Gå til innhold

Windows 7 E betyr trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutt med disse analogiene, folkens. Det er bare elgen som mestrer kunsten å lage gode analogier :p

 

Ellers beveger vi oss bare lengre og lengre vekk fra topic, som i seg selv er et ganske fjasete ikke-tema:

 

"Windows 7 E betyr trøbbel" står det, men for meg virker det bare som om det bare er MS og dere tilhengerskare som prøver å få det til å høres ut som rocket science å klare å oppgradere et OS uten en nettleser.

Lenke til kommentar
jeg har ikke hørt at det er "forbudt" å vite om andre nettleser .bare at det ikke er lov å bruke dem fordi det skaper trøbbel med systemene som brukes.

 

eller det er lov å lese andre sitt partiprogram men det er ikke lov å stemme på dem

 

Neida, men vi må dra inn noe sånt i analogier for at de kan kommer i nærheten av gyldig. På jobbe sitter du ofte stuk med default passord med mindre du er:

A: Admin

B: Har skaffet deg admin passordet på noe vis

C: Du er stuck med default nettleser

 

Siden ingen er admins og B folkene er det virkelig lite av, sitter vi igjen med C som 99,5% gruppa.

Legg til at det er vanskelig å skaffe relevant informasjon på nettlesere.

Lenke til kommentar

Jobber på et Rica hotel, og der bruker vi IE 6, it ansvarlig får ikke låv til å legge inn annen nett leser av høyere hold. 

 

Jeg la inn opera portable på hjemme konto'en min før jeg fikk vite dette og det var mindre populært. Måtte fjerne dette med engang.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

hjelper lite, har selv prøvd meg. til og med it ansvarlig er helt enig men det hjelper lite når de på toppen ikke "vet" om noe annet og tror at en nett leser er en nett leser.

 

Det jeg og de andre som la inn opera portable oppnådde var å få en software sperre på ie 6.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

hvordan kan du være IT ansvarlig der når du ikke for gjort jobben din ?

du bør no prøve igjen og ta en alvorsprat med høyre hold ( det er vel ledelsen ?) og forklare hva det dreier seg om. smør tykt på om det med sikkerhet og slikt. fortell at systemet kan bryte sammen snart.

 

siden dere er en kjede så får du vel flere med deg ?

Lenke til kommentar
hvordan kan du være IT ansvarlig der når du ikke for gjort jobben din ?

du bør no prøve igjen og ta en alvorsprat med høyre hold ( det er vel ledelsen ?) og forklare hva det dreier seg om. smør tykt på om det med sikkerhet og slikt. fortell at systemet kan bryte sammen snart.

 

siden dere er en kjede så får du vel flere med deg ?

hvem er denne ment for? jeg er nokk kun en resepsjonist og har ikke alt for mye jeg skulle kommet med:) men dette viser jo hvor "stert" ie står. 

Lenke til kommentar
hvordan kan du være IT ansvarlig der når du ikke for gjort jobben din ?

du bør no prøve igjen og ta en alvorsprat med høyre hold ( det er vel ledelsen ?) og forklare hva det dreier seg om. smør tykt på om det med sikkerhet og slikt. fortell at systemet kan bryte sammen snart.

 

siden dere er en kjede så får du vel flere med deg ?

hvem er denne ment for? jeg er nokk kun en resepsjonist og har ikke alt for mye jeg skulle kommet med:) men dette viser jo hvor "stert" ie står. 

beklager , jeg trodde du hadde IT ansvaret.

 

det er vell i grunnen ikke annet å gjøre en utøve hardt press mot ledelsen .

nå er det jo ganske kjent hvor utsatt IE 6.

det var joe også en kampanje for å pensjonere IE6 nettop p.g.a. sikkerheten .

kjenner ledelsen til det ?

jeg regner også med at du ønsker et system som er mins tmulig utsatt.

 

hvis dere bare bruker et Intranett system så er neppe risikoen like stor som om det er et system direkte knyttet til Internett.

Lenke til kommentar

Og det klarer ikke EU å styre ?

 

hvis man er redd for at for mange ( det er ikke bra med for lang liste ) eller at feil nettlesere kommer i denne listen så er det jo bare å sett visse krav til nettleserne som skal være i denne listen.

 

det blir bare spekulasjoner men tro om ikke MS selv fant ut at IE ikke tilfredsstiller kravene til nettlesere i en slik liste?

Så har da brukt dette for få folket mot EU

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Kan de ikke legge installasjonsfiler til et par nettlesere, f. eks. IE, Firefox, Opera evt Safari, så kommer det en melding opp på første oppstart som spør hvilken nettleser som skal installeres? Når man har valgt, sletes de andre installasjonsfilene, og alle er fornøyde. Bortsett fra de selskapene som ikke fikk med sin nettleser på lista da, haha :tease:

Lenke til kommentar

var ikke et av ankerpunktene at IE8 ikke skulle være standard leseren ?

slik det høres ut nå så blir nå oppfatter jeg det som IE8 blir nærmest regnet som standard leseren .

 

nå trodde jeg også at det var bare W7E som kom med denne balloot screen valget. det går ikke helt klart frem av teksten.

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til at MS har gitt etter, og gått for løsningen der en kan få velge akkurat den nettleseren en ønsker, så denne saken dør vel etterhvert, men jeg må bare kommentere noen av svarene (Damn, someone on the internetz is WRONG! :) )

 

1. @Mysticon:

 

hvem i denne tråden har snakket dritt om MS grunnløst i denne tråden? har selv ikke lest sikkerlig gjennom alt, men de fleste i denne tråden burde no fått med seg hvorfor mange er "missfornøyd" med MS ang denne saken.

 

Ingen som har snakket direkte dritt om MS, men jeg mener det er grunnløst å kritisere MS i akkurat denne saken, da de har valgt det som er mest gunstig for dem - _uten_ at det bryter med de retningslinjer EU har satt opp. Det samme ville jeg ha gjort om det var mitt firma.

 

2 @Del

 

Å gi forbrukeren det beste produktet? Isåfall ville både Firefox og Opera blitt bundlet med langt flere windowsmaskiner enn IE, og EU hadde ikke hatt noen sak. MS ville spart utviklingskostnader på et produkt de uansett ikke tjener penger på, web-standarder hadde fått rakettfart fremover, og alle ville vært mer fornøyde.

 

Alternativt kan de markedsføre IE som et eget produkt i likhet med MS Office, med dertil hørende prislapp, og avslag på pris for win7e. Da vil jeg faktisk tro mange velger win7e helt frivillig.

 

Hvorfor skal MS bundle med andre nettlesere gratis? Hvorfor skal Opera, som nå sikkert gnir seg i hendene fordi de nå får tilgang til MS' formidable markeds- og slagsapparat, gratis få lov til å utnytte et salgsapparat som MS har bygget opp og betalt for? Hver gang MS selger et eks av Windows nå, er jo Opera i praksis gratispassasjerer. Er det riktig?

 

Alternativet som du nevner er jo akkurat det MS har valgt - frem til i dag.

 

3. @Bolson

Å gi alle nettlesere lik tilgang gir ikke andre implikasjoner på markedet enn det å ikke ha nettlesere i det hele. Du har nok misforstått hvorfor man regulere. Om nå Firefox skulle få 80 % av markedet i Europa, misbruker ikke Mozilla markedsmakt.

 

Nei, de misbruker ikke markedsmakt, men hvorfor skal de få lov til å utnytte MS' salgsapparat gratis?

Om MS hadde blitt dømt og pålagt å bundle ved andre nettlesere som straff fordi MS hadde misbrukt markedsmakt, hade jeg ikke klaget, men slik det sto hadde faktisk MS et valg, der de heller valgte å ta bort sin nettleser i stedet for å bundle med andre - et valg som uheldigvis vil gjøre det vanseligere for en gjennomsnittelige PC-bruker, men likevel et gyldig valg. Om man ikke liker W7E fordi det kommer uten nettleser, så er det vel bare å ta i bruk et alternativt OS? Hvorfor bli sure på MS?

 

Men, nå ser det ut til at MS har snudd, og alle er fornøyde(særlig de som kan snylte litt). De har sikkert kommet frem til at de ville ha mistet for mange Windowskunder med et OS uten browser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...