Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gæren dame på den kinesiske ambassaden i dag. Skulle hente passet m/visum, og i den andre køen som går til de som skal innlevere søknad (kø helt ut av lokalet til trappene, en times ventetid) kommer det en mann for sent og stiller seg sammen med noen han kjente helt foran i køen. Så skriker en dame 5 meter lenger bak i køen; "Men ærlig talt, still deg bakerst som alle andre!". Mannen svarer med "men jeg er med disse", før dama høyt sier "NEI, du kom jo nå! Vi har stått en time i kø. Skal alle gjøre som deg kommer vi jo aldri frem!" Mannen snudde seg bare andre vei, før han brøt ut med et random og bestemt "nei".

 

Nesten redd for at det skulle utvikle seg til noe mer, men så ikke sånn ut da jeg forlot lokalet. Likevel, hun ble skikkelig sur, og jeg ble nesten flau over hva diplomatene i skranken tenkte. De liker jo ikke nordmenn fra før..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud hvor mange tilfeldige folk som er på Diskusjon egentlig! To stykker fra Japan Foto har tydeligvis vært her lenge, og omgått med andre folk i samme by uten å vite det. Morsomt å se :)

 

Hehe, tror nok ca 70% av Japanphotoansatte har konto her.

 

mvh

ET

nylig exJapanphotoansatt

 

Tror nok det er nærmere 95% :ph34r:

 

Mvh sn0dig

tidligere JP ansatt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en sær opplevelse i dag da jeg skulle betale med kort på en bensinstasjon jeg tidligere sverget at jeg aldri skulle handle hos. Nå kom jeg på hvorfor.

På stasjonen har dem ikke kortterminal som leser chipen, kun stripe. Og jeg vet at kortet mitt virker for det er kun på denne stasjonen at det er nesten umulig å få betalt for meg med stripa.

Når jeg da høflig sier til hun i kassa, som også er daglig leder at jeg tror det må være feil med terminalen fikk jeg dét morderiske blikket tilbake og ble stirret i senk.

Ikke sa hun noe heller.

Lenke til kommentar

"Nei, jeg er ikke satt opp på jobbing i dag. Jeg er faktisk i X, og har ikke mulighet til å komm på jobb i det hele tatt." Uansett om du sitter hjemme og ikke har noe å gjøre. Så lærer han kanskje til neste gang.

 

Det har jeg også gjort. Er ikke din feil, så er ikke så mye å si på uansett...

Lenke til kommentar

Hadde en lignende sak rundt desember i fjor. Før så jobbet jeg fra 14-21. Da jule''ferien'' var over så hadde sjefen forandret tiden til 13-21 uten å si ifra. Da jeg kom på jobb klokka to fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg ikke hadde tatt telefonen og var en time for sen.

 

Fikk ordnet det opp igjen heldigvis og var sjefens feil uansett.

Lenke til kommentar

Overbemanning er verre. Forrige uke klarte sjefen kunststykket å sette opp 7 stykker på samme dag, 5 av de møtte opp. Det skulle være 2. Greit nok, halvparten ble sendt hjem, men irriterer meg mer med for mange enn for få folk på jobb. Vet ikke hvorfor...

 

Må faktisk si meg enig i den. De mest hektiske periodene når man er underbemannet blåser som oftest over etter litt og man får gjort ymse forefallende man måtte slippe for å løpe til kasser, tipping e.l., men når man er overbemannet går man liksom å tråkker oppå hverandre hele tiden, og står og diller med ubetydelige småting i butikken som fort blir kjedelig. Er nesten spurting til kasser og knuste egg når muligheten byr seg, fordi det er så forbannet lite å gjøre. Man føler seg nesten utilpass med å være på jobb, fordi man ikke føler seg til nytte, på en måte.

 

Holdt forresten på å koke over for meg med en kunde tidligere i uken. Midt i ettermiddagsrushet kommer en kunde som skulle ha type 3-4 ting som ikke var hverken dyre eller store. Jeg slår dem inn, og så sier mannen at han har en bruskasse med seg, og den skulle han pante. Det var litt kø og stress, så inni meg tenker jeg: "Ser jeg ut som en panteautomat?". Kunne helst tenkt meg at han ga den til en av de ansatte inne i butikken så de fikk registrert den og skrevet manuell pantelapp, så jeg nevner nå dette hyggelig, men sier jeg kan bare slenge den bak og ta meg av det senere, så bare får han panten med én gang. Midt oppi å slenge en post-it på kassen og sette den bak i kasseområdet, har jeg enten misforstått kunden, eller bare kommet borti knappen ved et uhell, noe jeg merker når kunden ser irritert på meg og spør om han betalte for en pose nå.

 

Jeg bekrefter det, og spør om han ikke skulle ha pose, noe han han er snar med å avkrefte. Jeg ser nå bare litt på ham, og han glor tilbake, og etter litt stillhet spør jeg ham forsiktig: "Vil du ha en krone tilbake...?"

 

"JA! Det må jeg da få!"

 

Jeg hadde tilfeldigvis liggende noe smått i ene lommen min, og lirket opp et kronestykke til ham. Angrer egentlig på hvor hyggelig jeg var mot ham når jeg ga ham myntene og sa "vær så god".

 

Og for ordens skyld, jada, vet han var ved sin fulle rett til å ikke ville betale for en vare han (visstnok) aldri ga uttrykk for å ville ha, men her klarte jeg rett og slett ikke å la være å bli sint.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg sitter i kassen, og det bygger seg opp en liten kø. Får en vare uten strekkode, så må ringe den aktuelle avdelingen for å få sjekket pris. Når de ikke tar telefonen, føles alt veeeldig sakte. Samtidig var vi få på jobb, så folk i køen begynte å bli utålmodig.

 

 

Den der situasjonen er kjempe irriterende.

Jeg opplevde som kunde å være neste mann til kassa. Kunden foran meg hadde en universal lim som ikke hadde en pris.

 

*bip*

Ansatt: Husker du prisen på denne? *holder opp limet*

Kunde: Nei

Ansatt begynner å ringe til noen. Ingen svarer.

Legger på og ringer til et annet nummer. Ikke noe svar der heller.

Kunde: Nei, det er ikke så nøye. Jeg skal ikke ha den allikavel.

Ansatt gir ikke opp og ringer for siste gang, og fortsatt ingen svar. På dette tidspunktet må han ringe etter folk til kassene da det begynte å hope opp ganske mange folk.

 

Det hele endte med å kunden fikk ikke limet, og vi måtte vente kjempe lenge samt kunden fikk ikke betalt for han skulle absolutt sjekke prisen på limet.

 

Hvorfor kunne han ikke bare ta ca 60,- betalt for varen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk som "bare" savner en "liten" funksjonalitet i produktet vi leverer, og som deretter viser null forståelse for at vi ikke "bare" kan tilpasse det slik at det blir perfekt for dem.

 

Newsflash: Det tar tid å fikse sånt. Og skal vi gjøre det, blir det gjort for alle. Og du kan banne på at det finnes minst like mange salamandertestikkelrævkunder der ute som overhodet ikke vil ha den lille særfunksjonen din, som det finnes gnupungsvetteostkunder som vil ha den.

Lenke til kommentar

Bowlingen jeg jobber i. Hun hadde jo selvfølgelig BH under, men var vanskelig å holde fokus på rett plass av kroppen når man snakket med henne uansett, når det var to piler som peiket nedover på begge skuldre :p Jeg høres ut som en kåt gris nå, men det får så være :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...