen og etterbehandlingen også, og før jeg vet ordet av det har jeg rørt ihop noe jeg ender opp med å like ganske godt. :)

Leking og eksperimentering er min greie også - det viktigste for meg er å ha det morsomt og forfølge oppdukkende tanker og ideer! Og som du viser - noen resultater av leken kan bli gode uten verken grundig planlegging eller topp utstyr :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...