Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Dette skjedde for et par dager siden. Jeg står bak disken i vår service og vareutlevering og... SNIP

 

Har hatt nøyaktig samme jobb som deg :p I slike tilfeller tok jeg kopi av faktura bilaget, tatt imot pengene, lagt dem i kassa sammen med fakturabilaget, skrevet en notis og latt de slå det inn neste morgen, og sendt ferdig kvittering i posten til kunden. Kundevennlig og enkel løsning, men det gikk vel greit din løsning og, men du kan jo ha den i bakhodet om neste tilfelle blir krass på faktura!

 

Kan jeg spørre hvor i landet du jobber? :)

Vi sendte aldri faktura til folk, kun bedrifter som var kredittsjekka.

Men vi tok betalt på samme måte som det du har gjort srbz

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter et år med deltid kveld der jeg selv hadde ansvar for kasseoppgjør, rører jeg ikke kontanter jeg vet jeg ikke har mulighet til å 1) legge i kassen og 2) slå ut i salgsmenyen. Jeg vil ikke være skyld i at en stakkar i kassen må stå i tid og evighet etter vi har stengt for å finne ut hvor den åndssvake diffen kommer fra. Det er sikkert en fin løsning når det kniper, men feg tror nok fakturering var veien å gå - i dette tilfellet ihvertfall. Vi har uansett navn og personopplysninger på kunden.

Lenke til kommentar

Riktig riktig, mynt er bare kos. Digger kunder som bare gir deg en svær pose med mynt. Fikk en slik en i November og har fortsatt mynter igjen fra den :p

Mye trøkk på, på avdelingen deres eller? Mange biler?

 

Hehe, nei med 500 i mynt siger jo pengepungen(?) nedover :p Vi er en knøttliten avdeling med 3 biler ;) Er en del å gjøre i juni, før det blir helt dødt i juli..

Lenke til kommentar

Etter et år med deltid kveld der jeg selv hadde ansvar for kasseoppgjør, rører jeg ikke kontanter jeg vet jeg ikke har mulighet til å 1) legge i kassen og 2) slå ut i salgsmenyen. Jeg vil ikke være skyld i at en stakkar i kassen må stå i tid og evighet etter vi har stengt for å finne ut hvor den åndssvake diffen kommer fra. Det er sikkert en fin løsning når det kniper, men feg tror nok fakturering var veien å gå - i dette tilfellet ihvertfall. Vi har uansett navn og personopplysninger på kunden.

 

Nei nei, for all del, var ikke slik jeg mente det. Når kassa er stengt, legges pengene og bilaget med en liten notis om saken på benken lett synlig for morra skiftet. Når de har åpnet kassen, slår de det inn.

 

Ingen diff, ingen tull, mindre arbeid for kassaansvarlig etc :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kjøp henne noe fint du!:) om du følte det ikke er nokk. kanskje noen roser:)

Det der endte ikke bra sist gang eg forsøkte det, så eg tror eg unngår det. Det er ei fin linje mellom hyggelig gest og ukomfortabel oppførsel.

 

Eg skal nok innom der de nærmeste dagene og kjøpe mer, så eg får takke igjen da, og sørge for at kollegaen(e) hører det. :)

Lenke til kommentar

*snip snippy snip*

 

En tung bør forsvant fra skuldrene mine blandet med en seiersfølelse. "Ser du, eg hadde pengene" tenkte eg for meg selv. Vi avsluttet handelen ca 17:14 og eg roste og takket henne for fantastisk service og tolmodigheten.

 

Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! :)

 

On topic: Fin historie.

 

Relatert: Tror neppe hun trodde at du ikke hadde penger; det er forskjell på feilmeldingen terminalen kommer med for glemt kode vs ikke dekning på konto. Kasseansatte er dessuten vanligvis vant til alle mulige feil og fails med kortbetaling.

 

Off topic: Hvis du først skal skrive nynorsk, kan du være så snill å gjøre det med litt hjerte, sjel og innsats? Er ydmyk og absolutt ikke feilfri når det gjelder min egen nynorsk, men er du fra vestlandet som profilen din sier klarer du bedre enn det der.... [/bitchin']

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg prøver hverken å skrive nynorsk eller bokmål konsekvent. På barneskolen hadde eg nynorsk og på ungdomsskolen hadde eg bokmål. Det pluss at eg har flyttet en del mellom steder med både breie og pene dialekter gjør at den er både blitt blandet og utvasket.

 

Dessverre :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men, eg føler det ikke var nok. Så om du leser dette her vil eg uttrykke min takknemmelighet, både for god service, mye kunnskap og tålmodighet med meg. Du vet hvem du er når du leser dette. TAKK! :)

Bare si meg hvilken avdeling det var, så skal jeg overrekke beskjeden (og en link til dette innlegget) :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...