Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Har samme problem selv, men synes Opera funker flott som nettleser. :)

Hvilken versjon av Opera bruker du, og hvor lastet du ned fra? Opera var overlegen på min forrige telefon, men på X10 viser den ikke alltid sider slik de skal være (noe tekst faller utenfor skjermen, det går ikke an å skrive i passordfelt osv.), og da er jo litt av vitsen borte.

 

Markedet =)

Men hvilken versjon? Mini 5? For den er seriøst møkk på min telefon. Ser du virkelig alle nettsider slik de skal være? Funker zoom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ligger de ikke i oversikten over meldingene, eller i kontaktlisten du søker opp under "Ny melding"?

 

I kontaktlisten når jeg søker opp mottaker under "Ny melding". Dukker opp med navn og alt hvis jeg taster inn nr manuelt, eller hvis jeg oppretter mld via telefonboka.

Lenke til kommentar

hvordan fikk du tak i juicedefender, eksentron? finner det ikke på marked.

 

Hei. Både gratis og fullversjonen kan lastes ned fra AndAppStore. Fra AndAppStore laster du ned et program som heter AppStore, og da får du tilgang til mange programmer som enten ikke finnes i Android Marked, eller som du ikke får tilgang i Marked til fordi de koster penger.

 

Jeg har installert fullversjonen, og den forlenger batteritida, men det må dessverre være noe i oppstarten som jeg ikke finner ut av, og ikke blir kvitt, for jeg har fortsatt ikke stort mer enn snaut 20 timers batteritid, med ganske begrenset bruk, bl.a. ikke bruk av BT i det hele tatt, ikke musikkspilling, ikke Spotify - stort sett ingenting. Hensikten med telefonen er jo at man skal kunne gjøre mye, hele tida, og da hadde jeg vært komfortabel med 20 timer.

På XDA-forumet er det en lengre tråd om batterilevetida, og der er det mange som mener at telefonen forhindres å gå i dvale når den ikke er i bruk, muligens av Moxier, og som har hatt god nytte av et program som hindrer dette i å starte automatisk. Dessverre er "Audit Startup" et program i Marked som koster penger, og jeg har ikke funnet noen måte å få tak i dette på :(

 

Det ryktes forresten rundt forbi at de som ler av Xperiaens batteriproblem, og som har bestilt Desire, kan komme til å få seg en overraskelse også. Legend har allerede fått tyn på grunn av batterilevetida, og Desire skal visst ikke være noen gjerrigknark på strømmen den heller.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned "Startup manager" fra AndAppStore. Vha det programmet ser jeg at det er enormt med programmer som starter opp ved oppstart. Ting som er unødvendige (som jeg syntes er unødvendige altså):

 

- Kart (Google. Jeg trenger ikke denne i bakgrunnen)

- Google Talk

- 2x meldinger (Trenger vel strengt tatt ikke to instanser kjørende?)

- Moxier E-post (Bruker ikke Moxier, og det driver og starter opp hele tiden)

- 2x Medielagring (Dobbelt opp igjen)

- E-post (Bruker ikke dette programmet, bruker gmail)

- Taleringer (Støtter vel ikke norsk ennå?

- 2x SNS Provider (Dobbelt opp igjen)

 

 

Utenom dette så starter mye rart opp.

 

flott å kunne se dette, men jeg klarer ikke forhindre programmene i å starte opp. Programmet skal kunne dette i utgangspunktet, men jeg får kun ei feilmelding. Noen som vet om andre programmer som kan disable programmer i oppstarten, og som fungerer på X10?

Lenke til kommentar

hei.

Jeg sliter med at telefonen låser seg opp når jeg har den i lommen.

Jeg aktiverte låsemønster, men det er utrolig irriterende å først måtte "låse" opp skjermen og så låsemønsteret!

Er det mulig å deaktivere standard skjermlås slik at jeg kun får låsemønsteret?

Lenke til kommentar

hei.

Jeg sliter med at telefonen låser seg opp når jeg har den i lommen.

Jeg aktiverte låsemønster, men det er utrolig irriterende å først måtte "låse" opp skjermen og så låsemønsteret!

Er det mulig å deaktivere standard skjermlås slik at jeg kun får låsemønsteret?

 

Jeg har opplevd det samme at mobilen min låser simkortet i lomma, og at jeg av og til får den advarselen som kommer opp rett før du skal slå av mobilen. Jeg opplever også at mobilen er satt i flymodus og lydløs i lomma. Irriterende!

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som vet hvordan man får frem det norske tastaturet igjen? Har vist holdt en knapp forlenge inne, og vips var det borte... Nå er det vist et japansk/engelsk tastatur...

 

 

Når du har oppe tastaturet hold inne knappen i nedre venstr hjørnet noen sekunder så får du opp noen valg...

 

Jeg har også mistet det norske tastaturet. Forsøkte det du skriver med å holde den venstre skjermtasten inne, men ingen valg med det norske tastaturet :(

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som vet hvordan man får frem det norske tastaturet igjen? Har vist holdt en knapp forlenge inne, og vips var det borte... Nå er det vist et japansk/engelsk tastatur...

 

 

Når du har oppe tastaturet hold inne knappen i nedre venstr hjørnet noen sekunder så får du opp noen valg...

 

Ved å holde nede knappen med ["jordklode" 1 2]

 

Jeg har også mistet det norske tastaturet. Forsøkte det du skriver med å holde den venstre skjermtasten inne, men ingen valg med det norske tastaturet :(

 

Ved å holde nede knappen med ["jordklode" 1 2] noen sekunder får jeg opp følgende meny:

 

Stanard tastatur

- Endre innstillinger

- Inntastingsmetode

 

Går så inntastingsmetode og velger standard tastatur... Du har sikkert valgt skjermtastatur...

Lenke til kommentar

Jeg har også mistet det norske tastaturet. Forsøkte det du skriver med å holde den venstre skjermtasten inne, men ingen valg med det norske tastaturet :(

 

Det er ikke en av de fysiske tastene, det er på skjermen. Enten der teksten dukker opp (det du skriver) eller den knappen nede til venstre som det står 12 på.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned "Startup manager" fra AndAppStore.

 

 

.....

 

Utenom dette så starter mye rart opp.

 

flott å kunne se dette, men jeg klarer ikke forhindre programmene i å starte opp. Programmet skal kunne dette i utgangspunktet, men jeg får kun ei feilmelding. Noen som vet om andre programmer som kan disable programmer i oppstarten, og som fungerer på X10?

 

Jeg har akkurat den samme erfaringen som deg, dvs. at jeg med Startup manager så hva du så, og at jeg fikk den samme feilmeldingen. Dersom du søker på programmet i Marked, så står det "Root required". Det står ingenting om rooting andre steder, men det er vel det som er problemet dessverre.

 

I tillegg til Startup Manager, så finnes det et program som heter "Startup Auditor" som fungerer på X10, men den er bare tilgjengelig i Marked, og siden den koster penger så... :(

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat den samme erfaringen som deg, dvs. at jeg med Startup manager så hva du så, og at jeg fikk den samme feilmeldingen. Dersom du søker på programmet i Marked, så står det "Root required". Det står ingenting om rooting andre steder, men det er vel det som er problemet dessverre.

 

I tillegg til Startup Manager, så finnes det et program som heter "Startup Auditor" som fungerer på X10, men den er bare tilgjengelig i Marked, og siden den koster penger så... :(

 

Alt vil nok bli bedre i 2.1. Da får ikke programmene lov til å regjere fritt etter det jeg har forstått...

 

Det stemmer nok det du sier om root. Testet programmet på en kollega sin Hero, han fikk samme feilmeldingen.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå hatt telefonen i 2 dager. Et ganske så stort hopp for meg siden jeg aldri har hatt noen telefon som dette før.

 

Det er noen ting jeg lurer på. Jeg har lastet ned ATK, og ser at det er en god del program som ligger å kjører? Er det ikke mulig å bare avslutte programmene? Må man virkelig bruke ATK for å avslutte dem?

 

Et annen ting, ganske irriterende faktisk, er at jeg har fått advertise på mobilen. Når jeg går inn på programm ect, ligger det en linje helt nederst på skjermen å reklamerer. Gjerne med "jesus is big" elns :p Ganske så irriterende. Finnes det noen måte å finne/avlutte dette?

 

Takker for svar

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar

Tusen takk for link til android app tråden.

 

Spørsmål knyttet til "Email" applikasjonen på telefonen. Har nå lagt til 2 mailadresser. Men, her synes jeg sikkerheten virker lav. Selv etter at WiFi er skrudd av kan mailene i inboxen leses og er tilgjengelig uten passord mv.

 

Kan dette endres i instillingene på et eller annet vis?

 

EDIT:

 

Har en Gmail som nå er lagt til i både "Email" appen og en egen "Google mail" app, dette virker ikke helt hensiktsmessig, hva er den beste løsningen her?

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Bannerne du ser er nok i gratisappsene fra markedet, dette er for å finansiere appen i stedet for betaling.

 

Det er kansje ok det. Men hvorfor kommer banneren opp i nesten alle programmene?

Spør kansje litt dumt, men trenger man antivirus eller noe sånt på mobilen?

 

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar

Svaret er vel enkelt og greit fordi det er gratisprogrammer. Kun de som er tilgjengelig i norge (såvidt jeg vet) akkurat nå, dermed får vi leve med reklame.

 

EDIT: reklamen forsvinner forsåvdt når du ikke er tilkoblet nettet (som du ikke trenger for å bruke mange av applikasjonene) :)

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Svaret er vel enkelt og greit fordi det er gratisprogrammer. Kun de som er tilgjengelig i norge (såvidt jeg vet) akkurat nå, dermed får vi leve med reklame.

Okei, da fikk jeg i allefall svar på spørsmålet :-)

Får bare leve med litt reklame da!

 

Takk

Eivind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...