Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Noen som vet hvordan man får frem det norske tastaturet igjen? Har vist holdt en knapp forlenge inne, og vips var det borte... Nå er det vist et japansk/engelsk tastatur...

 

En annen ting - går det ikke an å bytte ringelyder til mp3-filer?

 

Er ellers rimelig fornøyd med telefonen :)

Lenke til kommentar

Og denne kilden er pålitelig da eller? Inside information liksom? :p

Han er forhandler og snakker nært med øverste ledelse for SE Norge. Han pleier ikke å ta feil, for å si det slik ;)

 

 

Hei

 

Noen som vet hvordan man får frem det norske tastaturet igjen? Har vist holdt en knapp forlenge inne, og vips var det borte... Nå er det vist et japansk/engelsk tastatur...

 

En annen ting - går det ikke an å bytte ringelyder til mp3-filer?

 

Er ellers rimelig fornøyd med telefonen :)

MP3-Ringetone? Last ned Ringdroid fra Market, det er gratis og fungerer meget bra. :)

Lenke til kommentar

Og denne kilden er pålitelig da eller? Inside information liksom? :p

Han er forhandler og snakker nært med øverste ledelse for SE Norge. Han pleier ikke å ta feil, for å si det slik ;)

 

 

Hei

 

Noen som vet hvordan man får frem det norske tastaturet igjen? Har vist holdt en knapp forlenge inne, og vips var det borte... Nå er det vist et japansk/engelsk tastatur...

 

En annen ting - går det ikke an å bytte ringelyder til mp3-filer?

 

Er ellers rimelig fornøyd med telefonen :)

MP3-Ringetone? Last ned Ringdroid fra Market, det er gratis og fungerer meget bra. :)

 

Vel det høres veldig bra ut i såfall :) Overraskende tidlig oppdatering hvis det stemmer!

Lenke til kommentar

Fikk høre Mai fra min mobilpusher igår. HD-videoopptak i juni.

 

Stilig, håper det kommer tidligere :) Men HD videoopptak? Jeg tenkte lenge at hvorfor ikke X10 ikke fikk HD videoopptak når Vivaz fikk. Det er vel samme kameraet som sitter i begge, men er det mulig å endre til HD video bare ved en software oppdatering?

Lenke til kommentar

Jeg la bort min X10 tidligere i uken, den levde ikke opp til forventningene mine. Kameraet kunne vært mye bedre, lyden fra høyttaleren var lav og uten dynamikk, battertiden var dårlig (men vil sikkert forbedre seg etter litt flere oppladninger) og jeg fant ikke særlig bruk for Timescape eller Mediascape.

 

Nå venter jeg på HTC Desire, men tror ikke den heller kommer til å overbevise meg helt etter å ha trykket på den for noen dager siden i England.

 

Ser mest frem til Samsung Galaxy S, tror det blir telefonen som kommer til å bli min nye privatmobil. Er alltid moro å prøve nye mobiler. :)

 

 

Hvorfor Samsung Galaxy S og ikke htc evo?

 

Er spent på Galaxy S. Den har Super-Amoled, mens Evo har "gammeldags" TFT. Skjermen ser helt fantastisk ut. Dessuten har den en CPU som yter laaangt bedre på grafikk enn alle dagens telefoner (HD2, iPhone, Nexus One osv). Men er generelt litt skeptisk til Samsung. Blir en Desire på meg snart.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min X10 i nesten to uker.

 

Det første jeg ikke forstår er folk som klager på batteritiden. Har dere forsøkt å lade den helt opp og lade det helt ut et par ganger? Det hjalp iallefall veldig på min etterhvert, klarer ca to fulle dager uten problemer. I dag har jeg f.eks. bare brukt 13% batteri siden i morges.

 

Jeg har heller ikke hatt noe problem med WiFi, kamera eller a-tasten.

 

Men det er klart (og verdt å merke seg for de som vurderer å kjøpe X10), at de som opplever problemer skriver om sine opplevelser mer enn de som er fornøyde, og da blir bildet kanskje noe skjevt.

 

:)

Lenke til kommentar

Men det er klart (og verdt å merke seg for de som vurderer å kjøpe X10), at de som opplever problemer skriver om sine opplevelser mer enn de som er fornøyde, og da blir bildet kanskje noe skjevt.

 

Nå er det vel nokså naturlig at en som opplever et problem stiller spørsmål på forumet for å hører om andre har samme erfaring, og evt. om noen har løsning på problemet. Det er når folk kan komme med løsninger på det mange erfarer at forumet har verdi. Når en person pakker opp sin nye X10, og opplever at tastaturet er litt gjenstridig når det gjelder å få fram a-en, så søker de løsningen på nettet, og er sannsynligvis totalt likegyldige til hvor mange eller få som ikke føler dette som noe problem.

 

Her i tråden er det ikke bare skrevet om a-problemet, men det er også servert flere løsninger. Da er det ikke lenger et problem. Takk for det! :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Noen som vet hvordan man får frem det norske tastaturet igjen? Har vist holdt en knapp forlenge inne, og vips var det borte... Nå er det vist et japansk/engelsk tastatur...

 

 

Når du har oppe tastaturet hold inne knappen i nedre venstr hjørnet noen sekunder så får du opp noen valg...

Lenke til kommentar

Stilig, håper det kommer tidligere :) Men HD videoopptak? Jeg tenkte lenge at hvorfor ikke X10 ikke fikk HD videoopptak når Vivaz fikk. Det er vel samme kameraet som sitter i begge, men er det mulig å endre til HD video bare ved en software oppdatering?

 

Det er lurt å skille mellom produkter. Satio har bedre kamera(MP) enn Vivaz, men likefult ikke HD-opptak. Dessuten er det plattformforskjell på Vivaz og X10, og hva og når noe kommer til de forskjellige vil variere.

 

PS! Ser noen prater for meg her. (Hint, Thorstein) Jeg har indikasjoner på at Android 2.1 kommer i mai, men det kan, av forskjellige grunner, drøye til juni. Det kommer helt ann på tilbakemeldingene under den interne testingen til SE, som vi forbrukere ikke har noe innsyn i. HD-opptak skal være nærtliggende etter dette, men inntil SE sier noe offisielt er mine tidsvinduer som spekulasjoner å anse.

Lenke til kommentar

Jeg kommer meg ikke på nett med 3G, jeg. Får lastet ned oppdateringer i timescape, e-post, oppdateringer på Yr og Trafikanten f.eks., men å åpne en side i nettleseren: Nope. Det ser ut til at den jobber (det lille "hjulet" oppe til høyre spinner som en gud), men lastingen av siden bare stopper opp. De første dagene jeg hadde telefonen brukte jeg Opera mini, og mener at jeg da ikke hadde dette problemet, men jeg avinstallerte Opera igjen ettersom den ikke var spesielt bra. Det er god 3G-dekning de fleste steder jeg oppholder meg, og det er åpenbart ikke noe galt med innstillingene mine ettersom jeg får lastet ned oppdateringer osv. Noen andre som har slike problemer med nettleseren? Og evt. kan anbefale en annen?

Lenke til kommentar

noen som klarer mota mms? jeg får last ned, trykker på den så står det laster ned og så skjer ingenting videre

En feilmelding på mangler emne kommer opp men det skal være både innhold og skrevet i emne feltet

Jeg kan sende og de kommer frem

 

Det ramler inn mms både i inn- og utland her. Netcom.

Lenke til kommentar

noen som klarer mota mms? jeg får last ned, trykker på den så står det laster ned og så skjer ingenting videre

En feilmelding på mangler emne kommer opp men det skal være både innhold og skrevet i emne feltet

Jeg kan sende og de kommer frem

 

Det ramler inn mms både i inn- og utland her. Netcom.

hmm, telenor - onecall her, de har egne innsillinger men de er fulgt

Lenke til kommentar

Kjører dere V14 eller V16 av software?

 

Prøv alltid en reboot. Alternativt "Instillinger" , "Trådløst nett" , "mobile nettverk" Og velg "Automatiske internett-instillinger". Kanskje det hjelper!

 

Hvis dere kjører V14, anbefaler jeg å oppgradere til V16 gjennom software updater, da dette kan hjelpe på problemene.

Lenke til kommentar

Kjører dere V14 eller V16 av software?

 

Prøv alltid en reboot. Alternativt "Instillinger" , "Trådløst nett" , "mobile nettverk" Og velg "Automatiske internett-instillinger". Kanskje det hjelper!

 

Hvis dere kjører V14, anbefaler jeg å oppgradere til V16 gjennom software updater, da dette kan hjelpe på problemene.

Alt det der er gjort i mitt tilfelle. :) Som sagt virker det som om det er et eller annet med selve nettleseren hos meg.

 

Jeg har for øvrig ingen problemer med MMS. Det gikk litt tregt første gangen jeg prøvde (meldingene kom ikke fram før flere timer etter at de var sendt), men nå går det knirkefritt.

Lenke til kommentar

Kjører dere V14 eller V16 av software?

 

Prøv alltid en reboot. Alternativt "Instillinger" , "Trådløst nett" , "mobile nettverk" Og velg "Automatiske internett-instillinger". Kanskje det hjelper!

 

Hvis dere kjører V14, anbefaler jeg å oppgradere til V16 gjennom software updater, da dette kan hjelpe på problemene.

Alt det der er gjort i mitt tilfelle. :) Som sagt virker det som om det er et eller annet med selve nettleseren hos meg.

 

Jeg har for øvrig ingen problemer med MMS. Det gikk litt tregt første gangen jeg prøvde (meldingene kom ikke fram før flere timer etter at de var sendt), men nå går det knirkefritt.

 

Factory Reset

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...