Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

denne gangen hjalp jeg ett par folk som tjenestegjorde i Afghanistan, fikset problemet i samarbeid med flere både i norge og afghanistan. resulterte i en kjempetakk fra en major i afghanistan og skryt fra afghanistan til FOHK(som det het da) om jobben jeg gjorde :)

 

slikt varmer alltid.

Jobber du på Kolsås?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en fin kunde i går.

 

Jeg står ved appelsinene og fyren skal ha appelsiner. Han spør meg om de er fra Israel. Nei sier jeg, de er fra Spania. Kunden blir fornøyd og kan kjøpe appelsiner i dag. Samtidig sier han at butikkene kan boikotte varer fra Israel og ikke ta de inn. Fyren er tydeligvis misfornøyd med Israel. Tingen er den at sjefen som har med bestilling av appelsiner blant annet, nesten ALLTID bestiller appelsiner fra Israel når han har muligheten til det.

 

 

Hadde en annen fin som sjefen fortalte her en dag.

 

En av våre faste kunder er innom (en fyr på ca 60 som vi alltid jabber med og som er veldig hyggelig og kødder en del) og slår av en prat med en av mine kollegaer. Vedkommende sier da på fleip at det er elendig service i butikken pga ett eller annet. Dette hører da en annen kunde(som også er fast kunde) og går bort til sjefen min og sier at vi ikke måtte høre på han, vi hadde alltid god service her. Måtte trekke litt på smilebåndet da.

Lenke til kommentar

Ang telefon så svarte jeg en

Kunden spurte om ho kunne snakke med kvinnen kunden hadde snakket med før idag

Det er ingen kvinner som jobbet på denne avdelingen, men ho hadde snakket med en kvinne her om brunevarer (hvitevarer hadde egen butikk ved siden av med nesten samme nr)

Hørte litt rundt og det viste seg at "kvinnen" som kunden hadde snakket med var en kollega som hadde blitt tatt for å være en kvinne ved tidligere anledninger over telefon :)

 

Kunden fikk ihvertfall hjelp

Lenke til kommentar

Det tror jeg er rett. Noen spørsmål vil man få om og om igjen. Da er det litt opp til deg selv om du velger å la det være en av tingene som irriterer deg grenseløst.

 

Nå skal det sies at jeg er en av de som spør om bussen går til byn for å være sikker. :blush: Ikke 100 bussene, men andre med navn jeg burde kunne ( født og oppvokst i Bergen ). Jeg skjønner lett det er en irritasjon å få spørsmålet, men min panikk for å ende opp på feil buss på feil sted trumfer det.

Lenke til kommentar

Eg smilte og lo stort sett hver gang eg. Var en av de hyggelige sjåførene da eg kjørte deltid og aldri rakk å bli lei.

 

Å spør om 20 bussene går til byen er jo greit nok. Men noen ganger sendte eg ut fjortisene og spurte de hva det stod på skiltet. Eller så drog eg denne:

 

"ÅÅ?? Har eg skiltet feil? Ka stod det på skiltet?" På en litt stresset måte.

"Det stod 100 Sentrum" var ofte svaret før det gikk opp for de at det var et lurespm ;)

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor slackt det er med bussmerking, spesielt i rushtiden, så hender der ofte at jeg spør om buss X stopper på holdeplass Y (hvor jeg skal av), av den grunn at jeg har i god tro satt meg på denne bussen og trodd den stopper der, men pga feil skilt så var det en ekspressbuss. Og ikke har jeg mye tro på den gjennomsnittlige bussjåføren her i byen når det gjelder yrkesstolthet.

Lenke til kommentar

Var å handla på rimi her om dagen og mens kassedamen slo inn varene sa jeg at jeg ville ha en pose. Hun stoppet opp og sa-hva sa du? Jeg sa-en pose takk, hun svarte ja det skal du få. hun slo inn resten av varene, ca 3, uten å gi meg pose, og spurte-skal du ha pose?

Jeg måtte le litt før jeg svarte ja, tror ikke hun skjønte hva jeg lo av..bevistløs i gjerningsøyeblikket!

Lenke til kommentar
Var å handla på rimi her om dagen og mens kassedamen slo inn varene sa jeg at jeg ville ha en pose. Hun stoppet opp og sa-hva sa du? Jeg sa-en pose takk, hun svarte ja det skal du få. hun slo inn resten av varene, ca 3, uten å gi meg pose, og spurte-skal du ha pose?

Jeg måtte le litt før jeg svarte ja, tror ikke hun skjønte hva jeg lo av..bevistløs i gjerningsøyeblikket!

 

Hehe, det der er en ting som er fort gjort å gjøre, du er kunde nr 250 millioner den dagen, som sier akkurat de samme tingene, ser helt lik ut, og kjøper de samme varene, og om man i tillegg er litt trøtt så går ting inn det ene øret og ut det andre. Jeg tror de fleste som har jobbet i kasse skjønner hva jeg mener :p

 

Men det er litt komisk når slikt skjer, pleier å vekke meg litt.

Lenke til kommentar
Eg smilte og lo stort sett hver gang eg. Var en av de hyggelige sjåførene da eg kjørte deltid og aldri rakk å bli lei.

 

Å spør om 20 bussene går til byen er jo greit nok. Men noen ganger sendte eg ut fjortisene og spurte de hva det stod på skiltet. Eller så drog eg denne:

 

"ÅÅ?? Har eg skiltet feil? Ka stod det på skiltet?" På en litt stresset måte.

"Det stod 100 Sentrum" var ofte svaret før det gikk opp for de at det var et lurespm ;)

Jeg måtte bytte buss fra videregående og hjem. Noen ganger sto det totalt feil foran på bussen jeg skulle bytte til, og da spurte jeg om hvor den skulle (var 90% sikkert at det var riktig buss, men kunne være en annen hvis den var forsinket). Fikk noen ganger kjeft fordi jeg hadde sjekket foran på bussen OG spurte hvor den skulle. Måtte flere ganger påpeke at det da sto feil foran på bussen, og hver gang ble bussjåføren like forundret.

 

Moren min skulle ta en buss en gang, og da den kom sto det "Undergangen" på bussen. Moren spøkte med bussjåføren at hun visste ikke helt om hun turte å gå på bussen, og da gikk det opp for sjåføren at de hadde glemt å endre noe de hadde tullet med på stasjonen før de kjørte :)

 

Noen av mine klassekamerater tok også en buss som skulle til "Svingen". Da sjåføren spurte hvor de skulle, sa de alltid bare "Nei, jeg bare hopper av i svingen jeg". Lurer på hvor mange ganger pr dag han hørte den ;)

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar
Damen som gikk på ekspressbussen eg kjørte fra Bergen til Åsane, og som kom halvveis i turen og ville ha meg til å stoppe på et stopp før terminalen. Det i seg selv er ganske normalt på en ekspressrute og er noe eg aldri gjorde med mindre det var en spesiell grunn.

 

Men det fantastiske var at damen skulle i tillegg ha meg til å kjøre en omvei som ville ført til 2-3 minutt ekstratid, i tillegg til evt. kø som ofte er i krysset rett etter omveien. Eg begynte å flire først fordi eg trodde hu tullet, spesielt siden eg 1 minutt tidligere hadde sagt at dette var en ekspress buss som ikke stoppet før terminalen, så sa eg høflig at det kunne eg dessverre ikke gjøre. Da blei hu fryktelig sint og begynte å kjefte og smelle på meg mens eg kjørte. Eg fortsatte så høflig eg kunne å avvise hennes "krav", men hun bare fortsatte å kjefte, og ble veldig nærgående. I 80 på motorveien....

 

Til slutt ba eg hu litt krasst om å sette seg ned, noe hun nektet, bare fortsatte å kjefte. Da reiser to menn seg i 40 årene, kommer fram og henter damen bak mens han ene sier med en rimelig klar og myndig tone: "Du kan f... meg bare glemme at denne bussen skal kjøre en meter omvei fordi du ikke klarer å gå på rett buss. Eg skal til åsane terminal så fort eg kan, derfor tok eg ekspressbussen. Nå kan du bare gå og sette deg ned og holde godt kjeft resten av turen." <--- Fritt etter hukommelsen.

 

Dama ble satt helt ut og bare satte seg ned, og på terminalen forsvant hu uten å si et kvekk. Damen virket helt normal, edru, så ikke spør meg hva som klikket for henne denne dagen :D

 

Er mange snodige situasjoner man kommer opp i når man kjører buss.

 

Ååh, jeg tar ekspressbussen til Åsane hele tiden! Senest i dag, og der var det to stk som ikke hadde fått med seg dette og begynte å hoie og styre når han ikke stoppet ute ved Sandviken. Irriterende. Det STÅR jo "ekspress" i tillegg til at sjåføren (nesten) alltid sier i fra når vi kjører fra Bryggen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...