Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Jeg har også problemer med MMS, klarer verken sende eller motta. Jeg skrur på MMS og data i innstillinger, og i automatiske internettinnstillinger har jeg 3 valg. Comviq, Tele2 Norge og Tele2 Sverige. Jeg velger såklart Tele2 Norge, men den bytter automatisk tilbake til comviq. Jeg vet ikke hva comviq er en gang. Noen som har samme problem?

 

Edit: Det som forresten skjer at når jeg trykker Last ned, får jeg opp følgende feilmelding: Kunne ikke laste ned nå. Prøv igjen senere.

Endret av thomastheman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også problemer med MMS, klarer verken sende eller motta. Jeg skrur på MMS og data i innstillinger, og i automatiske internettinnstillinger har jeg 3 valg. Comviq, Tele2 Norge og Tele2 Sverige. Jeg velger såklart Tele2 Norge, men den bytter automatisk tilbake til comviq. Jeg vet ikke hva comviq er en gang. Noen som har samme problem?

 

Edit: Det som forresten skjer at når jeg trykker Last ned, får jeg opp følgende feilmelding: Kunne ikke laste ned nå. Prøv igjen senere.

 

Slett de automatiske APN instillingene og legg til eller last ned mms oppsett.

 

Jeg har NetCom og får sendt/mottatt helt fint. Fikk det ikke til å begynne med, da. Kanskje du har 14 og ikke 16, og at det er grunnen?

 

jeg kjører på 14 enda og har ikke nå problem med wap eller mms

Lenke til kommentar

Hvis dere kjører V14, anbefaler jeg å oppgradere til V16 gjennom software updater,

 

V14 og V16 av hva? På min telefon står det "Firmware 1.6", men "Radioprogramvare 1.0.14". Jeg antar det er 1.0.14 du mener, eller er dette en firmwareoppdatering, der jeg allerede har 1.6?

 

Software updater melder uansett at jeg har den siste versjonen av alt, så da er vel alt i orden. :hmm:

Foresten så advares det veldig i SU om å oppdatere uten å ha tatt back-up av telefonen, fordi alle dataene vil bli sletta. Jeg søker derfor på Xperia "X10" og "backup/sikkerhetskopiere" for å finne det riktige programmet, men... :no:

 

Hva bruker dere for et program for å ta backup? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med MMS, klarer verken sende eller motta. Jeg skrur på MMS og data i innstillinger, og i automatiske internettinnstillinger har jeg 3 valg. Comviq, Tele2 Norge og Tele2 Sverige. Jeg velger såklart Tele2 Norge, men den bytter automatisk tilbake til comviq. Jeg vet ikke hva comviq er en gang. Noen som har samme problem?

 

Edit: Det som forresten skjer at når jeg trykker Last ned, får jeg opp følgende feilmelding: Kunne ikke laste ned nå. Prøv igjen senere.

 

Slett de automatiske APN instillingene og legg til eller last ned mms oppsett.

 

Jeg har NetCom og får sendt/mottatt helt fint. Fikk det ikke til å begynne med, da. Kanskje du har 14 og ikke 16, og at det er grunnen?

 

jeg kjører på 14 enda og har ikke nå problem med wap eller mms

 

Hvordan sletter jeg de? Jeg prøver å holde inne fingen på skjermen lenge, men det skjer ikke noe, og når jeg trykker egenskaper knappen (venstre knapp) så kommer ingenting opp heller?

Lenke til kommentar

Kjører dere V14 eller V16 av software?

 

Prøv alltid en reboot. Alternativt "Instillinger" , "Trådløst nett" , "mobile nettverk" Og velg "Automatiske internett-instillinger". Kanskje det hjelper!

 

Hvis dere kjører V14, anbefaler jeg å oppgradere til V16 gjennom software updater, da dette kan hjelpe på problemene.

Alt det der er gjort i mitt tilfelle. :) Som sagt virker det som om det er et eller annet med selve nettleseren hos meg.

 

Jeg har for øvrig ingen problemer med MMS. Det gikk litt tregt første gangen jeg prøvde (meldingene kom ikke fram før flere timer etter at de var sendt), men nå går det knirkefritt.

 

Factory Reset

Det var naturlig nok noe av det første jeg prøvde meg på. (Kvinnfolkløsning nummer to, etter "slå den av og på".) For moro skyld lastet jeg ned Opera igjen, og der kommer jeg på nett som bare det (3G altså), men ikke med telefonens nettleser.

Lenke til kommentar

Kjører dere V14 eller V16 av software?

 

Prøv alltid en reboot. Alternativt "Instillinger" , "Trådløst nett" , "mobile nettverk" Og velg "Automatiske internett-instillinger". Kanskje det hjelper!

 

Hvis dere kjører V14, anbefaler jeg å oppgradere til V16 gjennom software updater, da dette kan hjelpe på problemene.

Alt det der er gjort i mitt tilfelle. :) Som sagt virker det som om det er et eller annet med selve nettleseren hos meg.

 

Jeg har for øvrig ingen problemer med MMS. Det gikk litt tregt første gangen jeg prøvde (meldingene kom ikke fram før flere timer etter at de var sendt), men nå går det knirkefritt.

 

Factory Reset

Det var naturlig nok noe av det første jeg prøvde meg på. (Kvinnfolkløsning nummer to, etter "slå den av og på".) For moro skyld lastet jeg ned Opera igjen, og der kommer jeg på nett som bare det (3G altså), men ikke med telefonens nettleser.

 

Har samme problem selv, men synes Opera funker flott som nettleser. :)

Lenke til kommentar

Jeg har Tele2 og X10. MMS fungerer hos meg, både inn og ut.

 

Fikk du tilsendt MMS innstillingene fra Tele2 eller brukte du Automatiske APN innstillinger? Hvor mange valg har du der? Jeg har 3: Comviq, tele2 norway og tele2 sweden. Hver gang jeg trykker på tele2 norway og går inn igjen på innstillingene, stiller den bare seg til comviq igjen. Jeg klarer heller ikke slette noen av profilene, fordi jeg vet ikke hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg har beholdt de innstillingene som ble lastet inn automatisk da jeg slo på telefonen første gang.

 

Når jeg velger "automatiske internett-innstillinger" har jeg de 3 alternativene du nevner. Jeg tror denne menyen er for å "bestille" nye innstillinger fra de nettoperatørene som finnes i det området du befinner deg i.

 

Men i valget ovenfor i menyen - "navn på aksesspunkt" - har jeg to alternativer: Tele2 Internet og Tele2 MMS. Førstnevnte er valgt. Her har du mulighet til å slette og legge inn på nytt.

Lenke til kommentar

Har samme problem selv, men synes Opera funker flott som nettleser. :)

Hvilken versjon av Opera bruker du, og hvor lastet du ned fra? Opera var overlegen på min forrige telefon, men på X10 viser den ikke alltid sider slik de skal være (noe tekst faller utenfor skjermen, det går ikke an å skrive i passordfelt osv.), og da er jo litt av vitsen borte.

Lenke til kommentar

har et lite problem....vet ikke om det er X10 eller android generelt

 

har en spotify widget

 

Når jeg spiller musikk gjennom mediascape får jeg ikke byttet sanger gjennom Mw600 headsett, det skjer bare med spotify SAMTIDIG

 

Så når jeg trykker på play/pause får jeg musikk gjennom mediscape og spotify samtidig

 

edit: løsningen var å logge ut av spotify først

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Jeg tror det er noe gale med batteriet mitt, enten fysisk, måten mobilen trekker strøm fra batteriet på eller noe ved ladinga. For noen dager siden hadde jeg mobilen på lading i noen timer, slik at den sto tilkoblet ladekabelen lenger enn det den trengte. Jeg så at det grønne lyset som lyser rett før den er fullladet var skrudd av, så jeg trykka på mobilen og så at mobilen var fullladet. Jeg gikk ut av rommet for å hente noe, og da jeg kom tilbake igjen, lyste mobilen det hvite lyse som kommer før det grønne. Jeg dro ut ladekabelen og gikk inn på batteri programmet og så at batteriet nå var 89%, den hadde altså mistet 11% på et halvt minutt.

 

Idag skjedde det samme igjen. Jeg hadde mobilen på lading over natta og da jeg våkna, gikk jeg inn på Opera Mini og sjekket et par nyheter før jeg la mobilen på senga for og så gå opp å spise frokost. Da jeg kom ned igjen så jeg at batteriet hadde mistet strøm, så jeg gikk inn på batteriprogrammet for å se hvor mye det var igjen og det var igjen 89% igjen.

 

Synes det var litt for tilfeldig at batteriet ved begge tilfeller hadde stupt til 89% og ved begge tilfeller har den stått tilkoblet ladekabalen lenger enn det den trengte (Skal dette være negativt?). Er det noen andre som har opplevd det samme?

 

Har forresten aldri hatt så mye problemer med en telefon før, så jeg håper det kommer en oppdatering snart, ellers mister Sony Ericsson en god kunde :(

Lenke til kommentar

Hei, fikk min X10 i dag.. Må si meg meget fornøyd til nå :)

 

en ting jeg lurer på er om noen vet hvorfor facebooken som følger med og som oppdateres i timescsape ikke klarer å oppdatere de siste nyehetene og statusoppdateringer o.l. De nyeste, eller de som alltid kommer øvers er oppdateringer som er 2 timer gamle..

Jeg trykker oppdater, men de nyeste kommer ikke..

 

Noen andre som har samme problem? Noen med løsning? :)

Lenke til kommentar

Har hendt et par ganger at Timescape har sluttet helt å vise siste oppdatering, da har jeg bare slått telefonen av og på så har det funket fint etterpå :)

 

Mitt batteri er forøvrig også rimelig dritt, men har nok brukt telefonen mer enn jeg egentlig tenker over, så skal gi det tid og flere ladinger før jeg feller en dom. Blir batteriet slik at jeg vet at jeg kommer meg gjennom dagen uten å måtte lade (ved normal bruk), så holder det fint for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...