Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde hatet å jobbe på bunnpris på helligdager. Alt for liten butikk (det har vel med at den må være mindre enn en viss størelse for å ha søndagsåpent?), og køen går jo fra kassen, snirkler seg mellom hyllene, og stopper ikke før flere meter ute i gaten utenfor.

 

Man må altså stå i kø før man nærmer seg inngangen!

 

Den som er i besittelse av et kjøretøy kan oppsøke nærmeste bensinstasjon og slippe hele kømaset. Det gjorde jeg på lørdag.

Selv om det var et par kilometer hver vei, og bensinstasjonen er noe dyrere, var det verdt det.

Lenke til kommentar

Se for dere at en gammel dame mister lommeboken sin på bakken. Dere er 10 meter unna og ser det. Dere tar opp lommeboken. Hvis dere nå ikke leverer den tilbake, er dette det samme som at dere utenfor butikken innser at "Oj, her er det skjedd en feil. Jeg har betalt for lite!". Det er ikke tyveri, men du blir på ingen måte en bedre person av å ikke prøve å gjøre ditt beste til å rette opp i feilen, selv om det ikke nødvendigvis var din feil at den oppstod. Tvert imot.

 

Det er strengt tatt forskjell på en gammel dame og en butikk som omsetter for x antall milliarder.

 

En annen ting er at det er antakligvis den gamle, fattige damen som vil bli sjeleglad og gi deg en liten påskjønnelse, mens fra butikken med millardomsetning vil du kanskje få en liten takk.

var ille på lørdagen her på gulskogensentret. ingen viste det stengte 16.00 og når 1000-1200 biler skal ut av parkeringshuset samtidig ble det kaos:P folk brukte opp til 2 timer på å komme seg ut av parkeringshuset og senterområdet:P

 

http://dt.no/nyheter/kokaos-pa-gulskogen-senter-1.6298857

1515385688.jpg

 

489725380.jpg

Endret av NinjaChriis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om vi hadde vært 1t 45min forsinket, så hadde kunden fått maten sin gratis. Jeg pleier å ringe kunden om det skulle gå over 1t fra de har bestilt til de evt vil få maten, informere dem om at den er på vei og at de vil få halv pris.

 

Noen ganger er det uansett umulig å overholde tidsfristen, da det ikke er fysisk mulig å dekke et område som, ihvertfall vi gjør, alene. Selv med to sjåfører er det begrenset hvor mye vi kan klare å få kjørt ut. Men så må man ta i betraktning at det også skal lages mat til dem i resturant og til dem som hente maten selv. Så det er ikke alltid vi får første pri :)

Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at Cryztek er den som er "frekk her". Han sa jo at han ville tilbød pizzaen og det gratis, men når fyren er en hestkuk. Så er det ville ikke rart han ikke gidder det. Greit at det var sent å levere pizzaen, men dem hadde nok veldig mye å gjøre, og når han da kommer for å levere pizzaen - og vil egentlig gi alt gratis, mens kunden er bare dritsekk tilbake er det da ikke rart.

Lenke til kommentar

Halv pris for en pizza som mest sannsynlig vil være kald etter en time, er et tilbud jeg ikke akkurat hadde slått til på.

 

Det er ikke gitt at maten blir satt inn med en gang den tikker inn hos oss :) ytterst sjeldent at jeg har levert kald mat, som regel er den rykende fersk når jeg tar den ut av varmebaggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er uenig i at Cryztek er den som er "frekk her". Han sa jo at han ville tilbød pizzaen og det gratis, men når fyren er en hestkuk. Så er det ville ikke rart han ikke gidder det. Greit at det var sent å levere pizzaen, men dem hadde nok veldig mye å gjøre, og når han da kommer for å levere pizzaen - og vil egentlig gi alt gratis, mens kunden er bare dritsekk tilbake er det da ikke rart.

 

Drittsekk tilbake? Han vil jo betale for det selv om han får avslag i pris. Skikkelig drittsekkoppførsel.

Det han reagerte på var nok at han ble plystra på som ei bikkje, samt kan jeg tenke meg at han var rimelig sur fra før av siden pizzaen var så sein.

Lenke til kommentar

Bra dag på jobben i dag, egentlig. Bare hyggelige kunder, bortsett fra et gammelt damemenneske. Hun syntes det var heeelt utrolig at vi var utsolgt for batteri til akkurat hennes kamera, for Lefdal hadde jo sagt at vi hadde.

 

For ordens skyld har vi ingenting med Lefdal å gjøre. Så hvordan de "visste" at vi hadde batteriet på lager, aner jeg ikke.

 

Jaja. Jeg har nå bestilt inn det siste batteriet til dette kameraet som fantes i kjeden, så da blir hun vel fornøyd.

 

Nå skal det sies at vi har nok over 100 forskjellige kamerabatterier på lager til enhver tid. Men allikevel finnes det flere typer batterier. Irriterer ganske kraftig at alle nye kamera på død og liv må ha et nytt batteri. Det er produsenten denne gamle dama burde vært sinna på, ikke oss.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja, men han oppførte seg alikavell litt krasen. Jeg vet godt at Cryztek ikke ville vært veldig frekk, eller uhøflig uten at vedkommende er det tilbake. Ja, er litt irriterende når pizzaen er sen, men når en tilbyr å gi ting gratis og det, så trenger en ikke bli enda surere. Og, når han så at fyren satt der, fra inngangsporten, og veltandøra var åpen. Så plystret han istedenfor.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at vi har nok over 100 forskjellige kamerabatterier på lager til enhver tid. Men allikevel finnes det flere typer batterier. Irriterer ganske kraftig at alle nye kamera på død og liv må ha et nytt batteri. Det er produsenten denne gamle dama burde vært sinna på, ikke oss.

Hvis kjeden deres hadde hatt baller, hadde de nektet å ta inn produkter som ikke brukte et standardbatter. :p Kan jo ikke forvente at kundene skal være kritiske. :wee:

 

Det evrste er at det er litt sant, det hjelper jo ikke å være kritisk til noe når man ikke hAR alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...