Gå til innhold

AMD snart klare med RV870


Anbefalte innlegg

Charlie Demerjian er nettets største nvidia-hater, ville ikke tatt noe av det han sier særiøst.

 

Han mente også at R600 (HD 2900XT) kom til å knuse 8800GTX... Noe som var laangt fra sannheten.

 

Han er kanskje partisk, men det er du også. Jeg synes han har en del poenger om nVIDIA og TSMC, tesselation-hardware-delen er vel også sann. Det han sier angående GPGPU-delen om GT300 kan godt være hogwash, selvfølgelig. Likevel, ATI har det for tiden kjekt med små dies og 40nm som fungerer. Det blir en spennende høst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Charlie Demerjian er nettets største nvidia-hater, ville ikke tatt noe av det han sier særiøst.

 

Han mente også at R600 (HD 2900XT) kom til å knuse 8800GTX... Noe som var laangt fra sannheten.

 

Han er kanskje partisk, men det er du også. Jeg synes han har en del poenger om nVIDIA og TSMC, tesselation-hardware-delen er vel også sann. Det han sier angående GPGPU-delen om GT300 kan godt være hogwash, selvfølgelig. Likevel, ATI har det for tiden kjekt med små dies og 40nm som fungerer. Det blir en spennende høst.

poeng der, viste dere at RV770 alså Radeon HD 4800 serien er halv parten så stor kjerne i forhold til GT200 alså Geforce 200, og i mange spill yter 4870 til og med bedre en GTX 280 (GRID osv)

rv770vsgtxvspenryn.png

Lenke til kommentar
960 shader brikken blir sikkert RV840 eller noe, så 1200 shader blir RV870 eller noe, 960 shadere ekke så stort hopp fra 800 i RV770

 

Tror at det kortet som kommer i oktober skulle være mid-end kortet, ikke toppkortet til Ati.

Og at 5870\5870x2 kommer litt senere.

Men er jo så vansklig og vite sikkert hva de kommer med siden man vet jo ikke hvilken sider man skal stole på.

Håper uansett Ati treffer blink i år også.

 

Vil beklage til alle som er aktiv i tråden her for oppførselen min i går, den hørte ikke hjemme noen plass.

Lenke til kommentar
Han er kanskje partisk, men det er du også. Jeg synes han har en del poenger om nVIDIA og TSMC, tesselation-hardware-delen er vel også sann. Det han sier angående GPGPU-delen om GT300 kan godt være hogwash, selvfølgelig. Likevel, ATI har det for tiden kjekt med små dies og 40nm som fungerer. Det blir en spennende høst.

Jeg jobber både med AMD og nVIDIA hardware, og får ikke penger av noen av produsentene. Vi har jobbet mer med nVIDIA sin hardware, fordi det fungerer best til det vi ønsker.

 

Klarer egentlig ikke så se hva Charle sier om GT300 som stemmer. Tesselation hardware kommer også i GT300. Det han sier om GPGPU er helt på jordet.

 

Når det gjelder fungerende 40nm så er jeg ikke enig at AMD har noen fordel. AMD shipper 1 brikke (RV740). nVIDIA har siden medio-juni shippet tre brikker på 40nm GT218, GT216 og GT215. Eneste forskjellen er at nVIDIA gjorde ikke samme tabbe som AMD og lanserte et produkt med elendige yields.

Lenke til kommentar

Om det er slik at RV870 kun får 960 shadere har jeg store problemer med å begripe hvordan de skal få til 100% bedre ytelse (ift. 4870). Da må klokkefrekvensene opp så mye at en TDP på 150w høres mildt sagt utenkelig ut.

 

Hvordan RV870 kan yte noe særlig mer en 50-60% bedre en 4870 kan jeg ikke begripe.

Tidligere har det vært spekulert i 1200-1300 shadere, og da nærmer det seg nok 4870X2. Men med kun 960 shadere, neppe :)

 

Time will show.

 

Wiak: Istedenfor å sammenligne modelnummer burde du sammenligne spesifikasjoner. Se på forskjellen mellom 3870 og 4870. Forholdet mellom shadere og klokkefrekvens er noe helt annet en mellom 4870 og RV870.

Lenke til kommentar
Har hatt ATI HD 4870 512MB kortet mitt i omtrent ett år nå (lansering forje sommer juli) og det har holdt strålende godt! Tror jammen det holder fint et år til jeg. :)

 

 

Tenker ofte slik jeg, men det ender som regel opp med svette-tokter og skjermkort handling uansett noen måneder etter kortene er kommet. :p

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Har hatt ATI HD 4870 512MB kortet mitt i omtrent ett år nå (lansering forje sommer juli) og det har holdt strålende godt! Tror jammen det holder fint et år til jeg. :)

 

 

Tenker ofte slik jeg, men det ender som regel opp med svette-tokter og skjermkort handling uansett noen måneder etter kortene er kommet. :p

Hehe, ja det høres veldig kjent ut. Dog har jeg enda 9800gx2 som jeg syns holder i massevis til litt sporadisk gaming. Blitt passe lei av å følge opp og oppgradere pcen hele tiden. Får for tiden evig nok med å fikse pcer på jobben. Men disse nye Amd korta ser jo veldig lovende ut om de leverer godt over 4890 ytelse med under 150w effektforbruk og levelig Amd pris.

Lenke til kommentar
Pris ja.... noen som har sett noen prisantydninger?

er ikke sikker men jeg tipper på omtrent det samme som 4870 kostet når det kom? muligens litt billigere.

 

Når og hvis denne 5870 elr noe ( singel toppkorte ) får bedre enn 50% opp fra 4870 ska jeg iværtfall invistere i 2 slike ;D

Lenke til kommentar
Har hatt ATI HD 4870 512MB kortet mitt i omtrent ett år nå (lansering forje sommer juli) og det har holdt strålende godt! Tror jammen det holder fint et år til jeg. :)

 

 

Tenker ofte slik jeg, men det ender som regel opp med svette-tokter og skjermkort handling uansett noen måneder etter kortene er kommet. :p

Hehe, blir vel gjerne slik ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...