Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere i tråden spurt om det finnes en mulighet til å ha ulike profiler. Vel, nå har jeg funnet flere apps som gjør nettopp det.

 

Navn på profil program?

 

Skal vi se, jeg lenker til noen jeg har funnet, både profilprogram som kan settes opp til å endre profil i forhold til tid og sted, og andre som er helt manuelle.

 

Her er den som skal være den mest avanserte jeg har funnet så langt: Setting Profiles full

Jeg har ikke satt meg inn i alt dette ennå, men her er noe som ser ut som en alternativ butikk for en del programmer, for oss som ikke kan bruke Android Marked til betalte apps.

Den finnes i en lite-versjon, men den er litt begrenset (bare én kommando pr. profil).

 

Hjemmesiden til utviklern

 

Quick Profiles /Pro er manuell. Lenke til Quick Profiles Pro

 

Jeg håper å få testa disse litt i løpet av helga, eller kanskje i starten av neste uke. Jeg prøver meg på JuiceDefender / UltimateJuice også, og for å sammenlikne resultatene, så må jeg nesten prøve i alle fall én dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som sliter med batteriet: Har dere prøvd det batterispareprogrammet JuiceDefender?

 

Jeg tester det nå, men gratisversjonen gjør ikke veldig mye dersom man har WiFi-dekning mesteparten av tida, for den slår ikke av WiFi. Skal man det, så må man ha UltimateJuice.

 

Jeg har ikke erfaring fra Android fra før, så jeg vet ikke hva som burde ha vært en rimelig driftstid for batteriet. Det jeg vet er at jeg slår på så mye som mulig av tjenester, og da blir jeg ikke overrasket over at den bruker strøm ;)

Lenke til kommentar

Det ser ut som den gir mulighet til å skru av og på WiFi, 3G osv. manuelt, mens JuiceUltimate gjør dette automatisk i intervaller, slik at man kan oppdatere via nettverket når det er på.

 

Det ser ut til å være 3G som drar mest strøm. Her i området er 3G-dekninga ganske god (får rundt 1,5-2 Mbps).

Lenke til kommentar

Fikk min telefon på torsdag. Jeg begynner nå å bli kjent med den og er meget fornøyd. Det eneste problemet er at plutselig har tastaturet mitt endret seg til engelsk oppsett og det virker tilsynelatende umulig å få det tilbake til norsk. Har noen andre opplevd dette?? Eventuelle tips?

Lenke til kommentar

Fikk min telefon på torsdag. Jeg begynner nå å bli kjent med den og er meget fornøyd. Det eneste problemet er at plutselig har tastaturet mitt endret seg til engelsk oppsett og det virker tilsynelatende umulig å få det tilbake til norsk. Har noen andre opplevd dette?? Eventuelle tips?

 

Fant ut av det selv. Måtte holde nede den samme knappen som vi bruker for å skrive tall noen sekunder så kom det opp en undermeny der vi kan endre tastaturoppsett. Dette tastaturoppsett ser ut til å overstyre standardvalget som gjøres under instillinger...

Lenke til kommentar

Har lastet ned Handcent SMS som jeg bruker til sms istedet for det som fulgte med. Men når jeg får meldinger får jeg varslinger fra begge programmene på den statusbaren helt oppe (den med batteri dekkning osv).

 

Men når jeg har lest og svart på meldingen varsler standar sms programmet fremdeles om at jeg har en ny melding, eneste måten å fjerne den på er å trykke på "fjern" kanppen på statusbaren.

 

Noen som vet hvordan jeg kan få slutt på den varslingen?

 

 

Lenke til kommentar

gizmodo skriver

 

You've probably seen some reviews of Sony Ericsson's first Android phone, the Xperia X10, which tries to do something a little different with its custom interface. We've got one, but the software is riddled with strange issues, and Sony Ericsson confirmed to us that when the phone's actually released in "Q2," consumers will be running a muchly updated OS. So! We're gonna wait to we review the phone you're actually going to pay money for.

 

vil tro denne "multitouchen" kommer på X10? rundt 1.16 ser du

 

Det var ikke noe multitouch i den videoen...

 

 

nei...derfor jeg skriver "multitouch"

 

iallfall et godt alternativ

Lenke til kommentar

Jeg har hørt uke 16 MEN ta det men en STOR pose salt.

Men hvorfor saver du 2.1 vs 1.6? Forklar forskjellen :hrm:

 

Nå er jeg ingen expert, men noen av forskjellene er vist (kopiert fra nettet):

 

Android 2.x introduserte en del funksjoner som er genuint nyttige, den har en bedre nettleser, og det kommer stadig flere programmer på Android Market som krever nyere versjon av OSet enn 1.6. Disse får du riktignok ikke sett om du bruker eldre versjon, så du vet ikke helt hva du går glipp av, men de er der.

 

Blant nyhetene i 2.1 er mulighet for flere startskjermer, og innebygget støtte for Exchange.

 

Auto sync mellom facebook og kontakter (mer enn bare statuslinjen)..

 

Sikkert flere nyheter også..

Lenke til kommentar

hva skrev du som angre grunn da?

 

fikk X10 i dag, synest den er helt rå. bestilte den i fortvilelse over at desire "aldri" kommer og tenkte bruke angre retten vist jeg ikke ble fornøyd

 

hatt 3 år med iPhone, så jeg forventet rask telefon og god brukervennlighet, det har jeg iallfall fått på den første timen jeg testet den

 

blir uansett at jeg selger min 3gs, uansett om det blir desire eller X10 til slutt

 

som skrevet på itavisen:

Timescape er ikke så nyttig som vi hadde håpet

Problemer med tastaturet og overfølsom skjerm

Elendig batteri

Ikke multitouch

Gammel versjon av OSet

 

min menig:

 

Timescape - jeg liker det veldig godt, veldig 2010

 

har ingen problemer med tastatur, jeg treffer på alt jeg skriver(faktisk like god som på iPhone) og ingen problemer med A etter det jeg fikk prøvd

 

batteriet har jeg ikke fått testet, litt lite med 1 times testing :p

 

multitouch, savnet ikke det når jeg testet flere sider, får se om noen dager

 

Nyere version av OS vil komme, bare spørsmål om når.....

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Tja.. tastaturet på min var i værtfall på langt nær like bra som på min 3gs, skrev mye feil. Jeg merket også at jeg irriterte meg over hvor treige sony ericcson er med oppdateringene. Det med multitouch var ikke så viktig, men gjør meg ingenting at jeg får det på desire. Den skikkelige god følelsen var ikke der, så da bytter jeg. Om jeg ikke få brukt angrefristen på telefonen så selger jeg den for 3000 kr når jeg får den tilbake.

Det med dårlig batteri er vel nesten noe vi bare må bli vant med, vi ønsker jo at telefonene skal kunne gjøre alt, samtidig skal de oppdateres konstant mot nettet og allikevel er vi overrasket over at vi må lade nesten hver dag :p.

 

Du vil nok merke litt mer til de grunnene for at jeg valgte den bort, en del små bugs i sw. F.eks. av å til når jeg skulle skrive melding, så skal man jo skrive navnet på mottaker for at telefonboken skal hente opp forslag. Dette fungerte av å til ikke, og noe mer irriterende skal du lete lenge etter. Men er du fornøyd, og din fungerer utmerket så er det selvfølgelig flott. Men uansett, 1 times bruk er ikke nok, du får la oss høre hva du synes om en uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...