Gå til innhold

AMD snart klare med RV870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[..]men at 5870 blir raskere enn 4870x2 kan jeg vedde ballene mine på.

ATi lå nå langt bak med 3800 serien bl.a grunnet ROP AA resolve problematikken og svak texture ytelse. 3870x2 kom vel som regel bare opp på nivået med 8800GTX der crossfire skalerte bra og det hadde ikke nubbsjangs mot 9800GX2. Forbedrings potensiale var mao veldig stort, noe som ikke kan sies om 4800 serien.

Videre har RV770 allerede en veldig bra transistor til ytelse forhold slik at jeg tviler at en prosess reduksjon på "bare" 15nm vil gi nok rom til å øke ytelsen såpass mye uten at dem må gå ifra "small-die" strategien dems, noe jeg tviler sterkt på at dem vil gjøre.

Skal jeg tippe vil jeg si en 50-60% økning fra 4890. Jeg håper det ihvertfall blir såpass.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
]men at 5870 blir raskere enn 4870x2 kan jeg vedde ballene mine på.

 

du er usedvanlig sikker, håper du har rett. får vi et kort på 130W som yter bedre et 4870 X2 da tror jeg vi må sprette noen øl. hvis ikke har jeg en skalpell og noen år fra tvilsom øst-europeiske medisinske fakultet bak meg ;)

Lenke til kommentar

Akkuratt den kan jeg trekke :!:

Litt påståelig der.

 

Men utifra det som ligger på nett så skal det ihvertfall ikke havne langt unna( håper man)

Nå i oktober så er det jo ikke 5870 som skal slippes, men lillebroren etter det jeg har forstått?

 

Har null problem med og innrømme "feil" Leifeinar, men utenom akkuratt det du sier der så har jeg ikke påstått noe uten og ha sagt det skal taes med en klype salt.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Beklager efikkan, var ihvertfall ikke min hensikt og legge det frem slik at det ble oppfattet som fakta.

Så jeg skal skjerpe meg på hvordan jeg ordlegger meg fremover med tanke på hvordan det kan oppfattes.

 

Og jeg tåler og bli satt på plass så bare slapp av, men det var ikke det jeg reagerte på. Men jeg gidder ikke og dra den lengre.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Nå synes jeg at ATI begynner å rote med navnsettingen her. De siste 2 generesjonene har de begynt med en lansering av de to kraftigste enkeltbrikke kortene og kalt de x870 og x850. Og dereter nedover med x6x0, x550 og x3xx kort. (3830 ble vel solgt i små mengder også)

 

Men plutselig fikk de sånn hast med å lansere nye produkter, mobility 4840 og 4860 kom. så kom 4770 og 4730. Og nå skal de begynne med å lansere en KRYMPET(!!) versjon av forrige brikke med det hellige RVx70 kodenavnet. Lurer på hva de finner på med R800, kanskje det blir et TV kort :no:

 

Og Amanita Muscaria: RV870 blir ikke raskere enn 4870x2 om artikkelen stemmer. En liten boost i klokkefrekvens og 20% flere shadere er en betydelig mindre overgang enn 250% flere shadere som overgangen 3870-4870 innebar. Ikke engang hellige DX11 kan gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
charlie har da mange gode poenger og var mange som bomma på hd2900 serien..

Nei, det synes jeg ikke. Artiklene hans lyser hat. Jeg vet såppas om GT300 sin arkitektur at jeg kan si at det Charlie skriver er helt på jordet...

Så vidt jeg vet skriver han heller ikke for The Inquirer lenger. Han har startet sitt eget nettsted, SemiAcurate eller noe sånt.

Lenke til kommentar

har savnet en slik tråd, før hadde vi alltid slike tråder med høytsvevende diskusjoner ønsker om 100% ytelse økning osv :)

 

vi får bare se, men typisk ati er jo at de starter med dårlige drivere og ting forbedres jevnt og trutt til vi faktisk sitter der med et kort som er en god del bdere enn da vi kjøpte det. hadde vært artig og sett en review av 4870 der release drivere og dagens drivere var satt opp mot hverandre. samme skjer vel denne gangen også

Lenke til kommentar

Charlie Demerjian er nettets største nvidia-hater, ville ikke tatt noe av det han sier særiøst.

 

Han mente også at R600 (HD 2900XT) kom til å knuse 8800GTX... Noe som var laangt fra sannheten.

 

Ok,phhhuu jeg som trodde nVidia var i skikkelig trøbbel. Charlie må være en av de mest overbevisende nVidia haterene, selv om kansje noen av poengene stemmer. Uansett tar jeg det nå med en hånd salt....

 

leifeinar: Det kan jo ikke vere så vannskelig å teste ;) Skal se om jeg får tid.

Endret av lars_era
Lenke til kommentar
vi får bare se, men typisk ati er jo at de starter med dårlige drivere og ting forbedres jevnt og trutt til vi faktisk sitter der med et kort som er en god del bdere enn da vi kjøpte det. hadde vært artig og sett en review av 4870 der release drivere og dagens drivere var satt opp mot hverandre. samme skjer vel denne gangen også
Ja det er veldig typisk at drivere har bugs eller rett og slett er dårlig optimaliserte på et område. Det kan være veldig stor variasjon i ytelse mellom ulike drivere.
Lenke til kommentar
vi får bare se, men typisk ati er jo at de starter med dårlige drivere og ting forbedres jevnt og trutt til vi faktisk sitter der med et kort som er en god del bdere enn da vi kjøpte det. hadde vært artig og sett en review av 4870 der release drivere og dagens drivere var satt opp mot hverandre. samme skjer vel denne gangen også

Hvis det stemmer at "RV870" bare er RV770 på 40nm med DX11 og flere enheter burde dem ha ganske solide drivere fra starten av. Visnok er det ikke mye ATi trenger å endre på for å få DX11 støtte, tesselator hw har dem hatt siden R600.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
vi får bare se, men typisk ati er jo at de starter med dårlige drivere og ting forbedres jevnt og trutt til vi faktisk sitter der med et kort som er en god del bdere enn da vi kjøpte det. hadde vært artig og sett en review av 4870 der release drivere og dagens drivere var satt opp mot hverandre. samme skjer vel denne gangen også

Hvis det stemmer at "RV870" bare er RV770 på 40nm med DX11 og flere enheter burde dem ha ganske solide drivere fra starten av. Visnok er det ikke mye ATi trenger å endre på for å få DX11 søtte, tesselator hw har dem hatt siden R600.

Støtte for DirectX 11 vil kreve mindre endringer enn overgangen til DirectX 10 ja, det blir på mange måter en slags "utvidelse".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...