Gå til innhold

Sony Ericsson X10 - SEs første mobil med Android OS.


Anbefalte innlegg

Høres rart ut at det er flere som sliter med dårlig batteri. Så lenge de viktigste autosync funksjonene er skrudd av så skulle det ikke variere så mye mellom brukere.

 

For meg er det ikke snakk om å slite med dårlig batteri, men at jeg ønsker å ha de fleste autosync-funksjonene på. I tillegg bruker BT en god del strøm, men jeg er lei av ledninger :)

 

Jeg har tidligere i tråden spurt om det finnes en mulighet til å ha ulike profiler. Vel, nå har jeg funnet flere apps som gjør nettopp det. De kan til og med automatiseres, slik at "hjemme-profilen" slås på hjemme, "møte-profilen" slås på når det er et møte i kalenderen osv. For meg ser det ut til at forventningene både til X10 og Android er i ferd med å oppfylles. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres rart ut at det er flere som sliter med dårlig batteri. Så lenge de viktigste autosync funksjonene er skrudd av så skulle det ikke variere så mye mellom brukere.

 

For meg er det ikke snakk om å slite med dårlig batteri, men at jeg ønsker å ha de fleste autosync-funksjonene på. I tillegg bruker BT en god del strøm, men jeg er lei av ledninger :)

 

Jeg har tidligere i tråden spurt om det finnes en mulighet til å ha ulike profiler. Vel, nå har jeg funnet flere apps som gjør nettopp det. De kan til og med automatiseres, slik at "hjemme-profilen" slås på hjemme, "møte-profilen" slås på når det er et møte i kalenderen osv. For meg ser det ut til at forventningene både til X10 og Android er i ferd med å oppfylles. :w00t:

 

 

Navn på profil program?

Lenke til kommentar

Jeg bruker SlideIT, går utrolig mye raskere å skrive med det, i alle fall når man venner seg til det.

Savner bare smileyene :(

 

Ang. batteritid er det nå akkurat 1 døgn og 30 minutter siden jeg ladet den, og jeg har 67% batteri igjen. Brukte den også ganske mye i går på golfbanen (skrive scores/hulldistanse via GPS osv. i 3 timer). Er med andre ord veldig fornøyd med batteritiden nå.

Lenke til kommentar

Jeg testet det så vidt i København for to dager siden. Skulle finne veien (gående) fra metroen til møtelokalet. Det gikk lett å finne ruta, men jeg klarte liksom ikke å starte navigeringen. Jeg kikket bare på kartet og gikk uten instruksjoner, funket like greit :)

Lenke til kommentar

Jeg har måttet lade hver dag nå med min telefon. Igår før jeg la meg, var batteriet på 35%, da jeg sto opp 9 timer senere var mobilen godt tom for batteri. Det eneste jeg gjorde igår var å snakke totalt i ca en time, og så la jeg inn mailen min i Epost programmet. Thats it. Jeg tar av trådløs internett hver gang jeg ikke bruker det, så igår sto det bare på da jeg holdt på med Eposten. Synes ikke det er direkte imponerende batterikapasitet akkurat. Nå har jeg for første gang i livet mitt fått den følelsen av at jeg ikke kan bruke telefonen så mye for da tømmes batteriet så fort. Synes dette er synd!

Lenke til kommentar

Jeg har måttet lade hver dag nå med min telefon. Igår før jeg la meg, var batteriet på 35%, da jeg sto opp 9 timer senere var mobilen godt tom for batteri. Det eneste jeg gjorde igår var å snakke totalt i ca en time, og så la jeg inn mailen min i Epost programmet. Thats it. Jeg tar av trådløs internett hver gang jeg ikke bruker det, så igår sto det bare på da jeg holdt på med Eposten. Synes ikke det er direkte imponerende batterikapasitet akkurat. Nå har jeg for første gang i livet mitt fått den følelsen av at jeg ikke kan bruke telefonen så mye for da tømmes batteriet så fort. Synes dette er synd!

Hva lader du fra? Veggen eller PC?

Lenke til kommentar

For bil og storbynavigasjon bruker jeg CoPilot.

 

Er det mulig å kjøpe utenfor Market?

 

 

Jepp! Copilot Live. Koster ca 250,- med kart over skandinavia.

 

Og da kan du bruke gps uten å være på nett? Syns det burde bli mulig å laste ned/kjøpe kart til google maps så det blir mulig å bruke de kartene offline.

Lenke til kommentar

Jeg har måttet lade hver dag nå med min telefon. Igår før jeg la meg, var batteriet på 35%, da jeg sto opp 9 timer senere var mobilen godt tom for batteri. Det eneste jeg gjorde igår var å snakke totalt i ca en time, og så la jeg inn mailen min i Epost programmet. Thats it. Jeg tar av trådløs internett hver gang jeg ikke bruker det, så igår sto det bare på da jeg holdt på med Eposten. Synes ikke det er direkte imponerende batterikapasitet akkurat. Nå har jeg for første gang i livet mitt fått den følelsen av at jeg ikke kan bruke telefonen så mye for da tømmes batteriet så fort. Synes dette er synd!

Hva lader du fra? Veggen eller PC?

 

Jeg lader fra en strømpadde som står i veggen. Eneste gangen den lada i PCen var når jeg skulle oppdatere til v16

Lenke til kommentar

Samme problemet her, ekstremt dårlig batteritid selv med alt "unødvendig" avslått. Hvis batteriet er fulladet om morgenen så er det garantert tomt rundt seks tiden på kvelden med helt moderat bruk (samtaler og sms, ikke web) dette er veldig rart og veldig dårlig, har sendt mail til SE så får vi se hva de sier. Fikk desverre ikke testet dette får oppgradering så jeg håper det er oppgraderingen sin skyld og ikke telefonen.

 

En annen ting som irriterer meg grenseløst. På min telefon (som er kjøpt på komplett.no med 8GB og radio) så ligger det forhåndsinnstallert en app som heter "Supernytt" for dere som ikke vet hva jeg snakker om så er det rett og slett en link til Sveriges svar på VG Aftonbladet. Tjenesten i seg selv er grei hvis det hadde vært mulig å konfigurere den til f.eks vg eller aftenposten men det er rett og slett låst browser til bare afotnbladet. Denne vil jeg slette men klarer bare å slette linken, har sendt mail til SE om det og de sier at den ikke kan slettes. Dette synes jeg er noe j... tull. Jeg vil selv kunne bestemme om jeg vil ha det programmet der eller ikke. Andre som har dette eller mer interresant, noen som IKKE har det eller vet hvordan man sletter det helt? Har prøvd diverse uninstallere fra market, selv de som hevder og slette denne typen app. uten hell. Jeg skrev til SE at dette minner om Microsoft og Explorer så nå venter jeg på svar

Lenke til kommentar

Jeg sliter fortsatt med det samme som mange andre her, nemlig dårlig batterikapasitet. Nå har jeg skrudd av all data trafikk også, men alikevel holder batteriet til kl 17-18 på ettermiddagen, dette er altfor dårlig. Kan det være batteriet som har en feil siden det er mange som har batteritid i flere dager også? Eller evt tlf som trekker for mye strøm?

Lenke til kommentar

Supernytt kan ikke slettes, nei. Men er det så mye å bry seg om?

Bare slette linken på skrivebordet, så trenger du jo ikke bry deg med den igjen.

 

Venter bare i spenning på Custom ROMs til X10, men skjer vel ikke før Android 2.1 er på banen vil jeg tro...

 

 

Hvorfor vente?

Så fort vi får root tilgang så kan vi sikkert legge inn "plain" 2.1

Vil heller ha det enn ericsson 1,6

Endret av Brodos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...