Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har liten tro på Wimp. Er ikke i tvil om at folk er villige til å betale for seg for å slippe reklame. Og det er da bedre med folk som bruker tjenesten og ikke betaler men ser reklame enn ingen kunder?

 

Selv kjøpte jeg Spotify Premium i dag. Ikke fordi jeg n syns reklamene er uutholdelige, men fordi Spotify er ett selskap jeg virkelig vil støtte.

 

Besides - ble mektig irritert da jeg så dette på morgenen i dag:

Hos oss blir det betaling, vi tror ikke på en reklamefinansiert modell. Det regnestykket ser ikke ut til å gå opp.

 

Min første reaksjon var å finne Visakortet og kjøpe Spotify Premium :p

 

(Ja, jeg kan være lett å irritere)

Lenke til kommentar
Ikke dumt prosjekt.

 

Men det er et stort hinder igjen, et hinder som også spottify lider av.

.... *SNIP*

Men joda, ros for at ting går fremover... 10+ år etter.

Ja, dette er nok en "walled garden", et problem mange tjenester på nettet lider av (sett fra forbrukerenes øyne ihvertfall). Desverre tror jeg det vil være veldig slik i mange år fremover. Kanskje vil det alltid være et problem, kanskje det er nødvendig for komersielle tjenester på nett?

Lenke til kommentar
For meg så virker WIMP allereie som ein flopp. Subsonic som også er norsk og er nominert til beste multimediaprodukt på Sourceforge er framtida.

 

Gir ikke Subsonic bare tilgang til egen musikksamling, mens WIMP er som Spotify, dvs lar deg streame musikk du ikke nødvendigvis har i samlingen selv? Eller har jeg misforstått?

 

Har testet Subsonic og til å f.eks få tilgang til musikksamlingen hjemme mens jeg er på jobb, er det helt knall, men ser ikke helt sammenligningen med WIMP (og Spotify).

 

Forskjellen er at WIMP og Spotify bestemmer musikken for deg, med Subsonic gjer du det sjølv og det er like lett å dele med dine venner. WIMP og Spotify har kanskje større musikkbibliotek enn folk flest, men mykje bra musikk er dessverre ikkje tilgjengeleg der. Subsonic samler heller ikkje data om deg og bruker det i kommersielle samanhenger. Subsonic har også delvis støtte for mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
zes5400:

du betaler spotify premium for å slippe reklame og liker ikke at wimp ikke ønsker å tilby et reklamebasert produkt?

Han velger av fri vilje å betale for Spotify Premium. På Wimp har du ikke muligheten.

 

 

:thumbup:

 

 

Saken er at jeg definitivt tror modellen Spotify har kan virke. Aspiro tviholder på gamle metoder i ny innpakning.

 

 

Besides - Om jeg ikke husker feil er det Aspiro som står bak Inpoc?

 

Det å støtte ett selskap som er bygd opp på å blakke barn med mobiltelefon går i min bok på lik linje med å støtte russisk mafia.

Lenke til kommentar

hmm.. har prøvd winp i 2 ukers tid nå... noen ting jeg er missfornøyd med er at den passer utrolig dårlig inn på en mini PC, for albumene kommer sånn halveis opp. allså. bilde av albummene bli sånn delt. siden det ikke er plass til dem.

 

og at det legger seg en sort kant rundt "ramma" som er irriterende. men men.. klager egentlig ikke.. er et utrolig behagelig program og bruke.. både spotify og wimp mangler sanger som de motsatte har. lyd osv. merker jeg ikke noe forsell selv. så.. koser meg med begge. gleder meg til dette kommer ut. da blir det nok et abonomang på meg.

 

=D

 

utrolig glad for at det kom ut en linux client til wimp med en gang, så slipper man og "emulere" det gjennom wine eller lignene. slik som man må gjøre med spotify får øyenblikket.

Lenke til kommentar

Bortsett fra noe småplukk, det er en beta tross alt, så ser jeg ikke hvorfor Wimp ikke skulle kunne konkurrere med Spotify Premium. Faktisk er det en del musikk jeg ikke har funnet i Spotify som er tilgjengelig i Wimp (flere album av Dropkick Murphys, APB, The Soulshake Express (disse er faktisk svenske), Volbeat bl.a.), men dette forandrer seg sikkert mot release og slår antakeligvis begge veier. I tillegg er det enkelte features jeg setter stor pris, bl.a. "Vi anbefaler"-delen og integrasjonen med Last.FM. Her har vel ikke Spotify mer enn scrobbling og artistinfo.

 

Småting jeg gjerne skulle sett når betaperioden er ferdig:

 

* Mulighet til å sortere på headerne i søkeresultat, i det minste i oversikten over låter.

 

* List view i tillegg til album view.

 

* Flere album av samme artist i felles playlist.

 

* Gjerne mindre minnebruk.

 

* Ytterligere integrasjon med Last.FM.

 

* Søkehistorikk

 

Jeg vet ikke om det har blitt nevnt, men Wimp vil også integreres med Aspiros kommende tjeneste "Juba" som tar sikte på usignerte artister.

Fra Dagbladets nettmøte:

Skala

Kommer det til å forbli en tjeneste for de "etablerte" bandene med plateselskapet i ryggen, eller kan wimp bli en kanal ut for usignerte band med potensiale?

Innsendt av: Bay

 

Hei Bay,

 

Ja takk, begge deler. Gjennom vår kommende Juba-satsing vil usignerte band kunne gjøre musikken sin tilgjengelig i Wimp og nedlastingsbutikken vår side om side med Bruce Springsteen og a-ha.

 

Espen

Usignede artister og små-labeler

Hvordan vil dekningen deres av mindre artister og labeler være, og vil det bli mulighet for en avdeling med usignede artister? Gjerne med en funksjon for å laste opp egen musikk.

 

Mvh

Kim

Innsendt av: Kim

 

Hei Kim,

 

Ja, det vil det bli i forbindelse med Juba-prosjektet vårt som lanseres senere i sommer.

 

Espen

Lenke til kommentar

Ok, testet Wimp litt mer. Det er ikke på langt nœr så brukervennlig som det Spotify er når det kommer til å sette opp spillelister!

 

Jeg forsøkte å sette opp en spilleliste, og satte i gang med å søke opp artister jeg ville ha i spillelisten. Da får jeg en oversikt over alle albumene til artisten, men her savner jeg virkelig å kunne markere albumene jeg synes er interessante og endten spille disse albumene med en gang ved å kunne legge de i spillekøen, eller legge de til i en spilleliste.

 

Jeg kan legge album til i en spilleliste ved å dra albumet til listen, men da får jeg ikke muligheten til å velge bort enkeltlåter fra albumene, og må da gå inn og slette manuelt fra spillelisten etterpå.

 

Siden det da går å dra et album til spillelistene tenkte jeg at da kan jeg vel også dra dem til spillekøen, men neida!

 

Ok, fortsetter med å sette opp spillelistene. Jeg klikker meg inn på diverse album, og finner 3-4 låter fra et av dem jeg vil legge til i spillelisten min. Jeg ctrl-klikker for å markere disse låtene, høyreklikker og velger legg til i spilleliste. Underlig nok økte antallet låter i spillelisten kun med 1. Låten jeg hadde høyreklikket på ble lagt inn, men ikke resten av de jeg hadde markert.

Lenke til kommentar

Det at Wimp har album spotify ikke har er vel hovedsaklig fordi de er i beta og artister ennå ikke har sendt inn ønsket sperring av sine spor.

 

Ellers fikk jeg på fredag en betanøkkel som skal testes. Har sluttet å bruke spotify i særlig grad pga. reklamen og ønsker forløpig ikke betale før jeg evt. får flere av mine artister der.

 

Ellers virker det på tilbakemeldinger her som om brukergrensesnittet til Wimp lider stor nød.

 

EDIT:

Testet spotify igjen nå. Har det senket sporkvaliteten på gratis utgaven?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...