Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hva med å bare si "HÆ?" neste ang noen spør om noe som virker sært?

 

Imo så virker det litt rart å si "hæ" hvis man føler seg ganske så sikker på hva kunden sa. Pluss det hender at folk faktisk kommer med rare/dumme spørsmål som de er helt seriøse med, og da kan det å få "HÆÆÆÆÆÆÆÆ?" tilbake virke litt nedverdigende for kunden, derfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge det finnes en gunstig garanti eller returrett i en butikkjede, så vil noen utnytte den. Er usikker på om Coop fortsatt kjører sin "Garantert Fornøyd"-garanti, men da jeg jobba i en Coop-butikk for en stund tilbake hadde jeg kunder som visste å benytte denne garantien til sin fordel... Og jeg blamer de ikke, de kunne jo kjøpe dyre biffer og kyllingfileter, spise det opp, ta med kvitteringa tilbake og si at de ville ha pengene tilbake... Og det eneste spørsmålet vi skulle stille tilbake var "Vil du ha ny vare eller pengene tilbake?" Husker spesielt én kunde som skulle ha tilbake penger for fire av de "tilfeldigvis" dyreste varene på kvitteringa si... Det ble en god rabatt i handelen hans den dagen, for å si det sånn! På en måte var det rart at ikke flere utnytta denne garantien, men samtidig skjønner jeg det jævlig godt...

Folk flest har faktisk litt samvittighet og moral i vårt ganske land.

Lenke til kommentar

Jeg tror returretten som bl.a. Clas Ohlson og Elkjøp opererer med gir butikkene mer inntekt i form av at de kan pushe usikre kunder til å kjøpe, prøve og eventuelt returnere (noe som sikkert ikke skjer ofte), enn de taper som følge av at folk utnytter tilbudet.

 

At det ventes mange TV-er etter VM, betyr det at jeg kan få en god pris på en lite brukt TV? ;D

Lenke til kommentar

Jeg som glemte å låne ny tv fra elkjøp nå som fotballVM startet :no:

 

 

Jeg driver med salg av busskort,og må derfor se legitimasjon av de fleste. Er ofte innom folk som gir seg ut for å være under 30 år for å få rabatt.

 

Jeg: "Er du over eller under 30?"

Kunde: "Jeg er under."

Jeg: "Du er mellom 20 og 29 år?"

Kunde: "Jepp!"

 

Jeg leger ut i lange rekker om rabattordninger,soner,og hvor mye dem sparer hvis dem kjøper f.eks 3 mnd istedenfor 1,og masse småprat imellom.

 

Vi blir enig om ett produkt og jeg spør etter legitimasjon,og oppdager at kunden er over 30 :wallbash:

 

Da kommer unnskyldningene og jeg må begynne å forklare og regne ut hva som lønner seg på nytt. Irriterende :j

Endret av biudhveh
Lenke til kommentar
And anytime you think to yourself, "no one could be that stupid/lacking in common sense/unreasonable/etc."... tell yourself, very loudly, "I AM WRONG," and slap yourself in the face. Hard. Because you are wrong. Because someone out there is, in fact, that stupid, unreasonable, lacking in common sense, etc. I assure you.

 

^ Det beskriver egentlig best hvordan jeg føler det med kundene mine på jobben innimellom :whistle:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er litt spess med de folka som kommer innom og spør spørsmål som bare support hos levrandør kan svare på også si at vi skal ringe inn for dem, selvom produktet de har noe feil med ikke er kjøpt hos oss :p

 

Man må heller ikke glemme at de fleste kunder er positive, glade og greie å ha med å gjøre framfor folka som ikke er fult så allrigthe å hjelpe, men sånn er jobben ;)

Endret av LaviX
Lenke til kommentar

Hadde en kunde her om dagen som var fortvilet fordi printeren hennes lyste og lyste etter hun hadde printet ut, og den ville ikke slå seg av. Jeg spurte og viste henne "on/off" knappen og spurte om hun hadde prøvd å trykke på den, hun tok på seg brillene og tok ansiktet helt inntil, og nei det hadde hun ikke...

 

:p

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde en kunde her om dagen som var fortvilet fordi printeren hennes lyste og lyste etter hun hadde printet ut, og den ville ikke slå seg av. Jeg spurte og viste henne "on/off" knappen og spurte om hun hadde prøvd å trykke på den, hun tok på seg brillene og tok ansiktet helt inntil, og nei det hadde hun ikke...

 

:p

 

AH... Classic

 

Fikk litt nostalgia siden jeg ikke lenger jobber i den bransjen..

Lenke til kommentar

Ta betalt FØR på så store ordere.

 

Hehe ja, det lærte jeg gså den "harde veien". Hadde en nesten identisk episode som Sandra Sundet sent nærmt stengetid i min kisok, bare at dette gjaldt en familie på 5 altså langt færre, og dermed ikke så mye stress. Men ble rimelig irritert alikevel. Hvem er det som stikker ETTER at de har bestilt mat på et sted :wallbash: Nå tar jeg selvsagt betalt FØR alle ordre.

 

EDIT: Jeg jobber ved et busstopp, utrolig mange som bestiller ting og tang, og så plutselig stormer de ut av butkken fordi bussen kommer. Det hadde ikke lønnet seg i lengden å begynne å lage pølser før man har tatt betalt. Det gjelder også andre ting. Det er helt utrolig hvor frekk folk er, slipper 10 varer midt på gulvet for å storme ut av butikken.

Endret av Ceburger
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Også var det jo de kundene som måtte ha hjelp til og fylle på kontantkortene sine. Prøvde å forklare at det er bare å gjøre som det står på kortet(ringe kontofon og slå inn tallene). Men neida. Jeg må si at jeg får noen tanker om IQen til vedkommende da. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...