Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei.

Igjen, du har null fakta til å forsvare dine uttalelser. Utvalget på disse tjenestene vil nok variere, men på samme måte som iTunes ble stor i sin tid vil Spotify også bli best i form av utvalg. Platebransjen har vist seg å være utrolig treg i forhold til å adoptere trender. Det ser man f.eks gjennom YouTube hvor artister først for rundt et år siden la sine låter gratis ut som musikkvideoer.

 

Jeg er glad det er Spotify som er tjenesten som kommer til å få gjennomslagskraft. Programmet, teknologien og merkevaren fungerer allerede svært bra - nå gjelder det bare å få interkompatibilitet (les: mobiltelefoner og andre eksterne enheter) og flere artister med på ideen. Det vil ta litt tid, men jeg har god-tro på Spotify. Det samme kan jeg ikke si å ha for Wimp.

Lenke til kommentar

Jeg får mye raskere respons i Spotify enn i Wimp. Ble litt skuffet av Wimp, hvis de skal konkurrere må de bli bedre enn konkurrenten, og med treg respons og Air som plattform... Vel...

 

Men ja, Wimp er i beta, og det var Spotify også når jeg begynte. Wimp har en lengre vei enn Spotify å gå før jeg roper hurra. Igjen, Spotify var først og jeg lett å imponere.... :)

Lenke til kommentar

De trenger ikke bli bedre enn konkurrenten, men omtrent like bra og ha en bedre prismodell og muligens andre elementer som gjør det fristende.

 

Et av elementene Wimp er bedre på er jo at man slipper å styre med Wine eller Dspotify i Linux (uansett hvor enkelt dere måtte mene det er, så er det altså en ulempe) og i tillegg har det en fult fungerende iPhone løsning.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nei.

*snip*

Trenger jeg det da?

Bare svarte på spørsmålet.

Aspiro har drevet med musikk mye lengre enn det spotify har gjort og har rukket å opparbeide seg mange avtaler gjennom årene. Jeg nevner, ringetoner, nettbutikk for musikk gjennom telenor/platekompaniet. Totalt har de avtaler med over 4000 plateselskaper. Så per dags har nok wimp den beste musikkkatalogen, om det holder seg i fremtiden, gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke et bevis Blåbær. At du kommer med en påstand er helt grei, men at du "antar" og synser gir bare et tegn på umodenhet.

 

Bare så det er sagt, Telenor og Platekompaniet kan ikke sies å ha en suksesshistorie hva angår salg av musikk via nettet. Aspiro driver med ringetoner? Mener du da et firma som lever på å tyne folk for 20 kroners-tjenester? Husker selv når det kostet 25 kroner for 250 piksler med svart-hvitt logo. Drittfirma.

Lenke til kommentar
Det er fortsatt ikke et bevis Blåbær. At du kommer med en påstand er helt grei, men at du "antar" og synser gir bare et tegn på umodenhet.

 

Bare så det er sagt, Telenor og Platekompaniet kan ikke sies å ha en suksesshistorie hva angår salg av musikk via nettet. Aspiro driver med ringetoner? Mener du da et firma som lever på å tyne folk for 20 kroners-tjenester? Husker selv når det kostet 25 kroner for 250 piksler med svart-hvitt logo. Drittfirma.

 

Snakk om å sitte i glasshus og kaste stein

Lenke til kommentar

Hei.

 

Lurer på om noen har en invite jeg kunne fått?

Skulle gjerne ha testet disse opp mot hverandre.

Syntes Wimp sine annbefalinger så spennende ut.

Får gjerne muligheten til å høre "glemte skatter" eller nye band som man normalt ikke hadde kommet over.

Lenke til kommentar
Snakk om å sitte i glasshus og kaste stein

Jeg har kun sagt hva jeg tror, og det har stått ytterst klart i teksten min. At folk kommer med kommentarer om at Wimp har mer musikk enn Spotify og fremstiller det som fakta, uten noen kilder. er noe helt annet enn det jeg har gjort.

 

Så nei, jeg kaster ikke sten i glasshus. Foreslår at du ser kommentarene i kontekst, for det er nemlig det jeg diskuterer. God bedring.

Lenke til kommentar
Du sier hva du tror, ja. Men når andre skriver hva de tror så er de umoden.

 

For meg høres det litt rart ut.

Vel, to personer har i denne tråden sagt at Wimp har større utvalg enn Spotify. Om det er noe som de tror bør de formulere seg slik, og ikke fremstille det som fakta.

 

Jeg kan ikke hjelpe deg hvis du ikke forstår forskjellen, men det er en grunnleggende forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg tror også at Wimp har mer musikk enn Spotify, i allefall mer av godt kjent musikk. Men det er som sagt kun fordi de ennå er i Beta og artister ikke har bedt om fjerning av spor ennå.

 

Så det er altså ingen styrke for Wimp, men missvisende per nå.

 

Wimp og de oppegående vet godt at mye musikk vil forsvinne fra utvalget så fort tjenesten blir lansert komersiellt. Det er mulig at Wimp gambler på at brukere tror musikkutvalget vil bli det samme.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...