Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok beholdt kortene selv, dersom personen i kassa var mindre hyggelig. Har litt å gjøre med ens "state of mind" der og da.

Det er klart, det har jo mye å si om hvor villig man er til å være hyggelig tilbake.

 

Det hender jeg er innom Narvesen som ligger omtrent vegg i vegg med butikken jeg jobber i. En gang fant jeg ut at jeg hadde fått tilbake 20 kr for mye i veksel da jeg kom tilbake til "min" butikk. Jeg gikk umiddelbart tilbake til Narvesen og ga de tilbake til hun bak kassa. Hun så lettere sjokkert ut ;) Men jeg synes betjeningen der er hyggelig, og vi er jo tross alt "naboer".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

samme skjedde meg. sku kjøpe 4 stk klappstoler på jysk og vi så etter vi gikk ut han slo kun 1 inn på kassa. s å fikk da 3 stoler gratis. vi gikk inn og sa ifra og betalte de 3 siste stolene.

 

Fikk dog ikke de vaskeklutene gratis om de glemte å spørre om jeg ville kjøpe de som var kampanjen deres. (dårlig gjort å ikke gi oss de når vi kom inn og betalte så mye ekstra, spess når de glemte å spørre han forran meg og han fikk de gratis...)

 

ja ærlighet lønner seg ikke alltid men jeg vil heller ha mitt på det rene

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Se for dere at en gammel dame mister lommeboken sin på bakken. Dere er 10 meter unna og ser det. Dere tar opp lommeboken. Hvis dere nå ikke leverer den tilbake, er dette det samme som at dere utenfor butikken innser at "Oj, her er det skjedd en feil. Jeg har betalt for lite!". Det er ikke tyveri, men du blir på ingen måte en bedre person av å ikke prøve å gjøre ditt beste til å rette opp i feilen, selv om det ikke nødvendigvis var din feil at den oppstod. Tvert imot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Se for dere at en gammel dame mister lommeboken sin på bakken. Dere er 10 meter unna og ser det. Dere tar opp lommeboken. Hvis dere nå ikke leverer den tilbake, er dette det samme som at dere utenfor butikken innser at "Oj, her er det skjedd en feil. Jeg har betalt for lite!". Det er ikke tyveri, men du blir på ingen måte en bedre person av å ikke prøve å gjøre ditt beste til å rette opp i feilen, selv om det ikke nødvendigvis var din feil at den oppstod. Tvert imot.

 

Det er strengt tatt forskjell på en gammel dame og en butikk som omsetter for x antall milliarder.

 

En annen ting er at det er antakligvis den gamle, fattige damen som vil bli sjeleglad og gi deg en liten påskjønnelse, mens fra butikken med millardomsetning vil du kanskje få en liten takk.

Endret av MrLG
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Se for dere at en gammel dame mister lommeboken sin på bakken. Dere er 10 meter unna og ser det. Dere tar opp lommeboken. Hvis dere nå ikke leverer den tilbake, er dette det samme som at dere utenfor butikken innser at "Oj, her er det skjedd en feil. Jeg har betalt for lite!". Det er ikke tyveri, men du blir på ingen måte en bedre person av å ikke prøve å gjøre ditt beste til å rette opp i feilen, selv om det ikke nødvendigvis var din feil at den oppstod. Tvert imot.

 

Tråkk på lommeboken, stå der å fikl med mobilen i 2 min. Voila, gammel dame forsvunnet, og du får tilfeldigvis en lommebok. Om det er en butikk i nærheten, ta kontantene, lever lommeboka der og si den var tømt; men du gir den tilbake i tilfelle eier ønsker lommeboken + kortene sine.

 

:cool:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Se for dere at en gammel dame mister lommeboken sin på bakken. Dere er 10 meter unna og ser det. Dere tar opp lommeboken. Hvis dere nå ikke leverer den tilbake, er dette det samme som at dere utenfor butikken innser at "Oj, her er det skjedd en feil. Jeg har betalt for lite!". Det er ikke tyveri, men du blir på ingen måte en bedre person av å ikke prøve å gjøre ditt beste til å rette opp i feilen, selv om det ikke nødvendigvis var din feil at den oppstod. Tvert imot.

 

Det er strengt tatt forskjell på en gammel dame og en butikk som omsetter for x antall milliarder.

 

En annen ting er at det er antakligvis den gamle, fattige damen som vil bli sjeleglad og gi deg en liten påskjønnelse, mens fra butikken med millardomsetning vil du kanskje få en liten takk.

 

Du vil få en liten takk, fordi de kasseansatte bryr seg egentlig ikke. De tjener ingenting på det. Men dette handler vel om hvordan perspektivet ditt er. Jeg syntes en feil er en feil og skal rettes opp i, uavhengig om det er en gammel dame som får igjen sine 800 kroner, eller om det er en multimillionbedrift som får tilbake sine 2500 kroner. Mens den gamle damen sikkert bare mister lommeboken sin denne ene gangen, vil multimillionbedriften, som andre påpekte, miste flere millioner kroner fram til neste gang den gamle damen mister lommeboken sin igjen.

 

Det er strengt talt forskjell på kristne og ateister også, men jeg behandler dem ikke ulikt fordi. Jeg sier ikke at du gjør det heller, på ingen måte, dette var en SPØK. Handler som sagt om perspektiv på livet :)

Lenke til kommentar

Hvis noen ønsker å få klargjort definisjonen av hva tyveri er kan de poste et spørsmål i Jussforumet. Hvis noen ønsker å diskutere moral og umoral mener jeg vi har et ypperlig forum om religion og filosofi også.

 

Og for de som ønsker kos og moro så har Jarmo tatt frem nøkkelen til Kjelleren. Best kjent som inspirasjonen til Fritzl.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg hadde hatet å jobbe på bunnpris på helligdager. Alt for liten butikk (det har vel med at den må være mindre enn en viss størelse for å ha søndagsåpent?), og køen går jo fra kassen, snirkler seg mellom hyllene, og stopper ikke før flere meter ute i gaten utenfor.

 

Man må altså stå i kø før man nærmer seg inngangen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...