Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det er vel sånn at mange arbeidsplasser har sånne regler for at det ikke skal være mulig å kjøpe seg til bedre service, mener jeg å ha hørt.

Noe som er litt morsomt, mtp at en random dude kan gi meg en Mercedes uten at det vil påvirke meg like mye som en blondine som gir meg inntrykk av at bedre service vil sikre meg en date.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel sånn at mange arbeidsplasser har sånne regler for at det ikke skal være mulig å kjøpe seg til bedre service, mener jeg å ha hørt.

Tenk deg at du jobber med innkjøp i en bedrift, og så kommer en leverandør og gir deg gaver på grunn av "godt samarbeid". Hvor lang tid vil det ta før noen roper "korrupsjon" tror du? ;) Tror dette er en større bekymring enn at noen sniker til seg bedre service. I tillegg, det kan være mye billigere for en leverandør å gi en person ansatt hos kunden (altså et annet firma) en bil, enn å gi kunden en konkurransedyktig pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sånne kunder er irriterende. Kunder som selv ikke vet hva tingen de leter etter heter, men som mener det er vi som prøver å hjelpe dem, som tar feil eller ikke forstår dem...

 

Denne uka har jeg fått beskjed om å lete frem "Mell".. Ja, jeg fant fram melet jeg.

Kunde: "Nei, nei...! Meeeelll. Sånn til pizza!"

Denne gangen var det gjær personen var på jakt etter. Språk er noe herk :D Men kunden ble veldig glad og lo av seg selv i etterkant.

Endret av Andreas0
Lenke til kommentar

kom akkurat på den første "idiotiske" kunden når jeg begynte å jobbe i serviceyrket.

Jeg jobber i en elektrobutikk og der har vi små sterei/mikro anlegg som kundene alltid maste om å få høre lyden på. etter en stund fant vi ut at vi la ut en cd så folk bare kunne styre å prøve de forskjellige om de ville og det funket bra for alle utenom en type.

 

Jeg har akkurat tatt meg en røyk og kommer inn bakdøren gjennom lageret.

der står en veldig hissisg nordlendig. basert på dialekta hans ca tromsø.

 

jeg tenker at det sikkert er noe servicereprasjon og at han r forbanna pga ventetid o.l.

 

så kommer avd lederen som han snakket med bort til meg etter ca 5-6 minn med skriking osv.

 

han: faen for en idiot.

jeg: hva var det for noe?

 

Tydeligvis likte han ikke musikken og forlangte at vi skulle skru den av for han.

og når vi ikke gjorde det klikket han i vinkel og skulle anmelde oss for å spille musikk på et ofentlig sted :!:

ja jøss ofenlig sted meg midt i ræva :roll:

 

så ikke noe til anmeldelsen eller han tullballen noe mer.

Lenke til kommentar

Leste de siste 10 sidene her og koser meg.

Kom til å tenke på en kvinne i 40 årene som kom drøssende inn på KIWI butikken der jeg jobber, med 4 bæreposer med tomflasker. Over panteautomaten henger det et stort skilt der det står "I USTAND".

Jeg sttår en 10 meter unna da jeg hører et brak etter at denne kvinnen kaster posene i gulvet, så flaskene flyger rundt henne. Hun masjerer bort til meg, roper i tryne på meg: "FIKS PANTEAUTOMATEN".

 

Sjokkert som jeg er så tar jeg et steg tilbake og sier; "Reperatøren kommer iløpet av helgen, desverre."

Hun krever så at jeg ska plukke opp alle flaskene hennes og ta de imot for hånd (noe vi ikke gjør, og ikke har gjort på flere år.)

 

Jeg svarer rolig at det ikke går, da river hun tak i en annen ansatt og krever at han gjør det. (Han er oppi 30 årene, og "sjef" der.) Han ler det vekk og sier at det ikke finnes en mulighet for at det skjer. Da tenner hun på alle pluggene, løper fra flaskene som ligger strødd på gulvet og sier at hun kommer og panter de da maskinen er fikset.

 

De flaskene pantet jeg selv og koste meg med en sekser øl uken etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Leste de siste 10 sidene her og koser meg.

Kom til å tenke på en kvinne i 40 årene som kom drøssende inn på KIWI butikken der jeg jobber, med 4 bæreposer med tomflasker. Over panteautomaten henger det et stort skilt der det står "I USTAND".

Jeg sttår en 10 meter unna da jeg hører et brak etter at denne kvinnen kaster posene i gulvet, så flaskene flyger rundt henne. Hun masjerer bort til meg, roper i tryne på meg: "FIKS PANTEAUTOMATEN".

 

Sjokkert som jeg er så tar jeg et steg tilbake og sier; "Reperatøren kommer iløpet av helgen, desverre."

Hun krever så at jeg ska plukke opp alle flaskene hennes og ta de imot for hånd (noe vi ikke gjør, og ikke har gjort på flere år.)

 

Jeg svarer rolig at det ikke går, da river hun tak i en annen ansatt og krever at han gjør det. (Han er oppi 30 årene, og "sjef" der.) Han ler det vekk og sier at det ikke finnes en mulighet for at det skjer. Da tenner hun på alle pluggene, løper fra flaskene som ligger strødd på gulvet og sier at hun kommer og panter de da maskinen er fikset.

 

De flaskene pantet jeg selv og koste meg med en sekser øl uken etter.

Jeg ELSKER hvordan du taklet det.

Lenke til kommentar

Damen som gikk på ekspressbussen eg kjørte fra Bergen til Åsane, og som kom halvveis i turen og ville ha meg til å stoppe på et stopp før terminalen. Det i seg selv er ganske normalt på en ekspressrute og er noe eg aldri gjorde med mindre det var en spesiell grunn.

 

Men det fantastiske var at damen skulle i tillegg ha meg til å kjøre en omvei som ville ført til 2-3 minutt ekstratid, i tillegg til evt. kø som ofte er i krysset rett etter omveien. Eg begynte å flire først fordi eg trodde hu tullet, spesielt siden eg 1 minutt tidligere hadde sagt at dette var en ekspress buss som ikke stoppet før terminalen, så sa eg høflig at det kunne eg dessverre ikke gjøre. Da blei hu fryktelig sint og begynte å kjefte og smelle på meg mens eg kjørte. Eg fortsatte så høflig eg kunne å avvise hennes "krav", men hun bare fortsatte å kjefte, og ble veldig nærgående. I 80 på motorveien....

 

Til slutt ba eg hu litt krasst om å sette seg ned, noe hun nektet, bare fortsatte å kjefte. Da reiser to menn seg i 40 årene, kommer fram og henter damen bak mens han ene sier med en rimelig klar og myndig tone: "Du kan f... meg bare glemme at denne bussen skal kjøre en meter omvei fordi du ikke klarer å gå på rett buss. Eg skal til åsane terminal så fort eg kan, derfor tok eg ekspressbussen. Nå kan du bare gå og sette deg ned og holde godt kjeft resten av turen." <--- Fritt etter hukommelsen.

 

Dama ble satt helt ut og bare satte seg ned, og på terminalen forsvant hu uten å si et kvekk. Damen virket helt normal, edru, så ikke spør meg hva som klikket for henne denne dagen :D

 

Er mange snodige situasjoner man kommer opp i når man kjører buss.

Lenke til kommentar
Damen som gikk på ekspressbussen eg kjørte fra Bergen til Åsane, og som kom halvveis i turen og ville ha meg til å stoppe på et stopp før terminalen. Det i seg selv er ganske normalt på en ekspressrute og er noe eg aldri gjorde med mindre det var en spesiell grunn.

 

Men det fantastiske var at damen skulle i tillegg ha meg til å kjøre en omvei som ville ført til 2-3 minutt ekstratid, i tillegg til evt. kø som ofte er i krysset rett etter omveien. Eg begynte å flire først fordi eg trodde hu tullet, spesielt siden eg 1 minutt tidligere hadde sagt at dette var en ekspress buss som ikke stoppet før terminalen, så sa eg høflig at det kunne eg dessverre ikke gjøre. Da blei hu fryktelig sint og begynte å kjefte og smelle på meg mens eg kjørte. Eg fortsatte så høflig eg kunne å avvise hennes "krav", men hun bare fortsatte å kjefte, og ble veldig nærgående. I 80 på motorveien....

 

Til slutt ba eg hu litt krasst om å sette seg ned, noe hun nektet, bare fortsatte å kjefte. Da reiser to menn seg i 40 årene, kommer fram og henter damen bak mens han ene sier med en rimelig klar og myndig tone: "Du kan f... meg bare glemme at denne bussen skal kjøre en meter omvei fordi du ikke klarer å gå på rett buss. Eg skal til åsane terminal så fort eg kan, derfor tok eg ekspressbussen. Nå kan du bare gå og sette deg ned og holde godt kjeft resten av turen." <--- Fritt etter hukommelsen.

 

Dama ble satt helt ut og bare satte seg ned, og på terminalen forsvant hu uten å si et kvekk. Damen virket helt normal, edru, så ikke spør meg hva som klikket for henne denne dagen :D

 

Er mange snodige situasjoner man kommer opp i når man kjører buss.

 

hærligt at de grep inn. en ekspressbuss er en ekspressbuss. mener og å ha høørt fra lokalbussene at de egentlig ikke har lov å slippa av folk utenfor bussholdeplassene. den kan du vel bruke?

Lenke til kommentar
Kjekt når andre kunder backer deg litt i hvertfall. Vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd selv at kunder har vært helt krakilsk og uhøflig og voksne mennesker i køen bak har sagt ingenting.

 

en ting som fascinerer meg like mye det er hvor ekstremt mye kunder forer hverandre med negavitet i kø.

spessielt i service og bytteskranker i butikker. om kunder kommer i snakk om hvor lenge de har ventet eller om en vare er dårlig så "rotter" de seg sammen å når det blir dem sin tur så er de enda mer vanskeligere å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Snipp

 

hærligt at de grep inn. en ekspressbuss er en ekspressbuss. mener og å ha høørt fra lokalbussene at de egentlig ikke har lov å slippa av folk utenfor bussholdeplassene. den kan du vel bruke?

 

Hehe... Hun ville av på et reelt busstopp, men på et sted der ruten ikke gikk :) Men bare å tenke tanken at noe slikt er mulig er fantastisk egoistisk. Forsinke bussen med 2-10 minutter fordi hun ikke orker gå 10 minutter ekstra... Den er dyp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...