Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, slik er det ikke her (Sandefjord). Ivertfall ikke på den Shell stasjonen jeg parkerte på. Der har de på alle pumpene sine 95, 98 V Power (?) og Diesel.

 

Shell på Fokserød? Isåfall kan han virkelig bare ta seg en bolle og dra dit peppern gror.

 

Dårlig med kundehistorier selv da jeg kom meg inn av mølja som tenåring uten planer om noengang å returnere, men fortsett med alt fra snåle til latterbringende historier :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke akkurat kunder på jobben min, men det var en kunde på en dagligvarebutikk i dag som tydeligvis hadde lagt igjen folkeskikken. Når eller hvor den ble lagt igjen vites ikke.

 

Hun sto fremfor meg i køen og brukte god tid på å legge varene på båndet(type 10-20cm mellomrom mellom varene). Når hun så var ferdig var det frem med lommeboka for å betale, mens vogna sto på tvers bak henne, og fremfor meg slik at eg ikke kom til for å legge varene mine på båndet. "Unnskyld" ytret eg overbevist over at hun hadde glemt seg ut et lite øyeblikk. Ingen respons. "UNNSKYLD MEG" sa eg litt høyere. Ingen reaksjon. Eg gikk så rundt vogna, snudde vogna hennes og kjørte den opp langs siden hennes så hun kunne ta den med seg når hun gikk. Ikke et blikk eller takk. Når hun så var ferdig med å betale så gikk hun bare! :mad:

 

Eg tok så og sendte vogna nedover mot der hun pakket varene slik at den stoppet rett ved siden av henne. "Hei, du glemte denne!" sa eg mens eg såg på henne. Hun reiste blikket et kort øyeblikk før hun såg ned igjen, gjorde seg ferdig og gikk. Vogna sto igjen. Hva f**n?

 

Godt mulig hun ikke snakket norsk, men det var vel ikke første møte med handlevogner heller? Ble litt irritert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva er det med kunder som kommer med gavekort, rabatter osv som ikke gjelder butikken jeg jobber i. Står alltid på dem hvor man kan bruke dem. Forskjellige butikker, forskjellige avtaler og ikke minst forskjellige eiere.

 

Alle kan gjøre feil, men ikke kom da med den kjeftesmellen og klag på dårlig service. Er ikke min feil at du ikke kan lese skikkelig.

Lenke til kommentar

Og ingenting er som kunder som krever ny mobil fordi det ikke går an å ringe eller sende sms. Sjekker abonnement, og ganske riktig en tjeneste som kunden selv har lagt på gjør at det ikke går an å bruke simkortet. Jeg fjerner dette umiddelbart og problemet er løst, men kunden blir da kjempeforbanna for slikt går jo ikke an! Jaja, bra vi har logger sier jeg bare, det er nemlig ikke noe vi bare legger på fordi vi synes det er morsomt å irritere våre kunder..

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

 

(snip)

Eg tok så og sendte vogna nedover mot der hun pakket varene slik at den stoppet rett ved siden av henne. "Hei, du glemte denne!" sa eg mens eg såg på henne. Hun reiste blikket et kort øyeblikk før hun såg ned igjen, gjorde seg ferdig og gikk. Vogna sto igjen. Hva f**n?

 

 

 

Vedder på at person bak kassa fortsatt ELSKER deg! Vi bak kassa kan jo ikke påpeke slikt. Men det hender stadig oftere at jeg gjør et poeng ut av å sukke og rydde opp etter kundene mens de fortsatt er der, når de har satt igjen kurver og vogner i veien for andre kunder.

 

Hei, i dag har jeg ETTÅRSJUBILEUM som ansatt ved ICA og dermed som kundebehandler. Hurra :fun:

Endret av Charlotte Q
Lenke til kommentar

Skulle ringe en kunde i dag. Hadde både hustelefon og mobilnummer, og "helgarderte" ved å ringe mobilnummeret. Fikk omtrent kjeft av damen, fordi jeg ringte på mobilen, og hun "ikke likte å prate i mobil".

 

Riktignok skyldtes samtalen noe som jeg kunden hadde grunn til å være irritert over, så jeg var forberedt på litt "kjeft", men ikke allerede før jeg hadde begynt å prate med henne :roll:

 

Forsøkte å tilby meg å ringe på nytt, på hustelefonnummeret, men ble bare avbrutt av at hun ba meg fortsette samtalen.

Lenke til kommentar

Siden dette er en tråd som omhandler kunder, får jeg innta rollen som damen som jobbet på Rema 1000 i går.

 

Det kom en frekk ung herremann og sa "unnskyld" til meg mens jeg var opptatt med å legge fra meg telefonen jeg hadde snakket i. Han hadde en pakke cherrytomater i hånda, og våget å informere om at disse var fulle av mugg! Selvsagt svarte jeg ham ikke, men dro pakken ut av hånda hans og kastet den i en annen grønnsakskurv. Resten av tomatene gadd jeg selvsagt ikke å se på engang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er vel heller hvordan kundebehandleren reagerte som fikk cecolon til og reagere. Hvis vi får inn en vare som er dårlig så pleier jeg bare og si "Ah, beklager så mye, sånt skal ikke skje." eller "Tusen takk, jeg skal sjekke over varene med en gang så det ikke er flere dårlige varer der :)".

 

Har de allerede betalt så får de enten pengene tilbake eller ny vare, helt opp til dem.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er kunder som, mens de er i ferd med å legge varene på båndet, mumler noe om "dårlig" eller "stygg" og sprinter tilbake til fruktseksjonen før de returnerer med en sitron/ paprika/ agurk/ younameit av perfekt kvalitet. Sa spør jeg beklagende om den forrige var dårlig? Ja, det var den.

 

"Hva... gjorde du med den da? Fikk du gitt den til noen eller har du den her fortsatt eller?"

"Nei den la jeg jo tilbake."

 

Flott tankegang.

 

Cecolons Remadame var ikke flink. Du må handle på ica! :fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...