Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Godt poeng! Jeg ser samme problemet her med min Nexus One. I galleriet på telefonen vises geotaggen korrekt, men om jeg ser på EXIF-informasjonen på fila på PCen så er EXIFen redusert til Dato/Tid, Nexus One, EXIF-versjon og GPS-altitude. Ingen long/lat. Tro hvor Android gjemmer den informasjonen hen og hvorfor?

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager om dette har blitt spurt eller nevnt her i tråden før, men spør lell. Er det noen enkel måte å få overført kontakter fra iphone til X10? Bruker mac, så noe pc eller sync har jeg ikke tilgang på, mulig jeg kunne gjort det via jobbpc, men det er litt styr.

 

Noen som har gjort det?

 

 

Apple Support - iTunes: Syncing address book contacts with your Google contacts

 

Tusen takk, det gikk supersmooth !

Lenke til kommentar

merkelig.....Hadde mye skraping i lyden når jeg brukte lyd gjennom blåtann på X10

 

 

Noe som ikke skjer på Desire eller iPhone

 

 

 

Merkelig, det opplevde ikke jeg, hverken med mw600 eller Jabra bt620 :)

 

 

skraping var vel litt feil ord å bruke....

 

 

Når jeg byttet sanger kom det en suse lyd

 

prøvde med flere blåtann headsett

Lenke til kommentar

Hei folkens :)

 

 

Er det slik at det kommer en oppdatering til Android 2.1?

 

Bare glem spørsmålet mitt.

 

 

Fikk svar fra SE 5 min etter å ha sendt dem mail. Bra support det :)

 

 

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Contact Center.

 

Xperia X10 kommer att uppdateras till Android 2.x men vi har i dagsläget tyvärr inget datum för när denna uppdatering blir tillgänglig.

 

Med vennlig hilsen

/Rickard

Sony Ericsson Contact Center

 

 

 

 

 

 

Bruker SE å være raske med oppdateringer? Eller like trege som HTC?

Endret av Sondremj
Lenke til kommentar

Hei

Er det noen her som har fjernet skjermbeskyttelsen som allerede var på telefonen når vi fikk den? (ikke den som fulgte med i esken) Flere brukere på xda forumet rapporterer at skjermen er mer responsive når denne er fjernet.

Endret av Brodos
Lenke til kommentar

Noen som angrer på at de ikke kjøpte Desire?

 

 

Noen som angrer på kjøp? Er den litt irriterende treg noen små ganger?

 

Nope, angrer så langt ikke. Liker den veldig godt !

 

Hva skal du med PC suite? Sync til Gmail folkens, det er enkelt!

 

:w00t: Enig !

 

noen som klarer mota mms? jeg får last ned, trykker på den så står det laster ned og så skjer ingenting videre

En feilmelding på mangler emne kommer opp men det skal være både innhold og skrevet i emne feltet

Jeg kan sende og de kommer frem

 

I butikken sa de at man måtte laste ned HTC sitt MMS oppsett, for å få det til å virke - om man hadde problemer. Kan det være ett tips for noen ?

 

Hei

Er det noen her som har fjernet skjermbeskyttelsen som allerede var på telefonen når vi fikk den? (ikke den som fulgte med i esken) Flere brukere på xda forumet rapporterer at skjermen er mer responsive når denne er fjernet.

 

Jeg har tatt av den plasten, den tåler jo ikke noe. Det er jo samme greia som er på alle nye mobiler stort sett?

Lenke til kommentar

Et litt sært problem sikkert.. men jeg bruker bankid på mobil. Og etter at jeg gikk over til X10 mottar ikke telefonen kommunikasjon med banken. Tidligere logget jeg på, og så kom det opp et vindu på mobil der jeg godkjente. Dette vinduet "kommer ikke frem" om dere skjønner ?

 

noen som vet noe om dette?

 

Bankid'en er knyttet mot telefonummeret mitt, og ikke selve telefonen

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål. Jeg har slått av alt, tror jeg, som skal bruke datatrafikk

på telefonen.. Men jeg lastet ned 3G Watchdog, og ser at det med jevne mellomrom

tikker inn og ut noen kb. Oppe i høyre hjørnet er det et ikon som markerer opp og nedlasting, og av og til markerer denne aktivitet selv om jeg ikke foretar meg noe.

Hvorfor skjer dette? hva kan det være som bruker kb? Noen som har et godt svar? Kan det ha noe med reklamen på enkelte program å gjøre? hvordan kan jeg evt stoppe dette?

 

Regner jo med at jeg blir belastet for disse kb'ene siden jeg ikke har noen datapakke

til mitt abonnement.

Endret av tjn
Lenke til kommentar

Godt poeng! Jeg ser samme problemet her med min Nexus One. I galleriet på telefonen vises geotaggen korrekt, men om jeg ser på EXIF-informasjonen på fila på PCen så er EXIFen redusert til Dato/Tid, Nexus One, EXIF-versjon og GPS-altitude. Ingen long/lat. Tro hvor Android gjemmer den informasjonen hen og hvorfor?

 

Auda! Da synes det å være en Android-sak, og ikke en X10 særhet. Det var litt trøst, men samtidig er det jo dumt at det ikke bare er en setting jeg ikke har fått til. :(

 

Men, finnes det et problem, så kan man håpe at det finnes en løsning også. Kanskje noen har funnet på noe som ligger på Marked/AppStore?

 

Det virker egentlig litt sært. Googles Picasa kan vise geotagger, og videre vise dem i Google Earth. Hvorfor skal ikke Googles operativsystem da kune synce de dataene? :hmm:

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål. Jeg har slått av alt, tror jeg, som skal bruke datatrafikk

på telefonen.. Men jeg lastet ned 3G Watchdog, og ser at det med jevne mellomrom

tikker inn og ut noen kb. Oppe i høyre hjørnet er det et ikon som markerer opp og nedlasting, og av og til markerer denne aktivitet selv om jeg ikke foretar meg noe.

Hvorfor skjer dette? hva kan det være som bruker kb? Noen som har et godt svar? Kan det ha noe med reklamen på enkelte program å gjøre? hvordan kan jeg evt stoppe dette?

 

Regner jo med at jeg blir belastet for disse kb'ene siden jeg ikke har noen datapakke

til mitt abonnement.

 

Det tryggeste er å slå av mobilt nettverk når du ikke har bruk for det.

Lenke til kommentar

På min hero har jeg ikke noe problem med å ta bilder med telefonen, legge de inn via picassa og få de geotaget automatisk.

 

Mulig jeg ikke forstod dere korrekt her og det er noe annet som er problemet?

 

Nei, hvis geotagen følger med til Picasa, så får du til det som ikke skjer her. Problemet er at jeg ikke finner tagen blant EXIF-dataene når bildet ligger på minnkortet heller. Hvordan er det med din Hero? Om du overfører et geotagget bilde til PCen din, finner du tagen ved å se på egenskapene i fila også? Med iPhonen var det ingen problemer, der ligger tagen i billedfila, så hvor har Android gjemt den?

 

Oppdatert: KUSO EXIF Viewer finner geotagen i EXIF-dataene på den lagrede fila på PCen. Jeg skal prøve å aste opp en fil fra PCen til Picasa, og hvis tagen følger med, så er det måten X10 laster opp fila på.

Endret av Gadgeteer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...