Gå til innhold

Velkommen til "nye Audiovisuelt"


Anbefalte innlegg

Det er nettopp det. Hvem er interessert i å lese filmanmeldelser der dere fokuserer på det tekniske? "Filmen hadde godt bilde, også hadde den lyd."

Neida, ikke bare det tekniske naturligvis, men litt om lyd- og bildekvalitet, type lydspor osv. er viktig for en del, så det må med :)

 

Når det gjelder Kulturo viste det seg vanskelig å tjene annonsepenger på musikk- og filmomtaler, samt at besøkstallene ikke hadde den forventede utviklingen.

 

Audiovisuelt har forresten allerede besøkstall på samme nivå som Kulturo, og har allerede tjent sine første kroner. Det har nok noe å gjøre med at vi allerede i Tek.no-nettverket har masse annonsører som også selger lyd- og bildeprodukter. Sånn sett er det lettere for oss å få inn annonsører på en mer teknisk lyd- og bildeside.

 

Men ikke misforstå, jeg skulle veldig gjerne hatt Kulturo her fortsatt - men slik gikk det dessverre ikke. Nå hopper jeg for min del fra en fast og trygg stilling til en prosjektbasert konsulentrolle i "nye Audiovisuelt" - og skal stå på fra og med september for å levere varene. Kanskje klarer vi å få med en del av den gamle gode Kulturo-sjelen i Audiovisuelt - jeg håper det!

 

Theo343: Bare bra du spør! Hvilke tester vi utfører er det redaksjonen som avgjør ut i fra en redaksjonell vurdering. Det går ikke an å kjøpe seg redaksjonell plass - det være seg produkttester, konkurranser eller annet. Vi følger plakatene! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er nettopp det. Hvem er interessert i å lese filmanmeldelser der dere fokuserer på det tekniske? "Filmen hadde godt bilde, også hadde den lyd."

 

Må si meg litt uenig her. Det visuelle er ofte vitkig i filmer, spesielt i bd utgaver av en film.

På BD kan jeg si meg enig. Men det kan enkelt beskrives i max 2 setninger. "Bildet er utrolig skarpt med en bred detaljgrad og god kontrast. Lyden er heseblesende med en 7.1 lyd som presser det maksimalet ut av selv de dyreste anleggene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

info i tilknytning til audiovisuelt.no, bruker mobil sidene til tek.no, altså mobil.tek.no og når e går inn på saker fra audiovisuelt, blir e sent til mobil.audiovisuelt.no/.... men denne siden er ikke i bruk, så da får e feilmelding, endrer e mobil.audiovisuelt til mobil.tek.no er det mulig og lese artikkelen. er det mulig og fikse slik at linkingen fra mobil.tek.no fungere til sakene fra (mobil.)audiovisuelt.no?

Lenke til kommentar

Dette blir bra Howard, gleder meg til mye kvalitetsstoff fremover!

 

Når det gjelder inntekter er det klart enklere å selge seg inn med denne typen stoff til annonsører (som f.eks oss) fordi relevansen til en produktgruppe med høy omsetning er stor.

 

Tradisjonelt har Tek-nettverket holdt en høy redaksjonell kvalitet, og jeg har stor tro på at Audiovisuelt kan videreføre den trenden. :)

 

Marius

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Når det gjelder filmer, spesielt Blu-Ray, håper jeg at de blir noe ala Blu-Ray.com sine anmeldelser. De tar for seg både lyd og bilde like mye som selve filmen. Vil anbefale dere å se det for "inspirasjon". :)

 

For at det skal være en brukbar tjeneste må gjennomtrekket av filmtitler i redaksjonen være ganske så høy. Hvis ikke blir det mer en kuriøsitet kontra en brukbar tjeneste. I tillegg sier det seg selv at kunnskap rundt det filmtekniske må være rimelig høy.

 

Helt topp hvis man får det til men jeg tror det er en årsak til at det er noen som dedikert driver med dette.

 

Blir det i stilen:

"Bildet var ikke helt topp men en verdig etterfølger til DVD versjonen, de kunne dog gjort noe bedre arbeid i overgangen til HD. Lyden var god og i full HD kvalitet. Trekk får man også for manglende ekstrainnhold". Vel, da gir det ingenting.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...